אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סכסוך חריף ברשות מקרקעי ישראל: הוועד ישבש קבלת הקהל והמוקד הטלפוני צילום: ענר גרין

פרסום ראשון

סכסוך חריף ברשות מקרקעי ישראל: הוועד ישבש קבלת הקהל והמוקד הטלפוני

יו"ר הוועד הורתה לעובדים שלא להישמע להנהלה המבקשת להגדיל את מספר ימי קבלת הקהל. את הצעד נקטה הנהלת רמ"י לאחר שחויבה על ידי בית המשפט לבטל את המוקד הטלפוני החיצוני

23.05.2018, 10:59 | נמרוד בוסו

סכסוך עבודה חריף פרץ השבוע ברשות מקרקעי ישראל, בשל כוונת הנהלת הרשות להגדיל את מספר ימי קבלת הקהל במשרדי הרשות משניים כיום לשלושה, זאת כחלק מההיערכות לסיום פעילות המוקד הטלפוני החיצוני שצפויה להתרחש בעוד חודש, בהתאם לפסק דין שניתן לאחרונה.

קראו עוד בכלכליסט

בוועד הארצי מתנגדים למהלך, שלטענתם נעשה באופן חד צדדי על ידי ההנהלה. כמו כן, מתנגד הוועד לכך שעובדי רמ"י יתחילו לענות לטלפונים בעצמם במקום המוקד שיבוטל. ביום שני השבוע שלחה יו"ר הוועד הארצי עו"ד גיל אייזנשטיין-קנה מייל לכלל עובדי הארגון, ובו הנחתה אותם שלא להישמע להוראות ההנהלה: "למען הסר ספק, אף עובד רמ"י לא יעבוד במוקד הטלפוני", כתבה קנה והוסיפה כי "לא תהיה קבלת קהל יום א' החל מיום 3.6.18" וכי "לא יתקיים שינוי מבני, 'התאמות ארגוניות' וכיוב' באופן חד צדדי ללא הסכמה".

בהנהלת רמ"י זעמו על מכתבה של אייזנשטיין-קנה ולא נותרו חייבים. בתגובה ששלח סמנכ"ל המטה של רמ"י, דוד מזרחי, גם כן בתפוצה רחבה, כתב כי "מתוך הערכה רבה לעובדי הרשות ולנציגות העובדים, לא יהיה ראוי להשאיר את ההודעה הבוטה של יו"ר הוועד ללא מענה. הנהלת רשות מקרקעי ישראל היא הגורם היחיד, הרשאי להנחות את עובדי הרשות. אף גורם אחר לא רשאי לכך. הנהלת הרשות תנקוט בכל הכלים, העומדים לרשותה, כדי לוודא שכך יהיה".

ההחלטה על יום קבלת קהל נוסף התקבלה לאחר ניצחון בתביעה של ועד העובדים שהוגשה לבית הדין לעבודה בחיפה, שבה דרש כי תקויים התחייבותו של מנהל רמ"י לשעבר בנצי ליברמן, לבטל את מיקור החוץ של מוקד השירות הטלפוני של רמ"י, המסופק כיום על ידי חברת "טלאול". בית המשפט קיבל את התביעה והורה על ביטול מיידי של מיקור החוץ. אלא שכעת מעריכים ברמ"י כי מספר הפונים פיזית אל משרדי הרשות צפוי לגדול.

מנהל רמ"י עדיאל שמרון, צילום: עמית שעל מנהל רמ"י עדיאל שמרון | צילום: עמית שעל מנהל רמ"י עדיאל שמרון, צילום: עמית שעל

במכתבו כתב מזרחי "בהתאם לפס"ד שהתבסס על דרישות נציגות העובדים אנו נדרשים להפסיק את עבודת המוקד הטלפוני בסוף יוני, ולכן יש להיערך בהתאם. אזכיר כי נציגות העובדים היא זו שדרשה את ההפסקה המידית של פעילות המוקד וזאת ללא תקופת היערכות מינימאלית, עובדים ומנהלים. ניאלץ להיערך למציאות החדשה שנכפתה עלינו".

מנהל רמ"י עדיאל שמרון שלח אף הוא מכתב בתפוצה רחבה אל כלל העובדים ובו תקף את התנהלות הוועד: "צר לי שעד לרגע זה, למרות פניות חוזרות ונשנות, לא הודיעה נציגות העובדים מה דרישותיה מהנהלת הרשות ומה היא מבקשת להשיג במהלכיה האחרונים. אין לנו עניין בניהול מו"מ מתיש ועקר שלא יוביל לתוצאות. הנהלת הרשות הציבה בפני הנציגות את בקשותיה (המוגבלות והסבירות) ואשר כולן נועדו לטובת הארגון ועובדיו. נציגות העובדים לא השיבה מה בקשותיה ומה דרישותיה מלבד הדרישה התמוהה והבלתי ברורה "להפסיק את פעילות המוקד הטלפוני באופן מידי".

גם בתוך ועד העובדים עצמו יש חילוקי דעות לגבי ההתנהלות, על כך מעיד מייל נוסף ששלחו ארבעה יושבי ראש ועדים אזוריים (צפון, חיפה, ירושלים ומטה) אל שמרון ומזרחי, ובו ביקשו להבהיר כי עמדתם שונה מזו של אייזנשטיין-קנה. "מכתבה של יו"ר הוועד הארצי מיום 21/5/18, היה ללא ידיעתנו ולא על דעתנו ואנו מבקשים כי לא יעיב על תהליך ההדברות החיובי אותו התחלנו. אנו מצפים לפגישה המתוכננת שנקבעה ביום ראשון ה-27/5/18, וזאת כדי לקדם את הנושאים העומדים על הפרק".

מרמ"י ומאייזנשטיין-קנה טרם נמסרה תגובה.

היום (ד') בשעות הצהריים שלחה אייזנשטיין-קנה מכתב תגובה למכתבי שמרון ומזרחי, בו טענה כי אלו הם תוצאה של "קושי שלהם להשלים עם התוצאות והאמירות הנוקבות בפסק הדין בעניין המוקד הטלפוני, שקבע באופן ברור וחד שהם הפרו התחייבות שנתנו לנו העובדים להקמת מוקד טלפוני פנימי שלא על ידי עובדי הרשות הקיימים כפי שההסכמה עוגנה בהסכם קיבוצי", עוד כתבה כי "במקום לעצור ולנהל שיח, ההנהלה שועטת קדימה וכל מעיניה נתונים: לשינוי מבני חד צדדי. הניסיון להעמיס את המוקד הטלפוני על עובדי המרחבים, והרצון לבצע שינוי מבני חד צדדי בלי הדברות בלי שקיפות ותוך הסתרת מידע – לא יעברו בשקט, אם לא ייחתם הסכם קיבוצי קודם לכל... הסכמים יש לכבד ועם עובדים יש להידבר בתום לב בגובה עיניים ובאופן כנה ומכבד".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
מדינה שאוכלת יושביה!!!
הגישה במנהל היא לאמלל את האזרח כמה שיותר!! מדינה שאוכלת יושביה!! שנים רבות של ניסיון להתקדם בנושאים שמטופלים על ידם ללא הצלחה!!! עם כל הרצון הטוב שלנו לספק כל גחמה שלהם, עשרות אלפי שקלים הושקעו, זמן יקר וללא תוצאות!!! מונעים מהאזרח את המידע המלא ושומרים לעצמם את הזכות לשנות כל יום את תנאי הטיפול כך שלעולם לא תצליח לסיים את הטיפול בנושא!!! הגיע הזמן לעשות סדר וארגון במקום מחדש!! תתעוררו קברניטי המדינה בכלל והשר כחלון בפרט!!!
גילה  |  28.05.18
לכל התגובות