אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יש על מי לסמוך? 4 מיליון סמארטפונים של סמסונג נשלחים מדי שנה לתיקון בארה"ב צילום: רפאל קאהאן

יש על מי לסמוך? 4 מיליון סמארטפונים של סמסונג נשלחים מדי שנה לתיקון בארה"ב

עוד מיליון מכשירים נשלחים לתיקון מסכים שבורים - כך על פי נתונים שנחשפו במהלך משפט הפטנטים של החברה הקוריאנית מול אפל; עוד עולה כי הקימה מפעל שלם בארה"ב שמטרתו היא לבצע את התיקונים

19.05.2018, 16:18 | רפאל קאהאן
הנה נתון שסמסונג חושפת ושעשוי לגרום ללקוחותיה מורת רוח: על פי נתונים שנחשפו במהלך משפט הפטנטים שלה מול אפל השבוע, כ-4 מיליון סמארטפונים של היצרנית הקוריאנית נשלחים לתיקון מדי שנה בארה"ב בלבד במסגרת מימוש האחריות. כמיליון נוספים נשלחים לתיקון מסכים שבורים.

קראו עוד בכלכליסט

סמסונג מוכרת עשרות מיליוני מכשירים בשנה בארה"ב - כך שמדובר בשיעור יחסית גבוה. הנתונים שנמסרו תקפים לשנים 2010 עד 2012, אך הם ככל הנראה לא השתנו בשנים האחרונות. או כך מנסה סמסונג לשכנע.

 , צילום: ניצן סדן צילום: ניצן סדן  , צילום: ניצן סדן

את הנתונים חשף מי שעמד בראש מערך השירות והלוגיסטיקה של סמסונג בצפון אמריקה, סמנכ"ל התפעול והפיננסים טימות'י שפרד. הוא מסר אותם במסגרת עדות שמטרתה באופן אירוני להציל את סמסונג מתשלום פיצויים של מעל מיליארד דולר לאפל.

סמסונג הפסידה בשנה שעברה לאפל במשפט הפטנטים של המאה, בו הואשמה הקוריאנית בחיקוי האייפון. כעת המאבק הוא על גובה הפיצויים. אפל דורשת מעל מיליארד דולר, כאשר סמסונג רוצה לשלם כ-28 מיליון דולר בלבד. בשביל לשכנע את המושבעים, כל צד צריך לספק את ההסבר לחישוב הסכום.

מבחינת אפל הסכום הוא כמות המכשירים שנמכרה כפול המחיר שהיתה דורשת מסמסונג לשלם על כל אחד. אבל סמסונג מנסה לשכנע את השופט והמושבעים שסמארטפון הוא לא מוצר אחוד, אלא חלקים שמורכבים יחדיו. הטיעון שלה מיועד לפרק את העלות לרכיבים עליהם הפטנטים תקפים ולא על סך כל המכשיר.

כך היא מנסה להסביר שהרווח שהיא עושה מהסמארטפונים מבוסס במידה רבה גם על שירות התיקונים שהיא מפעילה - עד כדי כך שהקימה מפעל שלם בארה"ב לטיפול במכשירים תקולים. אם השופט יקבל את טענת סמסונג, היא עשויה לקוות שהתשלום על הפטנטים של אפל יצטמצם למספר חלקים בלבד שחלקם ברווח של המכשירים נמוך הרבה יותר מאשר במכשיר השלם.

היא גם מנסה לדחוף להעלאת החישוב של הוצאות השיווק שלפי הטענות עמדו על כ-150 מיליון דולר בשנה בארה"ב. למעשה בשבועות האחרונים ניסו נציגי סמסונג בכל כוחם להוסיף לרשימת ההוצאות את כל מה שניתן כדי שהשופט יגרע אותן מהפיצויים. האם האסטרטגיה הזו תנצח? לא ברור, אך הנזק התדמיתי שסמסונג סופגת כעת עשוי להתגלות בעתיד כגדול הרבה יותר.

תגיות