אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפתרון של Ketel One לירידה במכירות: וודקה דיאטטית צילום: foodnetwork

הפתרון של Ketel One לירידה במכירות: וודקה דיאטטית

חברת דיאגאו שמחזיקה גם במותג הוודקה סמירנוף תילחם במתחרותיה באמצעות גרסה חדשה של משקה המכיל 30% אלכוהול ומחצית מהקלוריות שיש ביין לבן

01.05.2018, 21:07 | שירות כלכליסט

בעלי מותג הוודקה קטל 1 (Ketel One) מאמינים כי הפתרון למכירות היורדות בארה"ב הוא הפחתת האלכוהול.

קראו עוד בכלכליסט

דיאגאו (Diageo), יצרנית המשקאות החריפים הגדולה בעולם הודיעה שבכוונתה להשיק גרסה של קטל 1 עם 30% אלכוהול בלבד. המשקה החדש לא עומד בהגדרה של וודקה תחת התקנות האירופאיות והאמריקאיות, שמחייבות משקאות חריפים (spirits) מזוקקים להכיל 40% אלכוהול בנפח, ומשקאות בטעמים 37.5%, על מנת לעמוד בהגדרה. לכן דיאגאו תשווק את המשקה החדש כ"מכיל וודקה" (made with Vodka).

קטל 1 ומותגי וודקה גדולים אחרים איבדו מנתח השוק שלהם לטובת חברת Fifth Generation שמייצרת וודקה בשם Tito's Handmade, שמיוצרת מתירס ומשווקת ככזו שאינה מכילה גלוטן. נתח השוק של טיטו עמד על 8.1% בארבעת השבועות שהסתיימו ב-24 במרץ, עלייה מ-6.1% בשנה שעברה. נתח השוק של קטל 1 עמד על 1.7%, ירידה מ-1.8% בתקופה המקבילה אשתקד.

וודקה קטל 1. על בקבוקי הגרסה הבוטנית יצוין כי הם רק "מכילים וודקה" , צילום: foodnetwork וודקה קטל 1. על בקבוקי הגרסה הבוטנית יצוין כי הם רק "מכילים וודקה" | צילום: foodnetwork וודקה קטל 1. על בקבוקי הגרסה הבוטנית יצוין כי הם רק "מכילים וודקה" , צילום: foodnetwork

דיאגאו, שבבעלותה המותגים סמירנוף ו-Ciroc, ומחזיקה בשותפות עם משפחת נולט (Nolet) את קטל 1, מקווה כעת שהמשקה החדש יענה על הביקוש למשקאות בריאים יותר. היא אומרת שמנה של 100 מ"ל של המשקה החדש תכיל כ-150 קלוריות - 40% פחות מכוס יין לבן של 150 מ"ל ו-25% פחות משוט של וודקת קטל 1 רגילה.

המשקה של קטל 1 יימכר במחיר מומלץ של 25 דולר לבקבוק של 750 מ"ל, כמו בקבוק של וודקת קטל 1 רגילה.

בששת החודשים שקדמו ל-31 בדצמבר 2017, מכירותיה של קטל 1 ירדו ב-13% בצפון אמריקה על בסיס לעומת השנה שעברה. המכירות של Ciroc ירדו ב-11%, ושל סמירנוף ב-2%.

בינסיונה הקודם להחיות את מותגי הוודקה שלה, ניסתה החברה שבסיסה בלונדון לממן פסטיבלי מוזיקה, לשווק את מותגיה לקהילת הלהט"ב בארה"ב, ולהתנסות עם טעמים חדשים. ב-2016 היא החלה לשווק את סמירנוף בטעמי פירות, ולאחרונה היא הורידה את מחירי קטל 1 בניסיון להתחרות בטיטו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות