אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טיב טעם רכשה את מותג גבינות הבוטיק מחלבנה שנקלע לחובות

בלעדי לכלכליסט

טיב טעם רכשה את מותג גבינות הבוטיק מחלבנה שנקלע לחובות

לכלכליסט נודע כי הרשת רכשה את מותג גבינות הבוטיק מחלבנה, שנקלע לחובות ב־2011 והופסק ייצורו. המותג ישווק גם למתחרים

25.04.2018, 08:12 | אורנה יפת

קבוצת טיב טעם רכשה את מותג הגבינות והיוגורטים מחלבנה שנסגר לפני שבע שנים ותחל לשווק לקראת חג שבועות את מוצרי המותג מחדש, כך נודע ל"כלכליסט". בכוונת הרשת, שבבעלות חגי שלום, להפיץ את המותג גם לרשתות אחרות מלבדה.

קראו עוד בכלכליסט

מחלבנה פעלה כמחלבת בוטיק קטנה מאז שנות התשעים, והיתה בעבר בבעלות יעקב שרעבי וקיבוץ אלמוג. היא שיווקה, בין היתר, לרשתות טיב טעם, מגה, חצי חינם וחנויות פרטיות. בתחילה היא ייצרה במפעל שברשותה בנתניה מוצרים ייעודיים למגזר הרוסי, ולאחר מכן התרחבה לתחום היוגורטים והגבינות. במשך השנים התקשתה מחלבנה לעמוד בתחרות מול מחלבות גדולות כמו תנובה, שטראוס וטרה בשל עלויות ייצור והפצה גבוהות, ולא היה לה המימון המספיק כדי לשדרג את הציוד במפעל בנתניה. מחזור המכירות המוערך של מחלבנה נאמד ב־20 מיליון שקל בשנה, והיא העסיקה כ־50 עובדים. ב־2011 נקלעה המחלבה לחובות של כ־5 מיליון שקל ונסגרה.

מנכ”ל טיב טעם עדי כהן. נישה חסרה, צילום: אסף לב מנכ”ל טיב טעם עדי כהן. נישה חסרה | צילום: אסף לב מנכ”ל טיב טעם עדי כהן. נישה חסרה, צילום: אסף לב

בחודשים האחרונים רכשה טיב טעם באמצעות זרוע היבוא שלה, ישרקו, את המותג תמורת כמה מאות אלפי שקלים והחלה לבצע שיתופי פעולה עם יצרני חלב קטנים.

מרבית הייצור יישאר בארץ, ומיעוטו ייעשה בחו”ל. עדי כהן, מנכ"ל טיב טעם, אישר את המידע ומסר כי בחודשים הקרובים תשיק טיב טעם כ־40 מוצרים תחת המותג, בהם יוגורטים, גבינות קשות, גבינות חצי קשות וגבינות עם עובש. המותג הישראלי ימוצב במחירי אמצע ויתחרה בין היתר במוצרי החלב המיובאים המיוחדים.

המוצרים החדשים של מחלבנה. הייצור יישאר מקומי המוצרים החדשים של מחלבנה. הייצור יישאר מקומי המוצרים החדשים של מחלבנה. הייצור יישאר מקומי

בימים הקרובים תחל טיב טעם בהשקה רכה למותג שיופץ בשלב ראשון בסניפי טיב טעם וברשת עדן טבע שבבעלות הקבוצה. בישרקו מתכוונים בשלב הבא להרחיב את הפצת המותג גם לרשתות שיווק נוספות. טיב טעם תנסה לנצל את חג שבועות כדי להחדיר את המותג המחודש, אך בשל העובדה שמדובר בייצור ראשוני, קמפיין המתוכנן למותג יעלה רק בשלב מאוחר יותר.

שוק החלב עבר שינוי בשנים האחרונות עם פתיחת מכסות היבוא, אך הוא עדיין נשלט על ידי שלוש המחלבות הגדולות ולצידן יצרנים מקומיים קטנים יותר, בהם גד ושומרון. פתיחת השוק ליבוא הובילה לכניסתם של מוצרים זולים יותר מחו"ל. "זיהינו נישה חסרה של מותג ישראלי שיהיה ממוצב במחירי אמצע, יהיה איכותי וגם ייתן מענה תחרותי", אמר כהן. שוק החלב צמח בשנת 2017 ב־1.5% ומכירותיו הסתכמו ב־7.87 מיליארד שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות