אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הגיע הזמן לראות את ה-GDPR כהזדמנות ולא כנטל צילום: סלי פרג'

דעה

הגיע הזמן לראות את ה-GDPR כהזדמנות ולא כנטל

רגולציה חדשה עלולה ליצור תחושה של נטל, אבל מומלץ לראות ב-GDPR הזדמנות לבנות תהליכים והגנות טובים יותר. וחשוב מכך, להעניק לצרכנים את הביטחון להמשיך ולשתף את המידע שלהם עם הארגון

27.05.2018, 17:32 | נטליה דיסקין

כשחושבים על עסקים מבוססי מידע ונתונים, מתבקש לחשוב על אתרי האינטרנט הגדולים המוכוונים לצרכנים, על אתרי קניות מקוונים או ענקיות המדיה החברתית. אבל המציאות היא, שארגונים בכל הגדלים ומכל המגזרים משתמשים במידע על מנת לשפר ולהתאים אישית את חוויית הלקוח או את הדרך שבה הם עובדים, או כדי לשנות ענפים שלמים וליצור הזדמנויות חדשות.

קראו עוד בכלכליסט

רשות המידע של שירות הבריאות הלאומי בבריטניה (NHSBSA) חשפה לאחרונה תובנות על המידע שלה, שעזרו לה לשפר את הטיפול בחולים ולהגיע לחיסכון של כמעט 600 מיליון ליש"ט. בהודו, מוסדות פיננסיים חדשים יצרו מחדש בדיקות אשראי לאוכלוסיית המדינה שאינה משתמשת בבנקים והם מעריכים את יכולת ההחזר של אנשים המבקשים הלוואות עסקיות קטנות לפי ניתוח המידע בפעילות המדיה החברתית שלהם.

מומלץ לארגונים לאמץ את תקנות ה-GDPR כתו איכות, צילום: שאטרסטוק מומלץ לארגונים לאמץ את תקנות ה-GDPR כתו איכות | צילום: שאטרסטוק מומלץ לארגונים לאמץ את תקנות ה-GDPR כתו איכות, צילום: שאטרסטוק

אבל בעוד שעלייתם של מודלים עסקיים וארגונים מבוססי מידע שיפרו את חייהם של אנשים רבים, גובר החשש לגבי אופן האיסוף, השימוש והניהול של הנתונים. זוהי המוטיבציה העיקרית העומדת מאחורי ה-GDPR, הרגולציה להגנה על הפרטיות של האיחוד האירופי, שמטרתה להעלות את רמת ההגנה על מידע בעסקים ולהעניק לצרכנים שקיפות ושליטה רבות יותר על אופן השימוש בנתוניהם האישיים.

רגולציה חדשה עלולה ליצור תחושה של נטל, אבל ההמלצה היא לראות ב-GDPR הזדמנות לבנות תהליכים והגנות טובים. אלה יאפשרו לארגונים להפיק את המרב מהמידע שלהם, וחשוב מכך, להעניק לצרכנים את הביטחון להמשיך ולשתף את המידע שלהם עם הארגון. בשנה האחרונה אנו מזהים מגמה לפיה GDPR והחוק להגנת הפרטיות בישראל הפכו לתו איכות, ובישראל ישנם כבר ארגונים שהם Privacy by design, כלומר: פרטיות משלב התכנון, עם מודעות לפרטיות ולהגנת המידע.

בחברת WalkMe למשל מציינים כי העובדה שהארגון עומד בתקנות הישראליות והאירופיות מקנה לו יתרון תחרותי על פני ארגונים אחרים. גם ב-Gett, העמידה בכל התקנות מאפשרת לחברה להציג עצמה ללקוחות, כחברה שרמת האבטחה שלה הרבה יותר גבוהה. Gett אף מקיימת תהליך של בחירת ספקים על סמך עמידה בסטנדרט של GDPR.

שקיפות יכולה להיות גם גורם מבדל רב ערך. טלפוניקה, אחת ממפעילות הטלקום הגדולות ביותר בספרד, מספקת למפרסמים ולספקי תוכן נתוני שימוש אנונימיים של קהלים כדי שיוכלו להתאים את התוכן שלהם טוב יותר למשתמשים ספציפיים. בשם השקיפות, החברה מפרסמת את נתוני הלקוח שהיא שולחת לצדדים שלישיים ומעניקה לאנשים אפשרות לבטל את שיתוף נתוניהם האישיים. חילופי המידע מועילים לשני הצדדים, כי הם מאפשרים למפעיל לאסוף את התוכן הנכון ללקוחותיו ולספק להם חוויית משתמש טובה יותר.

דוגמאות אלו ממחישות בצורה מצוינת מדוע עסקים לא צריכים לחכות ל-GDPR כדי לעשות את כל מה שנדרש לצורך עמידה ברגולציה ובסטנדרטים החדשים של ההגנה על מידע. שינויים משמעותיים מביאים הזדמנויות גדולות, אך רק לארגונים פרו-אקטיביים הרואים מעבר לטווח הקצר של נטל הרגולציה. חברות שנוקטות פעולה כעת יבטיחו שהגישה שלהם למידע עומדת בתקנות החדשות אך במקביל יבטיחו גם את המשך היחסים עם לקוחות מרוצים, באמצעות שירותים שקופים, אישיים ומוגנים יותר.

הכותבת היא מנהלת תחום אבטחת מידע באורקל ישראל

תגיות