אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הרכב האוטונומי לא יגיע כל כך מהר לצרכנים" צילום: אוראל כהן

"הרכב האוטונומי לא יגיע כל כך מהר לצרכנים"

העתיד עוד לא ממש כאן - בכיר בפורד לכלכליסט: "איש לא יודע מה יהיה המודל העסקי שיתמוך ברכב האוטונומי"

28.05.2018, 08:03 | תומר הדר

שני אירועים הקשורים בחברת פורד התרחשו בשבוע שעבר. בראשון, פורד העולמית הודיעה שתטמיע את מערכת הניווט של ווייז הישראלית כציוד סטנדרטי במספר גדול של דגמים. במקביל, התקשורת העולמית צפתה במכונית פורד אוטונומית שהופעלה על ידי מובילאיי חוצה רמזור אדום בירושלים בשל תקלה הנוגעת לציוד שידור שהותקן ברכב.

קראו עוד בכלכליסט

ניל שלוס, סמנ"ל הפיננסים של חטיבת המוביליות של פורד שהתארח בשבוע שעבר בכנס ECOMOTION בתל אביב, מסביר ל"כלכליסט" על שיתוף הפעולה עם ווייז. "אני משתמש בווייז, וכך גם לקוחות פורד רבים. בעתיד נשלב מערכות מקוריות נוספות במכוניות שלנו, בין היתר כאלה שיתבססו על הפעלה קולית. מדובר בנושא בטיחותי, וככל שנוסיף יותר מערכות, כך הרכבים יהיו יותר טובים".

פורד עצמה מחפשת בישראל טכנולוגיות זה כמה שנים. באוגוסט 2016 רכשה פורד את סייפס הישראלית העוסקת בעיבודי תמונה בסכום שהוערך בשעתו בעשרות מיליוני דולרים. לדברי שלוס, "יש לנו כמה חברות שבהן אנו מתעניינים בישראל. רכישת סייפס לפני כשנתיים היתה מבחינתנו צעד חשוב, וכיום אנו מחפשים חברות העוסקות בסייבר סקיוריטי, קישוריות וטכנולוגיות חישה. ישראל היא מקום מדהים למציאת טכנולוגיה, ואנו מחפשים גופים שעוסקים, בין היתר, בניהול של נפח תנועה".

ניל שלוס, סמנכ"ל הפיננסים של חטיבת המוביליות של פורד, צילום: אוראל כהן ניל שלוס, סמנכ"ל הפיננסים של חטיבת המוביליות של פורד | צילום: אוראל כהן ניל שלוס, סמנכ"ל הפיננסים של חטיבת המוביליות של פורד, צילום: אוראל כהן

ניכר שחלק משמעותי ממאמציה של פורד בשוק האוטו טק הישראלי נגע לאיתור חברות שיסייעו בפיתוחי רכב אוטונומי, אך לפי שלוס, הרכב האוטונומי לא יגיע כל כך מהר לצרכנים ויסתמך על אופן שימוש שונה: "הצגת רכב אוטונומי היא אבולוציה. רכבים שלנו יוצגו בשנת 2021, אך אף אחד לא באמת יודע מהו המודל העסקי שיתמוך בהם. בהיבט הצרכני חדירת רכב אוטונומי כנראה לא תתרחש כה מהר, אך בהיבט של שירות והובלת סחורות נחווה התפתחות מהירה יותר. גם תשתיות משנות את האופן שבו הציבור יטמיע את הרכב האוטונומי. למשל, נתיב שמיועד לרכב אוטונומי ויהיה מהיר יותר בהחלט יסייע".

לנושא מכונית הפורד פיוז'ן האוטונומית שנוסעת ברחובות ירושלים, שלוס מעדיף שלא להתייחס ישירות. לדבריו, "אנו מקפידים להתנהל בזהירות. לכן ייתכן שאנו מתקדמים לאט, אך אנו עושים זאת כי אנו חייבים להגן על פורד כמותג".

תגיות