אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק בדקה אם משתמשים מעדיפים גרסה בתשלום בלי פרסומות צילום: בלומברג

פייסבוק בדקה אם משתמשים מעדיפים גרסה בתשלום בלי פרסומות

פרסום הוא המודל העסקי העיקרי של הרשת החברתית, שהכניסה 41 מיליארד דולר מפרסומות ב-2017

04.05.2018, 21:09 | עומר כביר
פייסבוק ערכה בשבועות האחרונים חקר שוק במטרה לקבוע האם גרסה בתשלום נטולת פרסומות של הרשת החברתית תגרום ליותר אנשים להצטרף אליה - כך לפי דיווח של בלומברג, שמבוסס על אנשים בעלי ידע בנושא.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי המקורות, החברה כבר בחנה את האפשרות הזו בעבר, אבל לאור שערוריית קיימברידג' אנליטיקה יש עתה יותר מומנטום פנימי לבחון את הרעיון. התוכניות בנושא אינן מגובשות וייתכן שהחברה לא תקדם אותן.

פרסום היה ונשאר המודל העסקי העיקרי של פייסבוק, וב-2017 סיפק לה הכנסות בסך 41 מיליארד דולר. עם זאת, המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, שקל חלופת תשלום מזה זמן רב - לא כתחליף לפרסומות, אלא כדי להתמודד עם סיבה מרכזית שבגינה עוזבים אנשים את השירות.

לפי בלומברג, מחקרים פנימיים שערכה החברה בעבר העלו שמשתמשים לא יהיו פתוחים לאופציה בתשלום, ושמדובר במהלך שייתפס כתאב בצע לאור העובדה שפייסבוק הצהירה בעבר שהשירות תמיד יהיה חינמי. בעדותו בפני הקונגרס בחר צוקרברג בנוסח מרוכך של הצהרה זו ואמר ש"תמיד תהיה גרסה חינמית של פייסבוק". בכך, השאיר צוקרברג את הדלת פתוחה להצגת מסלול בתשלום לצד המסלול החינמי.

כעת, בפייסבוק סבורים שבעקבות שערוריית הפרטיות האחרונה, הסנטימנט של המשתמשים משתנה, והחברה פתוחה לשינויים שלפני שנה היו לא מתקבלים על הדעת.

פייסבוק, צילום: Hacker News פייסבוק | צילום: Hacker News פייסבוק, צילום: Hacker News

תגיות