אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עקב החולשה בשוק ההנפקות: שאשא חותכת את השווי בכ-20% צילום: יח"צ

עקב החולשה בשוק ההנפקות: שאשא חותכת את השווי בכ-20%

חברת ההסעות ביקשה לגייס לפי שווי של 150 מיליון שקל, אך בעקבות המגעים עם המשקיעים המוסדיים היא תחתוך את השווי ל-110-120 מיליון שקל

27.05.2018, 20:22 | חזי שטרנליכט

החולשה בשוק ההנפקות שפוקדת את תל אביב מגיעה גם לחברת ההסעות מחולון, מסיעי שאשא. החברה שיוצאת להנפקה ביקשה עד כה לגייס, כך לפי ההערכות בשוק, 50 מיליון שקל לפי שווי של 150 מיליון שקל (לפני הכסף).

ואולם הלחץ והמגעים עם המשקיעים המוסדיים, כמו גם החולשה בשוק ההנפקות בשבועות האחרונים, מובילים להפחתה מתוכננת של השווי המבוקש בין 20% ל-27% לאזור ה-110 עד 120 מיליון שקל. במידה והחברה לא תשיג את השווי המבוקש היא עשויה לשקול לסגת מתרחיש ההנפקה. בניגוד לחברות אחרות, שחלקן נאלצו להגיע לשוק ולגייס כספים, מתוך אילוצים כאלה ואחרים, במקרה של מסיעי שאשא מדובר שלא חייבת להנפיק בכל מחיר. את ההנפקה של מסיעי שאשא מובילה חברת החיתום של לאומי פרטנרס, בניהולו של גלעד שמעוני, יחד עם אוריון בניהולו של ארז גולדשמידט.

מסיעי שאשא, צילום: יח"צ מסיעי שאשא | צילום: יח"צ מסיעי שאשא, צילום: יח"צ

עם זאת, הפחתת השווי וההיקף הקטן יחסית של ההנפקה, מובילים אותה לאזורי השווי שפחות מעניינים את הגופים המוסדיים הגדולים. עם זאת, נתוני הרווחיות של החברה על רווח נקי תנודתי ב-3 השנים האחרונות. את 2017 חתמה החברה עם רווח נקי של 14 מיליון שקל, או 15.2 מיליון שקל בנטרול הפסד מפעילות שהופסקה. שנה קודם לכן חתמה החברה עם רווח נקי של 37 מיליון שקל וב-2015 עם רווח נקי של 5 מיליון שקלים בלבד. כל זאת כאשר המחזור שעמד ב-2015 על 104 מיליון שקל גדל ל-118 ו-146 מיליון שקל ב-2016 ו-2017 בהתאמה. כמו כן, ב-2017 חילקה החברה 60 מיליון שקל דיבידנד.

בימים הקרובים צפויה החברה להוסיף את נתוני הרבעון הראשון של השנה, שעשויים לתמוך בתמחור המבוקש שלה. במידה שהרבעון יצביע על נתוני רווחיות מעניינים, לא מן הנמנע שההנפקה תוכל להגיע לישורת האחרונה בשבועיים הקרובים.

מסיעי שאשא נוסדה ב-1979 על ידי אריה שאשא ומוחזקת בשיעור של 100% על ידי בני המשפחה. היא נחשבת לאחת מחמש החברות הגדולות בתחומי ההסעה ויש לה למעלה מ-1300 לקוחות. בשוק ההסעות הפרטיות, מבחינת גודל הצי, נמצאת החברה במקום השלישי עם 250 רכבי הסעה, מול 450 לבון טור ו-400 לאגד היסעים. לפי המצגת של החברה למוסדיים, כחלק מהליך הרוד-שואו, רוב ההכנסות של החברה מקורן מלקוחות עם ותק של מעל ל-10 שנים. החברה מעסיקה 115 עובדים קבועים ומעל ל-300 קבלני משנה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות