אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגלל תקן זיהום חדש: עיכובים בהשקת דגמי רכב בישראל צילום: שאטרסטוק

בגלל תקן זיהום חדש: עיכובים בהשקת דגמי רכב בישראל

כמה יבואני רכב דחו השקת דגמים חדשים ממאי ליוני - אך גם מועד זה עדיין אינו סגור; בהמשך צופים היבואנים גם עיכובים באספקה

14.05.2018, 18:14 | תומר הדר

אם בניתם על מכונית מדגם חדש במאי, ייתכן שתצטרכו לחכות: ה-WLTP, תקן זיהום האוויר החדש שנכנס לתוקף באירופה, מעכב השקת דגמי מכוניות חדשים בישראל.

ממידע שהגיע לידי "כלכליסט" עולה כי כמה יבואני רכב, בעיקר מדגמים המשווקים באירופה, נאלצו להודיע בשבועות האחרונים על דחיית השקתם של דגמים חדשים בארץ. כך, ההשקה של חלק ניכר מדגמי המכוניות החדשים נדחתה ממאי ליוני, אך גם מועד זה עדיין אינו סגור. בהמשך צופים יבואני הרכב גם עיכובים באספקה, בעיקר של דגמים שיגיעו ארצה מאירופה. בחלק מהמקרים, כך מדגישים גורמים בענף הרכב, הושקעו תקציבי פרסום ושיווק בהשקת הדגמים החדשים.

(ארכיון), צילום: שאטרסטוק (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק (ארכיון), צילום: שאטרסטוק

כפי שנחשף ב"כלכליסט", בישראל הוחלט על אימוץ של שיטת חישוב הזיהום החדשה באירופה - ה-WLTP. שיטת חישוב זו מחמירה באופן ניכר את הקריטריונים לחישוב זיהום אוויר ביחס לשיטה שהיתה נהוגה עד כה. כך לדוגמה, עד כה נמדד זיהום אוויר ממכוניות במהירות 34 קמ"ש - כעת הוא נמדד במהירות 46.5 קמ"ש. המהירות המרבית בה נמדד זיהום האוויר בשיטה הקודמת היתה 120 קמ"ש - כעת מדובר ב-131 קמ"ש.

עקרונית, ה-WLTP הוא מבחן זיהום אוויר מחמיר בהרבה מקודמו, אך עקב כך נוצרות גם לא מעט בעיות אספקה הנובעות הן מעיכובים בהטמעת נתוני הזיהום החדשים אצל יבואני הרכב, והן מהתאמה של הנתונים למערכת הרגולטורית בישראל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
אתה צודק אבל מאוד טועה
הכל על כסף - מדויק. חוץ מזה - הבל הבלים של מי שלא מבין אבל עדיין כותב את דעתו... 1. תקן הבדיקה החמיר ולכן היצרנים משנים את המכוניות. משנים מנועים, משנים תיבות הילוכים... 2. לא תשלם אפילו שקל אחד של מס פחות או יותר כי המס הירוק מוטל על היבואנים ולא על הצרכנים. היבואן בוחר כמה מהמס הוא מגלגל על הצרכן בדמות המחיר הסופי, אבל עבורנו כצרכנים המס הירוק נמצא מאחורי הקלעים. אם הוא עולה, עדיין היבואן יכול לספוג את העליה. הוא משלם מס, לא אתה.
ל-1  |  15.05.18
1.
זה הכל כסף
כלומר, המכוניות עצמן לא השתנו, רק תקן הבדיקה החמיר, כך שכעת דרגת זיהום האוויר והציון הירוק של המכוניות בתקן האירופי יעלה, כלומר נשלם על אותו הרכב בדיוק יותר מס בגלל כללי המיסוי הירוק. זו הביעה האמיתית של היבואנים שמוכרים לליסינג ב-30% הנחה ע"ח סבסוד של הצרכן הפרטי שקונה את אותו המוצר בעשרות אלפי שקלים יותר מחב' הליסינג. האפס ק"מ גומר את השוק והיבואנים התמכרו לכמויות שהם מוכרים בשיחת טלפון אחת. זה יתפוצץ גם להם בפרצוף.
רועה חשבון  |  15.05.18