אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוף לחזון האוטונומי של יבואנית סוזוקי: תעשיית רכב רובוטי הגישה בקשה לפירוק צילום: עמוס גורן

סוף לחזון האוטונומי של יבואנית סוזוקי: תעשיית רכב רובוטי הגישה בקשה לפירוק

החברה שהוקמה ב-2010 על ידי בכיר כוחות הביטחון לשעבר עמוס גורן הגישה בקשת פירוק לבית המשפט המחוזי בנצרת

28.05.2018, 08:43 | תומר הדר

"תעשיית רכב רובוטי", זרוע הרכב הבלתי מאוייש של מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי תחדל בקרוב לפעול, כך עולה מבקשה לפירוק שהגישה מכשירי תנועה לבית המשפט המחוזי בנצרת. תעשיית רכב רובוטי הוקמה בשנת 2010 על ידי עמוס גורן, לשעבר בכיר בכוחות הביטחון וחברת מכשירי תנועה, בין היתר כדי לספק עבודה למפעלי תע"ר של מכשירי תנועה, שיצרו דגמי ג'יפ שונים במפעלי החברה בנצרת מאז שנת 1966.

קראו עוד בכלכליסט

במהלך השנים האחרונות, עם צמצום היקף חוזי האספקה של כוחות הביטחון עם תע"ר, לנוכח הצטיידות כוחות הביטחון בלנד רובר דיפנדר וויתור הדרגתי על ג'יפ רנגלר (ורכישת רנגלרים שיוצרו בארה"ב) פנתה תע"ר לאפיקים חדשים הכוללים יצור ופיתוח של רכבים אוטונומיים ותפעוליים המשמשים בעיקר כוחות ביטחון ברחבי העולם. בין היתר, רכבים של תעשיית רכב רובוטי נמכרו לכוחות ביטחון בהודו ואף נבחנו על ידי רשות שדות התעופה בישראל במטרה לשמש כרכבי פטרולים אוטונומיים לאורך גדרות שדות תעופה בישראל.

הרכב הרובוטי אמסטף פנדיט, צילום: עמוס גורן הרכב הרובוטי אמסטף פנדיט | צילום: עמוס גורן הרכב הרובוטי אמסטף פנדיט, צילום: עמוס גורן

על פי בקשת הפירוק מציינת החברה כי מכשירי תנועה העניקה לה מימון בגובה 2.5 מיליון שקלים וכי קרן לוקסמבורגית - FORTRESS HIGH TEC CAPITAL שבראשה עומד ד"ר ז'אק נריה הודיעה לחברה לאחרונה על ביטול השקעה בה בסך 4.1 מיליון דולר. לאחרונה, כך עולה מבקשת הפירוק התפטרו מן החברה מנכ"ל החברה רונן פישמן וסמנכ"ל הכספים.

תגיות