אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כרית שעושה טוב צילום: יחצ

כרית שעושה טוב

חנות חברתית מקוונת חדשה מנסה להנגיש מוצרים שנוצרו על ידי עמותות

09.05.2018, 08:11 | רעות ברנע

"צריך לחנך את הציבור לקנות מתנות חברתיות", אומר אלון ישראלי, מנכ"ל מרמלדה מרקט, שהשיקה בשבוע שעבר את "החנות החברתית" – פלטפורמה מקוונת לרכישת מוצרים מעמותות שונות. מרמלדה מרקט הוא אתר שהוקם ב־2011 המאפשר ליוצרים ומעצבים לפתוח חנות וירטואלית ולמכור את מוצריהם בצורה מקצועית ובהיקף רחב. נכון להיום, פועלות במרמלדה מרקט כ־1,300 חנויות.

המיזם הנוכחי, שנעזר במימון בנק הפועלים, נועד כדי לחשוף גם את העמותות לעולם של מסחר אלקטרוני ולעודד את הציבור לרכוש מתנות עם ערך חברתי ותרומה לקהילה. "לעמותות יש מטרה חברתית אבל הן לא מיומנות בעולם הדיגיטלי. עד כה הן היו מוכרות מוצרים בעיקר באתרים שלהן שלא היו מוכרים מאוד, או בירידים למיניהם”.

כריות של מארג, מרכז אמנויות שמשלב אמנים בעלי צרכים מיוחדים, 60 שקל, צילום: יחצ כריות של מארג, מרכז אמנויות שמשלב אמנים בעלי צרכים מיוחדים, 60 שקל | צילום: יחצ כריות של מארג, מרכז אמנויות שמשלב אמנים בעלי צרכים מיוחדים, 60 שקל, צילום: יחצ

בחנות החברתית מוכרות כיום 25 חנויות עם יותר מ־700 מוצרים, והשאיפה היא להתרחב עם הזמן. בין העמותות אפשר למצוא גופים קטנים יחסית כמו עמותת רקמת המדבר שתומכת בנשים בדואיות, ומציעה למכירה מוצרי רקמה בעבודת יד של הנשים הללו, או עמותת גוונים לקידום בעלי מוגבלויות ושילובם בקהילה שמציעה למכירה מוצרים מעוצבים לבית ומוצרים לתינוקות. בעתיד ישתלבו בחנות גם עמותות גדולות יותר כמו לתת או אקי"ם. יצירת המוצרים יוצרת גם ערך מוסף לפעילות העמותה. כך, למשל, יכולות עמותות למען ילדים בסיכון שיוצרות מארזי מתנה ללמד אותם גם על שיווק ומיתוג המוצרים.

תגיות