אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הסכמי השכירות של הוניגמן לא ריאליים" צילום: אריאל בשור

בלעדי לכלכליסט

"הסכמי השכירות של הוניגמן לא ריאליים"

חודשיים אחרי שרכש את מותג מישמיש, זכיין גולף לשעבר זיקו גגוע רוצה לרכוש 60 סניפים של הוניגמן, אבל מבהיר שהעסקה תתממש רק אם יגיע להבנות עם הקניונים

30.04.2018, 08:16 | אורנה יפת

השופט חגי ברנר אישר את בקשת נאמני הוניגמן להאריך את הקפאת ההליכים כדי למצות את המו”מ עם שני המציעים לרכוש אותה: זכייני תת־הרשת TNT וחברת זיקו סקיי של זיקו גגוע, שרכשה לאחרונה את מותג הילדים מישמיש. זיקו סקיי הציעה לרכוש עד 60 סניפים של הוניגמן נשים, רשת הצעירים TNT וחנויות משולבות של הוניגמן לנשים וילדים. הצעתה של זיקו סקיי היא בשלב זה הרצינית יותר, אף שלפי ההערכות, המחיר שהיא מציעה נמוך יותר מזה שהציעה קיווי - 6.4 מיליון שקל עבור 39 סניפים, רובם של הוניגמן קידס.

קראו עוד בכלכליסט

בראיון ל"כלכליסט" חושף זיקו גגוע את תוכניותיו להפעלת רשתות הוניגמן, העסקת העובדים, פיתוח החנויות והתוכניות שלו לרשת מישמיש, שאף אותה רכש מהקפאת הליכים לפני מספר חודשים. בדרך הוא גם לא נשאר חייב לגולף, שמולה הוא מנהל הליכים משפטיים.

"אני ישן שעתיים בלילה, ועובר 22 שעות ביממה על הדו"חות של הוניגמן והסכמי השכירויות עם הקניונים", אומר גגוע. "אני נפגש עם קניוני עזריאלי ומליסרון. זה מאוד תלוי בקניונים, כי התנאים שיש לרשת בהסכמים שיש לה מול הקניונים אינם ריאליים. שום חברה בארץ לא יכולה לשרוד בתנאים האלה. אם נגיע עם הקניונים להבנות, נרכוש גם מעבר ל־60 סניפים. אני לא מוכן לשלם 350 שקל למ"ר לקניונים. אפילו הילדה שלי בת הארבע מבינה שאלה סכומים שלא משלמים היום".

סניף של TNT. שוקל להפוך את מותג הנוער למותג ילדים, צילום: דנה קופל סניף של TNT. שוקל להפוך את מותג הנוער למותג ילדים | צילום: דנה קופל סניף של TNT. שוקל להפוך את מותג הנוער למותג ילדים, צילום: דנה קופל

ניסיון באופנת גברים

ההצעה שהגשת כוללת גם מלאי?

"כן. יש מלאי שלא שווה הרבה כסף, אבל החנויות שממשיכות לפעול מקבלות סחורה. מנהלי החנויות התרגלו לקבל מאות פריטים, וכיום המצב ברשת לא מאפשר את זה. אם נזכה ברשת נזרים לחנויות סחורה בהקדם האפשרי".

כמה עובדים אתה מתחייב להעסיק?

"אני לא קונה רשת כדי למכור אותה. חשוב לי שהעובדים ידעו שאני רוצה אותם, לכן שיפרתי את ההצעה לנאמנים. בתחילה הצעתי להעסיק 80% מהעובדים בחנויות שנרכוש, ובמוצ"ש הגשתי הצעה מתוקנת להעסיק 100% מהעובדים. אנו לא רוצים שהעובדים יברחו לנו. לגייס עובדים טובים בחזרה יעלה לנו פי שניים".

אתה תמשיך להפעיל את הוניגמן נשים כמותג?

"אשאיר את הוניגמן נשים כרשת, כי זו חברה מצוינת, ובנוסף אכניס הוניגמן מן לגברים. זה שהם נקלעו לקשיים כספיים לא אומר שהמותג לא טוב".

כבר ניסו בעבר לפתח את הוניגמן מן ונכשלו. למה להסתכן שוב?

"זה התחום שלי, לפתח מותגי גברים. יש לי ניסיון בתחום אופנת הגברים עם פולגת, מכרתי הרבה חליפות לגברים בזמן שהייתי זכיין של חנויות העודפים של מותגי קבוצת גולף, ובין היתר של פולגת וטופ מן".

מה תעשה עם המותג TNT?

"את TNT, שהוא מותג לבני נוער, אני מתכוון לפתח לתחום אופנת הילדים".

זו תהיה תחרות להוניגמן קידס?

"לי זה לא משנה כי הוניגמן קידס לא שלי. לא אני קניתי את הרשת. בנוסף אני מתכנן להכניס את מותגי מישמיש וסריגמיש לתוך הקבוצה הזו של בגדי הילדים שאני מפתח. אני לא פוסל הקמת חנויות משותפות בתחום הילדים שיכללו את TNT ילדים, את מישמיש ואת סריגמיש".

צריך סיטונאות חזקה

הצעת הרכש של גגוע תגיע לשופט חגי ברנר, שפסק גם בתיק הפירוק של מישמיש ואישר את המכירה של המותג לזיקו סקיי. גגוע רכש שני סניפים בלבד של מישמיש, בקניון פרץ סנטר דימונה ובקניון חוצות המפרץ בחיפה, את המלאי שהיה אצל זכייני הרשת, את המוניטין של מישמיש וסריגמיש ואת זכות השימוש בדומיין אתר האינטרנט של החברה. זכייני מישמיש טוענים כי גגוע מתכוון למחוק את הרשת.

גגוע מכחיש את הטענות. לדבריו, הוא דווקא מתכוון להרחיב את הרשת ולפתוח חנויות מותג לסריגמיש. "נפתח חנויות גם של מישמיש וגם של סריגמיש. נתחיל עם שלוש־ארבע חנויות בפאוור סנטרים, אבל לא נפתח יותר משבע. לא קניתי חנויות כי 80% מהסניפים היו הפסדיים. ב־2018 רשתות צריכות מספר מצומצם של סניפים, לעבוד חזק בסיטונאות ולהתפתח באינטרנט”.

הפעלת גם את רשת העודפים של גולף ולאחרונה השותפות התפרקה והגיעה אף לבית המשפט. בגולף טוענים שייקח להם שנתיים לעצור את הדימום של רשת העודפים.

"ייקח למנכ"ל שנתיים להעמיד על הרגליים את חנויות העודפים? ייקח לו שנתיים עד שהוא יגיע למכירות שאנחנו הגענו אליהם. המכירות שלי בגולף עודפים היו מעל 55 מיליון שקל נטו בשנה על 18 סניפים. הוא לא יגיע לנתונים האלה. גולף עכשיו מוציאה סחורת עודפים לשווקים בשטחים. גם אני יכולתי להוציא סחורות לשטחים ולהיפטר מכל הבלגן. הבעיה של גולף זה שבכל חור יש חנות של גולף, ובכל חנות של גולף יש גם חור. זו הסיבה שהרשתות הגדולות מתחילות לרדת בתוצאות הכספיות. אם הם מקטינים שטח חנות הם יורדים בפדיון וזה לא טוב לדו”חות. הם אומרים שצמצמו חנויות לא טובות, אבל זה רק ארבע חנויות.

תגיות