אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת התעשייה

עובדיה עלי: "אם הייתי ראש עיר הייתי מאוד רוצה את בזן בעיר שלי - זה עוגן כלכלי מאד חשוב"

יו"ר בז"ן בוועידת התעשייה של כלכליסט: "אין מבחר גדול מאוד של מנכ"לים בתחום הזה של אנרגיה. אני שמח על כך שישר בן מרדכי חזר לנהל את בזן אחרי חודשים של חיזורים"

30.04.2018, 11:12 | אמיתי גזית

"השיח הלאומי הפך להיות מאוד אלים, מתלהם ופופוליסטי והאמת היא שפשוט אין כבוד לאמת, אין התבססות על עובדות ומספרים. זו אחת מהבעיות הקשות שמלוות לא רק את התעשייה, אלא גם תחומים אחרים בארץ. אנחנו עובדים בסביבה לא ידידותית", אמר עובדיה עלי יו"ר בזן בוועידת התעשייה הישראלית של "כלכליסט" בשיתוף בנק לאומי ובזן.

קראו עוד בכלכליסט

עלי הסביר כי בניגוד לדימוי של בזן "אנחנו מאוד קשובים לציבור ומאוד מחויבים לסביבה. כשבוחנים עובדות רואים ירידה דרמטית בכל פרמטר שלא נבחן, על פי פרסומים של המשרד להגנת הסביבה".

לדברי עלי ביום כיפור "איגוד ערים לאיכות הסביבה מצא ירידה של 90% בפליטות המזהמים". לדעתו, עובדה זו מלמדת כי מקור זיהום האוויר בפליטות המזהמים מאמצעי התחבורה ולא התעשייה.

עובדיה עלי יו"ר בזן, צילום: צביקה טישלר עובדיה עלי יו"ר בזן | צילום: צביקה טישלר עובדיה עלי יו"ר בזן, צילום: צביקה טישלר

עלי הוסיף כי מאז הופרטה בזן ב-2006, היא השקיעה "1.3 מיליארד שקל בהקטנת פליטת המזהמים. אלה השקעות שאין להן שום תשואה. זו האסטרטגיה שלנו: קיימות ומחויבות לסביבה"

לדבריו, הכישלון של בזן הוא ביחסי הציבורי. "שואלים אותי מדוע אתם לא מגיבים?! כשיש ראשי ערים שלא מחוייבים לתעשייה קשה להתמודד עם זה".

"אם הייתי ראש עיר הייתי מאוד רוצה את בזן בעיר שלי, זה נכס אסטרטגי לאומי ועוגן כלכלי מאוד חשוב לעיר. יש ראשי רשויות מאוד תומכים ועוזרים.

אני מצפה מראשי ערים שיגידו לי איך כן, לא למה לא. כשהייתי ראש עיר עפולה (1991-1979, א"ג), 50% מזמני הקדשתי להרחבת התעסוקה בעיר. כשפתחנו בעפולה מפעל ל-50 עובדים העיר חגגה. היום כשמפעל שמעסיק מאות עובדים נסגר, כואב ללי הלב לראות את זה, איזו שימחה, מה קורה לנו?!".

לשאלה האם תוכנית נטו תעשייה תאפשר להחזיר את הכלכלה לפסי הצמיחה ולהגדיל את הפריון, ענה עלי כי "אין מכס על מילים, לדבר זה יפה וטוב. אני מצפה לשיתוף פעולה, זה יותר חשוב ממענקים. הרגולציה בארץ היא נוראית, זה אחד החסמים הגדולים. אפשר לפתור את זה עם קצת רצון טוב ושינוי של השיח".

על מינוי בנובמבר 2017 של ישר בן מרדכי למנכ"ל בזן, 6 שנים לאחר שעזב את החברה, אמר עלי "אין מבחר גדול מאוד של מנכ"לים בתחום הזה של אנרגיה. אני שמח על כך שישר חזר לנהל את בזן אחרי חודשים של חיזורים. התפקיד מאוד קשה, מחייב מאמצים לא קטנים. מנכ"לים קודמים לא תמיד התאימו לתחום הזה".

על בעלי השליטה בבזן, עידן עופר, אמר "הוא אחד מבעלי הבית הטובים ביותר שהיו לי. הוא מאוד ציוני ואוהב את המדינה. הוא זוכה ליחס לא הוגן, בהשוואה לתרומה שלו לכלכלה".

תגיות

26 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

26.
שמעבירים את התחנה המרכזית הישנה למפרץ אז יש משמעות
שהרגולטור יבדוק את מהלכי העירייה שהכניסה מאות כלי רכב ציבוריים ללב המפרץ בו יש מסחר ותעשייה. והראשי ערים עם התוכניות ללכת קדימה לא בדקו את כל השינויים שנעשו וגם את ההשלכות לגלם את זה רק על התעשייה שמפרנסת אלפי משפחות בניגוד לקריסת המסחר ברחובותיה הראשיים של העיר חיפה ( אלנבי , עצמאות , החלוץ והנביאים) שהיו בעבר פאר העיר חיפה ושקקו חיים.
בן שאכפת לו  |  05.06.18
24.
שטויות במיץ עגבניות למגיב מלמטה
אתה חושב שאנשים כל כך מתוחכמים ועושים דברים במגמתיות. משתמע מדבריך שאנשים מזהמים בכוונה תחילה שהיא האשמה חמורה ולא דואגים בסהכ לתפעל מפעל למרות כל ההגבלות והתקנים המחמירים ומציבים עובדה מוגמרת .שכן כך יכלו כל השנה לשנות את התפעול במגמתיות לדבריך.התחבורה היא המזהם העיקרי וים מעבר לגז והיברדי של התחבורה הציבורית והפרטית יבואו עוד שינויים לטובה במדדים.
דני דין  |  23.05.18
23.
שלילת הטענה שהתחבורה מייצרת את מרבית הזיהום
בואו נניח שאני מנכ"ל בז"ן ואני רוצה, לכאורה, לבסס את עמדתי שהתחבורה גורמת לזיהום באופן משמעותי יותר מהמפעלים המזהמים שלי (לא שזה פוטר אותם מזיהום). אז אני מנחה את המפעלים להפסיק את כלל התהליכים המזהמים במהלך יום כיפור, על מנת לקבל תוצאות זיהום משמעותית נמוכות באותו יום בו התחבורה מינימלית. ואז משתמש בנתון הזה לטובת יח"צ.
ציבור שנצמד לעובדות  |  20.05.18
22.
ישר כח לבית הזיקוק שהוא נכס אסטרטגי למדינה
לא לכל מפעל יש נכונות ויכולות להשקיע 1.3 מיליארד שקל למען איכות הסביבה וסביבת עבודה טובה יותר. שהיפי נפש והאינטרסנטים הפוליטיים המשועממים לא יעשו הכללות , כי בשעת איום או משבר ביטחוני כמו מלחמת לבנון השניה לא הם אלה שיתנו מענה ציבורי ובטחוני למטוסים . ומספיק לשרת את אויבנו,כי די בשמועה שיהיה מחסור בדלק ציבורי ובטחוני כדי לעורר פאניקה בקרב הציבור.
שחר  |  05.05.18
לכל התגובות