אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המכשירים החדשים של סמסונג דחפו את הכנסות סאני תקשורת צילום: אוראל כהן

המכשירים החדשים של סמסונג דחפו את הכנסות סאני תקשורת

בחודש ינואר החלה סאני למכור את מכשירי A8 ובאמצע מרץ את סדרת הדגל גלאקסי S9 - הכנסות החברה ברבעון הראשון צמחו ב-13% ל-276 מיליון שקל; שערי החליפין פגעו ברווח הגולמי של החברה אך צמצמו מהותית את הוצאות המימון

16.05.2018, 11:10 | מיקי גרינפלד

מכשירי סמסונג החדשים הגדילו את הכנסות סאני תקשורתברבעון הראשון, אך העלייה ברכישות הובילה לעלייה חדה בהוצאות, בעיקר בשל השפעה שלילית של שערי חליפין. מנגד, השפעה חיובית של שערי החליפין בסעיף המימון סייעה לסאני לסגור את הרבעון עם זינוק חד ברווח הנקי.  

קראו עוד בכלכליסט

סאני תקשורת (שבשליטת יעקב לוקסמבורג ובניהולו של משה פרי) היא המפיץ המורשה של הטלפונים הסלולאריים והאביזרים הנלווים מתוצרת קבוצת סמסונג. בחודש ינואר החלה החברה במכירות מכשירי סמסונג מסדרת A8 ובאמצע מרץ, החודש האחרון ברבעון, החלה סאני למכור את המכשירים מסדרת הדגל גלאקסי S9.

הביקוש למכשירים החדשים תרם לעלייה מקבילה, הן בכמות המכשירים שנמכרה בהשוואה לרבעון המקביל (נתונים מספריים לא נמסרו בדוח) והן להיקף ההכנסות שנכנסו לסאני מהמכירות. בסיכום כולל מציגה סאני ברבעון המדווח הכנסות של 275.8 מיליון שקל, לעומת 244.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 12.9%.

פעילות סאני כרוכה בעלויות רבות, ובראשן עלות רכישת המכשירים מהיצרנית - זו עמדה בתקופת הדוח על 239.8 מיליון שקל, בהשוואה ל-204.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. התלות הרבה של סאני כחברה יבואנית על שערי החליפין פגעה בה ברבעון זה, דווקא בגלל העלייה במכירות בשוק הישראלי שהכתיבה עלייה ברכישות מסמסונג. הרווח הגולמי שעליו מדווחת סאני נמוך מהותית משורת ההכנסות, והוא עמד ברבעון הראשון על 35.9 מיליון שקל, בהשוואה ל-40.1 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 10.3%. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות ירד גם הוא, ל-13%, לעומת 16.4% ברבעון המקביל.

הירידה ברווח הגולמי אכן מוסברת על ידי החברה ב"השפעת עלית שער החליפין של הדולר ותמהיל שונה של מכירות מוצרים ושירותים", סמסונג מדגישה כי "הרווח הגולמי של החברה רגיש לשינויים בשער החליפין של הדולר בשל העובדה שהרכישות מסמסונג נקובות ומבוצעות בדולר ואילו מחירי המכירה לרוב נקבעים ונקובים בשקלים, ובשל כוחות השוק, קיים קושי לבצע עדכון של מחירי המכירה בהתאם לשינויים בשער הדולר". בה בעת, שערי החליפין כן סייעו לחברה בסעיף המימון של הדוח – כפי שנראה בהמשך.

הוצאות השיווק של סאני עמדו על 11.4 מיליון שקל, לעומת 11.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, ומנגד הוצאות ההנהלה וכלליות ירדו במעט ל-3.9 מיליון שקל, לעומת 4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

   

הרווח התפעולי הרבעוני של סאני עמד על 20.5 מיליון שקל, לעומת 23.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 14.3%. שיעור הרווח התפעולי מהמכירות ירד ל-7.5%, לעומת 9.8% ברבעון המקביל. ה-EBITDA עמד על 24.3 מיליון שקל (8.8% מהמכירות), בהשוואה ל-26.4 מיליון שקל ברבעון המקביל (10.8%).

סאני נהנתה ברבעון מצמצום חד בהוצאות המימון כאמור, בשיעור של 90%, ואלה עמדו על 1.2 מיליון שקל בלבד, בהשוואה ל-13 מיליון שקל ברבעון המקביל. שערי החליפין ('הפרשי שער') תרמו לסעיף המימון של סאני סכום נכבד של 3.3 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2017. סעיף זה סייע לסאני לחתום את הרבעון עם זינוק חד ברווח הנקי, שעמד על 14.8 מיליון שקל, לעומת 8.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

משה פרי מנכ"ל סאני תקשורת, צילום: תומי הרפז משה פרי מנכ"ל סאני תקשורת | צילום: תומי הרפז משה פרי מנכ"ל סאני תקשורת, צילום: תומי הרפז

תגיות