אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך שגלגל מסתובב: אימון אקרובטיקה מעולם הקרקס צילום: אוראל כהן

איך שגלגל מסתובב: אימון אקרובטיקה מעולם הקרקס

אימון על גלגל אקרובטיקה היא פעילות מהנה שמפתחת גמישות וכוח, ומסייעת להתמודד עם פחדים

01.05.2018, 08:31 | סיון אבוקאי

אקרובטיקה על גלגל, המוכרת מעולם הקרקס, התפתחה בשנות ה־20 גם כספורט. דניאל חליוה, מתעמלת לשעבר שהתחרתה בשלוש אליפויות עולם, עומדת בראש קהילת ספורטאי הגלגל בישראל. היא גם נוסעת כמאמנת וכשופטת עם נבחרת ישראל בגלגל, ותצא עימה בשבוע הבא לאליפות העולם.

הגלגל, כמו מתקנים נוספים מעולם הקרקס, מפתח יכולת פסיכולוגית שאין בענפי ספורט אחרים: ההתגברות על הפחד שבפעילות בגובה. מיד בתחילת השיעור, עליתי על הגלגל הכבד שנבחר על פי הגובה שלי. כפות רגליי הודקו בחזוקה לרצועות ופצחנו בתרגילי איזון של הזזת הגלגל מצד לצד באמצעות הרגליים והאגן. במקביל למדתי היכן להניח את הידיים כשהסיבובים מתגברים. המטרה היא לדחוף מספיק חזק עד כדי סיבוב מלא. ככל שהסיבובים כמעט השלימו סיבוב שלם, הפחד גבר.

כתבתנו במהלך האימון. לדחוף עד כדי סיבוב מלא צילום: אוראל כהן, צילום: אוראל כהן כתבתנו במהלך האימון. לדחוף עד כדי סיבוב מלא צילום: אוראל כהן | צילום: אוראל כהן כתבתנו במהלך האימון. לדחוף עד כדי סיבוב מלא צילום: אוראל כהן, צילום: אוראל כהן

החשש העיקרי שלי היה מנפילה הצידה או מבחילה קשה בהיפוך, ולכן דניאל הציעה לי לעצום עיניים. ככל שהגוף מכווץ יותר, כך קשה יותר לסובב את הגלגל. עם התרגול למדתי לשלוט בגלגל ולהגיע לסיבוב מלא ולשליטה בגוף. העבודה על הגלגל דורשת בעיקר גמישות, כוח ומפתחת את יכולת תפיסת המרחב. חליוה: “ברגע שלומדים את הטכניקה זה מעין משחק יצירתי ומרשים של הגוף”. זוהי חוויה ספורטיבית מהנה המומלצת למתאמנים גמישים וחזקים, ולא מיועדת לבעלי משקל כבד.

פרטים: 75־130 שקל. במרכז הערבי יהודי ביפו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות