אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי עיכוב של 7 שנים - מתפרסם המכרז להקמת רכבת קלה בין חיפה לנצרת צילום: יח"צ

אחרי עיכוב של 7 שנים - מתפרסם המכרז להקמת רכבת קלה בין חיפה לנצרת

האישור הרשמי של התוכניות הגיע לפני כשנה וחצי והתקציב הסופי זינק מכ-3 מיליארד שקל במקור לכ-6 מיליארד שקל כיום. מדובר באחד מקווי הרכבת הארוכים במדינה שיחבר בקצוות שלו בין חיפה ונצרת ויעצור בדרך לא פחות מ-19 תחנות על פני תוואי כולל של יותר מ-40 ק"מ

27.05.2018, 16:47 | ליאור גוטמן
חברת כביש חוצה ישראל מפרסמת היום (א) מכרז לבחירת הזכיין שינהל את פרויקט הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת. בדומה לפרוייקטי תחבורה אחרים במדינה, גם זה יצא לדרכו באיחור ועם חריגה בולטת בתקציב הסופי. הפרויקט עצמו היה אמור להיות מתוכנן כרכבת כבדה עוד בשנת 2011, כאשר לאורך השנים התוואי שלו שונה לרכבת קלה. למעשה, האישור הרשמי של התוכניות כבר הגיע לפני כשנה וחצי והתקציב הסופי שלו זינק מכ-3 מיליארד שקל במקור לכ-6 מיליארד שקל כיום. הצעות להפעלת הקו יתקבלו עד סוף אוגוסט הקרוב עם ציפייה להשתתפות של חברות בינלאומיות ומקומיות כאחד.

קראו עוד בכלכליסט

כך או כך, מדובר באחד מקווי הרכבת הארוכים במדינה שיחבר בקצוות שלו בין חיפה ונצרת ויעצור בדרך לא פחות מ-19 תחנות על פני תוואי כולל של יותר מ-40 ק"מ.

 , באדיבות חברת חוצה ישראל באדיבות חברת חוצה ישראל  , באדיבות חברת חוצה ישראל

בחוצה ישראל מבטיחים שבקו יפעלו 32 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של כל 4 דקות, עם תחזית נסועה של יותר מ-10 איש בשעות השיא ומהירות תיאורטית של כ-100 קמ"ש בחלק מהמקטעים. קו הרכבת צפוי לעבור בתוך או בסמיכות לקריית אתא, שפרעם, ביר אל מכסור, ריינה-משהד, נצרת עילית ונצרת. מועד הפתיחה הלא רשמי של הקו הוא שנת 2023.

"מעבר לתועלות התחבורתיות והכלכליות יהיו לפרויקט גם תועלות נוספות המשתלבות עם יעדי מדיניות משרד התחבורה והממשלה: חיזוק הצפון, פיתוח הגליל, קרוב הפריפריה למרכז וצמצום פערים חברתיים וכלכליים במגזר הערבי", אמר היום שר התחבורה ישראל כץ.

דן שנבך, מנכ"ל כביש חוצה ישראל, מסכם שמבחינתו מדובר בפרוייקט מורכב וייחודי המשלב תח"צ עירונית ובין עירונית שיעמוד בלוחות הזמנים שהוקצבו לו תוך פיתוח פורמט חדשני ומתפתח בראייה עולמית, המבוצע לראשונה בישראל.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
מזכיר את הסרבול של קו חיפה- צפת
קו 361 מחיפה לצפת הוא קו זוועתי. מבזבז הרבה זמן על איזה 5 תחנות בתוך עכו ועוד כניסות לתוך עוד ישוב מג'ד אל כרום כמדומני. חוצפה גדולה. לוקח מחיפה לצפת באוטובוס כמעט שעתיים בגלל הסיבובים והעצירות בעכו ומג'דל כרום. מה ההסבר לחלם הזה ולהכבדה על כלל התושבים?
אזרחים  |  05.06.19
8.
אין מספיק נוסעים
כיום רוב האוטובוסים הפועלים באזור ריקים, בטח לא 10,000 נוסעים. ומדוע? בגלל שלנסוע באוטובוס לוקח כפול זמן ממכונית. אם היו רוצים לפתור את הבעיה מהר ובתקציב של 10% מעלות הרכבת היו מקצים נת"צים באזורים הבעייתיים במקום סלילת קו הרכבת כך שנסיעה באוטובוס תיקח חצי זמן ממכונית וכך תיפתר הבעיה במהירות ובזול.
אבי  |  28.05.18
לכל התגובות