אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל מכה את התחזיות עם זינוק של 16% בהכנסות צילום: רויטרס

אפל מכה את התחזיות עם זינוק של 16% בהכנסות

ההכנסות עמדו ברבעון הראשון על 61 מיליארד דולר, לעומת תחזיות אנליסטים ל-60.86 מיליארד דולר; הרווח הנקי זינק ב-25%; התוצאות - למרות גידול צנוע של 3% בלבד במכירות האייפון; אפל תבצע עוד רכישה חוזרת של מניות - ב-100 מיליארד דולר; המניה עלתה ב-4% במסחר המאוחר

01.05.2018, 23:34 | עומר כביר

אפל היכתה את התחזיות: הכנסות החברה ברבעון הקלנדרי הראשון של השנה עמדו על 61.1 מיליארד דולר. זאת לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות בסך 60.86 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 16% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. הרווח הנקי זינק ב-25.3% ועמד על 13.82 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 2.73 דולר (לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 2.6 דולר למניה). במקביל הודיעה החברה על ביצוע עוד רכישה חוזרת של מניות - ב-100 מיליארד דולר. המניה עלתה ב-4% במסחר המאוחר.

קראו עוד בכלכליסט

הגידול בהכנסות נרשם למרות גידול צנוע בלבד של 3% במכירות האייפון, שעמדו על 52.2 מיליון יחידות. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו שאפל תמכור 51.9 מיליון אייפונים. עם זאת, ההכנסות ממכירות האייפונים צמחו ב-14% ל-38.03 מיליארד דולר - נתון שיכול ללמד על נתח גבוה יחסית של דגמי אייפון X היקרים יותר ועל כך שייתכן שמכירותיהם אינן חלשות כפי שהעריכו אנליסטים.

 , צילום: Apple צילום: Apple  , צילום: Apple

למעשה, פרט למחשב המק כל קטגוריות המוצר של אפל רשמו גידול במכירות. הכוכבת הפעם היתה קטגוריית "מוצרים אחרים", שכוללת מכירות של אפל ווטש, אפל TV, אוזניות ביטס, הרמקול החכם HomePod ואביזרים היקפיים. הכנסות הקטגוריה עלו ב-38% והגיעו ל-3.95 מיליארד דולר. עדות אפשרית להמשך ההתחזקות של האפל ווטש, או אולי דווקא להצלחה מפתיעה של הרמקול החכם – אין דרך לדעת בוודאות.

קטגוריית השירותים, שכוללת הכנסות ממכירות באייטיונז, אפסטור, עמלות אפל פיי ושירותי אחרים, ממשיכה להרשים עם זינוק של 31% ל-9.2 מיליארד דולר ומבצרת את מעמדה כמנוע הצמיחה החשוב של אפל בתקופה שבה מוצר הדגל שלה, האייפון, מספק מספרים מתונים יחסית לבעבר.

האייפד לא הרשים יותר מדי, עם צמיחה של 2% במספר המכשירים ל-9.11 מיליון יחידות ו-6% בהכנסות ל-4.11 מיליארד דולר, אך שימור הצמיחה לטאבלט שכבר הוספד לא מעט בעבר הוא בוודאי הישג נאה. האכזבה היחידה הגיעה מהמק, שרשם ירידה של 3% במספר היחידות (4.08 מיליון) וקיפאון בהכנסות (5.85 מיליארד דולר).

חולשה בסין? אפל חושבת אחרת

אפל רשמה גידול גם בכל אזורי הפעילות הגיאוגרפית שלה, ובראשם סין, כשרק בימים האחרונים דובר על היחלשות אפשרית של החברה שם. במקום להיחלש, הכנסות אפל במדינה צמחו ב-21% ל-13.02 מיליארד דולר. אם יישמר הגידול, צפויה המדינה לשוב ולהתמקם במקום השני ברשימת אזורי הפעילות המכניסים ביותר של אפל באחד הרבעונים הקרובים.

הגידול בסין היה שני רק לגידול ביפן, שם עלו ההכנסות ב-22% והגיעו ל-5.47 מיליארד דולר. ההכנסות באמריקה עלו ב-17% ל-24.84 מיליארד דולר, ההכנסות באירופה ב-9% ל-13.85 מיליארד דולר, וההכנסות באסיה-פסיפיק ב-4% בלבד ל-3.96 מיליארד דולר. לאור מאמצי אפל המתמשכים להזניק את פעילותה בהודו, העלייה המתונה יחסית באסיה-פסיפיק היא ללא ספק מאכזבת.

לרבעון הנוכחי צופה אפל הכנסות של בין 51.5 מיליארד ל-53.5 מיליארד דולר. זאת, לעומת הכנסות של 45.4 מיליארד דולר ברבעון הקלנדרי השני של 2017. כלומר, גידול רבעוני של בין 13% ל-18%. כאמור צפויה אפל לבצע בייבק נוסף של מניות בשווי 100 מיליארד דולר, והגדילה את הדיבידנד הרבעוני ב-16%. ברבעון הנוכחי צפויה החברה להשלים בייבק קודם של 210 מיליארד דולר.

"אנחנו נרגשים לדווח על רבעון מרץ הטוב ביותר שלנו אי-פעם, עם גידול חזק בהכנסות ממכירות אייפון, שירותים ומוצרים לבישים", אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, בהודעה לעיתונות, "לקוחות בחרו באייפון X יותר מכל אייפון אחר בכל שבוע ברבעון מרץ, כמו שהם עשו לאחר השקתו ברבעון דצמבר. הגדלנו גם את הכנסותינו בכל הסגמנטים הגיאוגרפיים שלנו, עם גידול של יותר מ-20% בסין רבתי וביפן".

תגיות