אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פארק לגולנד ביפן לא הגיע ליעד המבקרים צילום: שאטרסטוק

פארק לגולנד ביפן לא הגיע ליעד המבקרים

מפעילי הפארק בנאגויה הציבו יעד של 2 מיליון מבקרים תוך שנה, אך מאז שהודיעו בספטמבר כי הגיעו למיליון מבקרים, לא עודכנו הנתונים

13.05.2018, 19:46 | עדי ברק
שנה אחרי שנפתח ביפן, פארק לגולנד נאבק להגדיל את מספר המבקרים הפוקדים אותו.

קראו עוד בכלכליסט

מפעילי הפארק בנאגויה הציבו יעד של 2 מיליון מבקרים תוך שנה, אך מאז שהודיעו בספטמבר כי הגיעו למיליון מבקרים, לא עודכנו הנתונים. הפעילות החלשה נרשמה למרות הוזלת כרטיסי הכניסה, חודשיים בלבד לאחר פתיחת השערים, בעקבות תלונות המבקרים. במקביל, הושק מלון לגולנד בפארק בחודש שעבר. על פי חברת סקרי שוק מקומית, חיסרון בולט של הפארק הוא היעדר אטרקציות למבוגרים.

הקושי של לגולנד יפן להתרומם משקף מגמה כוללת בחברה, כפי שעלה מדוחותיה השנתיים. לראשונה מאז 2004 רשמו המכירות והרווחים מגמת ירידה ב־2017. המכירות התכווצו ב־8% ל־4.7 מיליארד יורו ואילו הרווח התפעולי צנח ב־17%, זאת על רקע אפוקליפסת הקמעונאות השוטפת את אירופה וצפון אמריקה.

מדובר בהיפוך מגמה לעומת זינוק של 25% בהכנסות ב־2015 וגם רחוק מהצמיחה של 6% ב־2016. הנתונים דווחו לאחר שבספטמבר הודיעה לגו כי תקצץ 8% מעובדיה.

לגולנד בטוקיו, צילום: שאטרסטוק לגולנד בטוקיו | צילום: שאטרסטוק לגולנד בטוקיו, צילום: שאטרסטוק

ואכן, המשבר הקמעונאי מציב בפני לגו אתגרים. רק בחודש שעבר קרסה יצרנית הצעצועים הגדולה בעולם טויס אר אס, ששיווקה את מוצרי לגו לאורך 70 שנות פעילותה.

"אנחנו בונים את היסודות מחדש ומתחילים בהשקעות שיביאו אותנו שוב לצמיחה", הרגיע נילס כריסטיאנסן, מנכ"ל לגו (אין קשר משפחתי למייסדים), בשיחה עם רויטרס בחודש שעבר. "כנראה שלא יהיה זה קצב הצמיחה העל־טבעי שהיה לנו בעבר, אבל כן קצב המקובל בתעשייה". עבור 2018 צופה לגו צמיחה חד־ספרתית נמוכה בזכות מחויבותה לחדשנות ולהרחבת הנוכחות בסין. בסתיו תיפתח חנות שנייה בסין, שנתיים לאחר שהושק הסניף הגדול בעולם, בשנגחאי. עם זאת, אנליסטים חוששים כי היקף ההשקעות האחרונות של לגו יתברר כמהיר מדי לתעשייה, נוכח ההאטה בענף.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות