אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכוח העודף של כאל עלול להזיק לצרכנים צילום: רמי זרניגר

הכוח העודף של כאל עלול להזיק לצרכנים

לכאל היה קל יותר להעניק הטבה משום שהיא נהנית מהגב הרחב של בנק האם שלה ‑ דיסקונט ‑ אשר מסוגל להעמיד לכאל מימון זול

03.05.2018, 06:49 | רחלי בינדמן

הטבת 30 מיליון השקלים שהושמטה מהדיווחים הראשונים על עסקת מועדון שופרסל היא כסף קטן לשופרסל, אבל לחברת כרטיסי אשראי זה סכום לא־מבוטל. ובכל זאת, בהשוואה למתחרות, לכאל היה קל יותר להעניק הטבה כזו. זאת משום שכאל נהנית מהגב הרחב של בנק האם שלה ‑ דיסקונט ‑ אשר מסוגל להעמיד לכאל מימון זול.

בשעה שישראכרט ולאומי קארד ייאלצו לנתק בקרוב את הקשר עם בנק הפועלים ועם בנק לאומי, במסגרת הרפורמה להפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים, כאל אינה נדרשת להתנתק מדיסקונט. לכן עלויות המימון שלה לא צפויות להתייקר כמו אלה של מתחרותיה. ואכן, בשופרסל הודו שהעובדה שכאל תישאר בידי דיסקונט תרמה לבחירה בה על פני לאומי קארד, שגם היא יצאה מגדרה להציע לשופרסל חבילת הטבות מפנקת.

אלא שבכוח העודף של כאל טמונה סכנה לצרכנים שמחזיקים בכרטיסי אשראי. הסיבה היא שישראכרט ולאומי קארד, כדי לשמור אצלן מועדוני לקוחות או לזכות במועדונים חדשים, ייאלצו להתחרות בתנאים של כאל, ולכן להגדיל את התשלום לרשתות. כך בדיוק קרה השבוע עם חידוש ההסכם בין ישראכרט לסופר פארם. כדי להתמודד עם ההוצאות, הן עלולות לייקר עמלות וריביות למחזיקי הכרטיסים ‑ בניגוד למטרות המקוריות של הרפורמה באשראי.

במשרד האוצר ובפיקוח על הבנקים צריכים לשקול מחדש אם ראוי להשאיר את כאל בידי בנק דיסקונט, או שאולי מוטב לאפשר לשלוש החברות להתחרות זו בזו במגרש משחקים שוויוני.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות