אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

FinTech 2018

ראש תחום הביטוח ב- KPMG: "מה שחברות הביטוח מודאגות ממנו הוא מביטחון בתחום הסייבר"

לאורה היי בכנס הפינטק של כלכליסט: "כעת מתחילים להבין שקיימים סיכונים שונים בתחום הסייבר ואבטחת מידע שמאפשרים לתחום הביטוח אופציות נרחבות"

15.05.2018, 12:28 | ספי קרופסקי
"מה שחברות הביטוח מודאגות ממנו הוא מביטחון בתחום הסייבר", כך אמרה לאורה היי, ראש תחום הביטוח בחברת KPMG הבינלאומית, בכנס הפינטק של "כלכליסט" בשיתוף בנק לאומי ו-KPMG סומך חייקין. היי התייחסה בדבריה למימוש בין תחום הביטוח לסיכונים ולאתגרים החדשים לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות.

היי מניו יורק, שלה זה ביקור ראשון בארץ, החמיאה בפתח דבריה לישראל וציינה כי היא מדינה של יוזמה ופיתוח. היא הסבירה מדוע תחום הביטוח החל להתעניין ביוזמות מתחום הפינטק. "תעשיות רבות עברו תהליך דיגיטציה ותחום הביטוח שקיים כבר 200 שנה עדיין לא השלים אותו באופן מלא. כעת מתחילים להבין בתחום שקיימים סיכונים שונים דוגמת הסייבר, אבטחת מידע וגם על הטכנולוגיה עצמה שמאפשרת לתחום הביטוח אופציות נרחבות. יש כיום תחומים מעורפלים שבעבר היו הרבה יותר ברורים – עבודה, חיים בבית וכו'".

לאורה היי, צילום: אוראל כהן לאורה היי | צילום: אוראל כהן לאורה היי, צילום: אוראל כהן

בשלב זה ביקשה היי לשוב לשאלה "מדוע עכשיו?", וענתה כי בתקופה הנוכחית "אנחנו רואים שינוי בחשיבה של מנכ"לים בנוגע למה שהם מודאגים לגביו. כיום טכנולוגיות חדשות הן הראשונות לקבל אזכור בשיחות שאני מנהלת איתן. אבל צריך לטפל בדברים הללו שקורים היום, אנחנו לא יכולים להמתין יותר. בשיחות הללו עם המנכ"לים עולה שהם משוכנעים שיוכלו לספק דרך כך שירות רווחי יותר ללקוחותיהם.

"בחזרה לשאלה מדוע עכשיו אנחנו רואים שינוי בחשיבה של מנכ"לים בתחום הביטוח בנוגע למה שהם הכי מודאגים לגביו, טכנולוגיות חדשות הן תמיד הראשונות לקבל אזכור. צריך לטפל בדברים שקורים היום, אנחנו לא יכולים להמתין יותר, עלינו לפעול כשהשיחות האלו מתרחשות. רוב המנכ"לים משוכנעים שיוכלו לספק שירות רווחי ללקוחות

בהמשך דבריה התמקדה היי בשתי קבוצות גיל שונות ואופן השימוש שלהם בכלים הביטוחיים והטכנולוגיים – דור הבייבי-בומרז (ילידי שונות ה-40,50 ו-60) ודור המיליניאלז (או דור ה-Y, ילידי שנות ה-80 וה-90). "דור הבייבי-בומרס חיים יותר וזו בשורה טובה, אבל הם גם מתחילים לשנות את תנאי המגורים שלהם, לצרוך יותר שירותי בריאות ותחום הביטוח מנסה לתפוס את הצרכים הללו ולטפל בהם. בתוך דור הבייבימורז, יש שלוש קבוצות גיל שונות – המבוגרת יותר מתחילה לחשוב על לעשות כסף ולרכוש דברים יקרים יותר, וזה מייצר אירועים ביטוחיים".

תגיות