אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דייקנות גרמנית? רבע מהרכבות במדינה איחרו צילום: DB

דייקנות גרמנית? רבע מהרכבות במדינה איחרו

חברת הרכבות דויטשה באן שואפת לשיעור דיוק של 82% - אך פספסה את היעד בחודש מרץ ב-6.7%. מה הסיבה?

29.04.2018, 18:41 | שירות כלכליסט

הרכבות הגרמניות אינן מה שהיו פעם, מסתבר. ייתכן כי בעבר היו רכבות גרמניה שם נרדף ליעילות, לדיוק ומעל לכל – לעמידה בזמנים, אולם היום יש הטוענים כי חברת הרכבות הגרמנית דויטשה באן (Deutsche Bahn – DB) – היא רק צל חיוור של מה שהייתה פעם.

על פי דו"ח שפורסם בעיתון דר שפיגל, רבע מכל הרכבות למרחקים ארוכים הגיעו ליעדם באיחור במהלך חודש מרץ. באופן רשמי איחור מוגדר כעיכוב של 6 דקות ומעלה בלוח הזמנים של הרכבת.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי DB, האיחורים נגרמים בשל "שיבושים בקנה מידה נרחב בקווי מסילה עיקריים" ו"תנאי מזג אוויר חורפיים בצפון ובמזרח המדינה".

דויטשה באן מתמודדת בשנים האחרונות עם שורה של בעיות, שלא פעם באות לידי ביטוי בעיכובים משמעותיים בלוח הזמנים. החברה שואפת לשיעור דיוק של 82% לשנת 2018, ועל פי הנתונים ממרץ – היא מפספסת יעד זה ב-6.7%. ב-2017 הצליחה חברת הרכבות הגדולה בגרמניה לעמוד בלוחות הזמנים ב-78.5% מהזמן.

רכבת של דויטשה באן במינכן. המסילות במצב ירוד, צילום: DB רכבת של דויטשה באן במינכן. המסילות במצב ירוד | צילום: DB רכבת של דויטשה באן במינכן. המסילות במצב ירוד, צילום: DB

לפי מומחים, הסיבה העיקרית להיחלשות הביצועים של DB היא מצבן הירוד של מסילות הברזל, שאורכן הכולל הוא 33 אלף קילומטר. המסילות, הרציפים והגשרים הישנים מצריכים עבודות שיפוץ. נכון ל-2016, החברה ניהלה 850 אתרי שיפוצים בתשתית המסילות ברחבי המדינה ויש לה עוד רשימה ארוכה מאד של פרויקטי תשתיות ושיפוצים. כך על פי אתר DW.com.

קארל-פטר נאומן, דובר ארגון זכויות נוסעי הרכבת בגרמניה "פרו-באן" (Pro Bahn), אומר כי דויטשה באן מזניחה את חובותיה כנותנת שירות.

"ישנם יותר מדי אתרי בנייה, מעט מדי רכבות ומספר רב של בעיות ומחסורים אחרים בכל רשת המסילות והתשתית. על DB לתכנן טוב יותר את השיפוצים, ובכלל זה לצפות מראש עיכובים בלו"ז, כדי שהנוסעים יידעו למה לצפות מראש".

למרות דעת מומחים כי המצב מצריך השקעה בהיקף גדול יותר, חברת הרכבות מנסה לפתור את הבעיות ברשת המסילות לטווח הקצר בלבד, לאחר שהתמודדה עם טלטלות פיננסיות לפני שנתיים.

יו"ר DB ריצ'ארד לוטז (Richard Lutz) הכריז על הקמת מרכז להערכת עמידה בלוח זמנים בשאיפה לשפר את ביצועי הרכבת מעתה ואילך.

תגיות