אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאסק מתרברב בשדרוגים של מודל 3: "יכולה להביס כל מכונית אחרת בקטגוריה" צילום: Getty

מאסק מתרברב בשדרוגים של מודל 3: "יכולה להביס כל מכונית אחרת בקטגוריה"

בשורת ציוצים בטוויטר מסביר מנכ"ל טסלה על שני דגמים משופרים למכונית החשמלית שמשווקת כ"מכונת הנהיגה האולטימטיבית". המחיר - החל מ-78 אלף דולר בארה"ב

20.05.2018, 15:23 | שירות כלכליסט

אילון מאסק מתרברב בתוספות ושיפורים שהוספו למודל 3 של טסלה, ומסווג אותה כגרסה עילית בהיותה מכונית שנוסעת מהר, חלק, ויכולה להביס "כל מכונית אחרת בקטגוריה שלה".

קראו עוד בכלכליסט

בשורת ציוצים בטוויטר, מנכ"ל טסלה הודיע שהוא עובד על שתי גרסאות נפרדות של המכונית, עם יכולות מנוע כפולות שיכולות להגדיל את הכוח והטווח שלה.

הוא ציין שורה של תוספות: ההנעה הכול-גלגלית (AWD) של המודל 3 שתתן לה מהירות מקסימלית של 250 קמ"ש, זינוק מ-0 ל-100 תוך ארבע שניות, וטווח נסיעה מירבי של 500 ק"מ ללא הטענה.

המחיר ההתחלתי של המודל 3 AWD הוא 78 אלף דולר - יקר יותר מהב.מ.וו. 3M שמחירה 67 אלף דולר ומשווקת כ"מכונת הנהיגה האולטימטיבית". אך מאסק מתרברב בכך שהמודל 3 תהיה מהירה יותר וקלה יותר לנהיגה. המודל 3 AWD "תביס כל מכונית מהקטגוריה שלה על המסלול", כך מאסק.

ההתגרות של מאסק מגיעה לאחר פרסומו של דו"ח שלפיו קצב ייצור המודל 3 יכול לעלות מאוד למרות העיכובים הרבים שממנו סבל עד כה. טסלה נאבקה כדי להאיץ את קצב הייצור של המודל 3, שצפויה להעלות את טסלה לדרגת יצרנית רכב לקהל הרחב, ולא עוד יצרנית של מכוניות נישה עיליות.

יולי 2017. טסלה מוסרת 30 דגמים ראשונים של מודל 3, צילום: רויטרס יולי 2017. טסלה מוסרת 30 דגמים ראשונים של מודל 3 | צילום: רויטרס יולי 2017. טסלה מוסרת 30 דגמים ראשונים של מודל 3, צילום: רויטרס

בלוג המכוניות החשמליות Electrek ציטט אימייל של מאסק לעובדים שהודלף, ובו נכתב ש"די סביר" שטסלה תייצר יותר מ-500 מכוניות ליום עוד השבוע. אם התחזית הזאת תתברר כנכונה, טסלה תוכל להגיע לקצב ייצור שבועי של 3,500 מכוניות. החברה כבר הצהירה שבכוונתה להגיע לקצב ייצור של 5,000 מודל 3 בשבוע, אך נאלצה לדחות את ההגעה ליעד הזה.

מאסק ושאיפותיו עומדים כעת בפני עיניים בוחנות, במיוחד לאחר שנפנף לאחרונה אנליסטים ששאלו אותו שאלות לגבי הכנסות החברה. בחודש שעבר טען מאסק שטסלה תתחיל להרוויח בחצי השנה השני, אך מספר אנליסטים בולטים מוול סטריט הזהירו שהחברה עומדת בפני בעיית נזילות. גולדמן זאקס מעריכים שטסלה תזדקק להשקעה של 10 מיליארד דולר נוספים עד 2020. מניית טסלה, אשר ירדה בכמעט 3% ביום שישי, השלימה ירידה של יותר מ-11% אחוזים מאז תחילת השנה.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות