אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"יש הרבה מה לעשות ב־NDS. יש לה פוטנציאל עצום" צילום: עמית שעל

ראיון כלכליסט

"יש הרבה מה לעשות ב־NDS. יש לה פוטנציאל עצום"

שש שנים אחרי שאייב פלד פרש מניהול NDS עם מיזוגה בסיסקו ‑ מכירת החברה לקרן פרמירה מחזירה אותו אליה כיו"ר. יום אחרי סגירת העסקה הוא מספר מה משך אותו לחברת הווידיאו המדשדשת, ואיך הוא מתכנן להחזיר אותה למסלול

02.05.2018, 08:28 | מאיר אורבך

העסקה הטרייה למכירת NDS לקרן פרמירה משיבה לחברת טכנולוגיית הווידיאו את אחד מסמליה: אייב פלד, מי שהיה הפנים של NDS, ניהל אותה במשך רוב שנותיה, ופרש ממנה לפני שש שנים כשנמכרה לחברת סיסקו תמורת 5 מיליארד דולר. אתמול הודיעה סיסקו רשמית על מכירת החברה הירושלמית החבוטה לפרמירה במיליארד דולר בלבד, ופלד ‑ שחבר לקרן האירופית במגעים שהובילו לרכישה ‑ צפוי להתמנות ליו"ר שלה.

NDS שפלד שב אליה שונה מאוד מהחברה שמכר לסיסקו. בשעתו נחשבה החברה, המתמחה באבטחת מידע לטלוויזה בכבלים ובלוויין, למובילה בתחומה ‑ חברה רווחית עם הכנסות של כמיליארד דולר בשנה, כ־1,300 עובדים בישראל ומספר דומה ברחבי העולם. מאז צנח מספר עובדיה בירושלים לכ־700, לפי הערכות, וחלק גדול של הפעילות עבר לחברת LT ההודית. רבים בסיסקו חשבו שההשקעה בה היתה מיותרת.

אחרי הרכישה עזבה את NDS כל שדרת הניהול הבכירה, ובתוכה גם פלד.

ארונות מחשוב במשרדי NDS בהר חוצבים בירושלים ארונות מחשוב במשרדי NDS בהר חוצבים בירושלים ארונות מחשוב במשרדי NDS בהר חוצבים בירושלים

אז מה גרם לך לחזור ל־NDS?

"כששמענו שסיסקו רוצה למכור את נכסיה בתחום של וידיאו לחברות טלוויזיה, בדקנו את העניין, דיברתי עם לקוחות, חשבנו מה האתגרים שעומדים בפני החברה, והגענו למסקנה שיש כאן פוטנציאל".

סיסקו, הוא מסביר, רכשה ופיתחה בעבר שורה של פעילויות וידיאו, אבל לאחר שהחליטה לצאת מתחום הווידיאו לטלוויזיה, כבר אין לה צורך בהן. קרן פרמירה תקבל לידיה גם את הפעילויות האלה, ובהן חלק מהפעילות של חברת סיינטיפיק אטלנטה שסיסקו קנתה בעבר.

"תעשיית הווידיאו נמצאת במעבר ומתמודדת עם אתגרים חדשים", אומר פלד, "הן אתגרי אבטחה והן תחרות מצד מתחרות חדשות בתחום הסטרימינג. היא מחפשת מקורות הכנסה חדשים ודרך לשמור על מנויים. הבנו שיש כאן הזדמנות עסקית להתמקד בתחום, ודבר ראשון לתמוך בלקוחות קיימים".

החברה תישאר אותה חברה?

"החברה שתעבור לפרמירה כבר לא תיקרא NDS. נחפש שם חדש שמסתכל לעתיד; יש לנו כמה חודשים עד שהעסקה תיסגר, ועד אז נמצא שם ראוי".

פלד. על ההחלטה לחבור לפרמירה בקניית NDS: "תעשיית הווידיאו נמצאת במעבר, ומחפשת מקורות הכנסה חדשים ודרכים לשמר מנויים. הבנו שיש כאן הזדמנות עסקית" , צילום: עמית שעל פלד. על ההחלטה לחבור לפרמירה בקניית NDS: "תעשיית הווידיאו נמצאת במעבר, ומחפשת מקורות הכנסה חדשים ודרכים לשמר מנויים. הבנו שיש כאן הזדמנות עסקית" | צילום: עמית שעל פלד. על ההחלטה לחבור לפרמירה בקניית NDS: "תעשיית הווידיאו נמצאת במעבר, ומחפשת מקורות הכנסה חדשים ודרכים לשמר מנויים. הבנו שיש כאן הזדמנות עסקית" , צילום: עמית שעל

300 מיליון מכשירים בעולם

 

איך אתם מתכוונים להעלות את NDS בחזרה על המסלול?

"המוצרים של NDS נמצאים ב־300 מיליון טלוויזיות ומכשירים. יותר מ־50% מספקי הטלוויזיה בתשלום בעולם נעזרים בהם, כולל מערכת לוויין ממשלתית בסין שיש לה 130 מיליון מנויים.

"עכשיו העולם עובר לתחום ההיברידי, ואנחנו רוצים לעזור בחדשנות. אחרי שהסתכלנו בחברה, הגענו למסקנה שיש 3 תחומים שבהם נוכל לפתח אותה מעבר לפעילות הקיימת. תחום ראשון הוא הפיראטיות: קיימים היום אתגרי אבטחה חדשים בתחום הבידור, וההשקעות הנוספות שנעשה בישראל יעזרו לנו לספק לתעשייה פתרונות.

"תחום שני שנשקיע בו הוא הפרסום הממוקד. בעבר עסקנו בזה עם הענקית הבריטית סקיי, אבל היא עובדת רק בלוויין, ואנחנו שואפים להתרחב לתחומים נוספים. באינטרנט אפשר למדוד את התוצאות, אבל פרסומות ביוטיוב מופיעות לפעמים במקומות לא טובים לחברה. אנחנו רוצים להציע פרסום ממוקד בטלוויזיה, כך שחברה שרוצה לפרסם מירוץ פורמולה־1 באזור מסוים תוכל לפרסם לקהל ספציפי.

"התחום השלישי הוא ניהול סטרימינג. בבית שלי בארצות הברית אני מחוב לקומקאסט, לנטפליקס ולהולו, אבל אין תוכנית שתאפשר לי לנהל את כל המערך, ותיתן גישה נוחה וישירה לכולם".

מה לא עבד בעסקה שבה סיסקו רכשה את NDS?

"טלוויזיה בתשלום היא תחום ממוקד לקוחות שלא התאים לאסטרטגיה של סיסקו. מדובר בחברת מוצרים. שדה שבו כל לקוח הוא משהו אחר, וללקוח בהודו יש דרישות שונות מאשר ללקוח בארצות הברית, הוא שונה מעבודה על המוצרים הקלאסיים שלה. זה משהו שיתבצע טוב יותר בחברה נפרדת.

"אנחנו לא מחזירים את החברה אחורה: עבדתי עם פרמירה והם מחויבים מאוד ל־NDS. אני מרגיש שיש כאן הזדמנות, יש בחברה אנשים שאני מעריך ועדיין נמצאים בה, ואני מקווה שהם מרוצים. נגייס אנשים מתחומים חדשים, ונסתכל קדימה".

"יש לנו 6 חודשים לסגירה"

האם ההנהלה תתחלף?

"אנחנו נקבל את החברה עם ההנהלה שמינתה סיסקו, ונראה מה יהיה בהמשך. יש לנו 4 עד 6 חודשים לסגירה. לא נקבל סמנכ"ל כספים או שיווק מסיסקו; נצטרך לבנות הרבה תשתיות, ויש לנו זמן להתארגנות".

אז מה צפוי ל־NDS בעתיד הקרוב? עסקת המכירה לפרמירה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של שנת הכספים 2019, בכפוף לאישורים רגולטוריים ותנאי הסגירה המקובלים. אנשי פרמירה מתכוונים להקים חברה חדשה תחת מותג חדש, שתתמקד בפיתוח ובאספקה של פתרונות וידיאו לתעשיית הטלוויזיה בתשלום, ותציע קו רחב של פתרונות ‑ ובהם פלטפורמת Infinite Video של סיסקו, הקלטת וידיאו דיגיטלית בענן, עיבוד וידיאו ואבטחת וידיאו.

סיסקו תמשיך להחזיק בבעלות על טכנולוגיית הווידאו והמדיה של עסקי הליבה שלה בתחומי הרשתות, המולטי־קלאוד, האבטחה והנתונים.

תגיות