אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל תדרוש אישור פדרלי ממפרסמי תעמולה פוליטית צילום: רויטרס

גוגל תדרוש אישור פדרלי ממפרסמי תעמולה פוליטית

ענקית האינטרנט תתחיל לפרסם דו"חות המציגים מיהם הגורמים שמממנים קמפיינים פוליטיים דרך הפלטפורמה שלה. המהלך מכוון בשלב זה לבחירות לקונגרס האמריקאי בהמשך השנה, אך המדיניות צפויה לכלול מדינות אחרות בעתיד

06.05.2018, 13:40 | יואב סטולר

גוגל חושפת תקנות חדשות למלחמה בפייק ניוז ובדיסאינפורמציה פוליטית: בפוסט שפרסמה בבלוג המפתחים שלה, הגדירה שמעתה על מפרסם שיקדם דרכה קמפיין יידרש להציג אישור פדרלי. כך, יוכלו רק אזרחי ארצות הברית לנהל קמפיינים פוליטיים דרך גוגל בארה"ב, מה שלראיית החברה יצמצם מעורבות זרה במהלכים אלה.

קראו עוד בכלכליסט

צעד זה מגיע באופן מובהק על רקע הקמפיינים האגרסיביים שניהלו גופים שמקורם ברוסיה בבחירות 2016; גוגל (ואיתה ענקיות טכנולוגיה אחרות כפייסבוק וטוויטר) ספגה ביקורת קשה על שאיפשרה לגורמים חיצוניים דריסת רגל משמעותית במערכת הפוליטית המקומית. הביקורת אף הביאה את אנשיה למספר עדויות בוועדת הקונגרס במסגרת חקירת הקשרים עם מוסקבה.

בחירות 2016 בארה"ב, צילום: איי אף פי בחירות 2016 בארה"ב | צילום: איי אף פי בחירות 2016 בארה"ב, צילום: איי אף פי

לצד האישור, תדרוש גוגל לקבל פרטים על הגופים שמממנים את הקמפיין כדי להבטיח שאינם קשורים למדינות אחרות. גוגל תתעד בצורה מפורטת את מסעות הפרסום בפלטפורמה שלה, ותפרסם פומבית דו"חות על זהות המפרסמים, עלות הקמפיינים והקשרים הרלוונטיים של העומדים מאחוריהם. הדו"חות הללו מתוכננים להתחיל להתפרסם בקיץ הקרוב, לפני הבחירות לקונגרס האמריקאי שייערכו בנובמבר הקרוב.

על פי גוגל, בעתיד התקנות צפויות להמשיך ולהשתכלל ולהתרחב למערכות בחירות נוספות ברחבי העולם. תוכנית רחבת היקף ששזורה בזו שמובילה אלפבית בשם Protect Your Election. במסגרת התוכנית הזו תוכל החברה להגביר את ההגנה על המידע כמו גם ההגנה על המערכות והמודעות בזמני בחירות.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות