אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מאמינה שהמשתמשים ישלמו עבור שימוש ביוטיוב מיוזיק צילום: Your EDM

מאקרו טכנולוגי

גוגל מאמינה שהמשתמשים ישלמו עבור שימוש ביוטיוב מיוזיק

גוגל מסתערת על מוזיקה בסטרימינג עם מוצר בתשלום שעד כה הוצע בחינם. ואולם הניסיון שלה עשוי להיות בבחינת מעט מדי, מאוחר מדי מול ספוטיפיי ואפל מיוזיק

24.05.2018, 16:52 | ליאור באקאלו
הסתערותה של גוגל על תחום המוזיקה בסטרימינג עם גירסה ייעודית של יוטיוב צפויה לטלטל את השוק הצעיר, שטרם הוכח כי הוא בכלל רווחי. יוטיוב מיוזיק, כפי שמכונה השירות, הושק בשבוע שעבר בארה"ב ובמספר מצומצם של מדינות נבחרות, כחלק מנסיונה של גוגל למנף את נטייתם של רבים מגולשי יוטיוב להשתמש בשירות הווידיאו לצורכי שמיעת מוזיקה. אך למרות נתוני הפתיחה החזקים ליוטיוב מיוזיק עדיין צפוי אתגר לא פשוט.

קראו עוד בכלכליסט

המעבר לשירות מוזיקה בסטרימינג עשוי להתגלות כיקר עבור גוגל: הודות להיותו שירות וידיאו בעיקרו, יוטיוב משלם כיום לחברות התקליטים תמלוגים מופחתים ביחס לספוטיפיי ואפל מיוזיק, שמובילות את שוק המוזיקה בסטרימינג (מזנבות בהן דיזר הצרפתית שמתקשה להתרומם, וטיידל של ג'ייזי). לפי נתוני הפדרציה העולמית לתקליטים ומוזיקה (IFPI), תעשיית המוזיקה מרוויחה דולר בודד בשנה עבור כל משתמש ביוטיוב לעומת 20 דולר בשנה כנגד כל משתמש בספוטיפיי.

גוגל נכנסת לתעשיית המוזיקה גוגל נכנסת לתעשיית המוזיקה גוגל נכנסת לתעשיית המוזיקה

מעבר מסיבי של משתמשי יוטיוב להאזנה בלבד עשוי להביא את תעשיית המוזיקה לדרוש מגוגל לשנות את מודל התשלומים, ולהקפיץ את הוצאותיה. אולי כהכנה לכך, גוגל מבקשת למנף את יוטיוב כשירות מוזיקה בסטרימינג מבלי לשכוח שמדובר בשירות וידיאו בעיקרו. היא צפויה להדגיש את הסרטונים המוזיקליים בשירות ולהציע גם גירסאות גולשים ורמיקסים שהועלו באופן בלעדי לפלטפורמה שלה.

בדומה לספוטיפיי, יוטיוב מיוזיק מציע מסלול חינמי הכולל האזנה לפרסומות ומסלול נטול פרסומות ב־10 דולר לחודש. אלא שבניגוד למשתמשי ספוטיפיי שמגיעים אליה מאפס, משתמשי יוטיוב כבר התרגלו לקבל ממנו מוזיקה בחינם. החידוש העיקרי באפליקציית יוטיוב מיוזיק על פני האפליקציה הקיימת היא היכולת להאזין למוזיקה כשירות שפתוח ברקע הסמארטפון, בלי שתהיה היישום המרכזי הפעיל במסך המכשיר.

 

אמנם מדובר בעיקר במשתמשי יוטיוב קיימים שכבר יצרו לעצמם רשימות האזנה ומועדפים ביוטיוב, וכעת יקבלו גם כלי חיפוש מתקדמים מבוססי AI, אך האם זה מספיק? מנגד, אם יש משהו שגוגל יודעת לעשות היטב זה לייצר הכנסות ורווחים מפרסום. ייתכן שבשעה שספוטיפיי מתמקדת בהכנסות ממנויים, יוטיוב מיוזיק ילך דווקא לכיוון ההפוך. זה יהיה ניסוי מעניין.

תגיות