אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפודקאסט של ולה וינטרוב: "בלוקצ'יין הוא המהפכה הבאה"

הפודקאסט של ולה וינטרוב: "בלוקצ'יין הוא המהפכה הבאה"

ולה וינטרוב במחברת colu מספרת על האג'נדה החברתית מאחורי הארנק הדיגיטלים לעסקים קטנים

28.05.2018, 15:20 | בשיתוף בזק

השארתם את הארנק בבית? לא נורא, כי אפליקציית קולו (colu) הישראלית תוכל לשמש כארנק הדיגיטלי שלכם, המאפשר ליהנות מכסף ממשי שפועל במאות עסקים מקומיים בת״א, חיפה, לונדון וליברפול - בין אם יצאתם לקנות בגדים ביום שישי, ארוחת צהריים בעבודה או קפה של הבוקר.

ולה וינטרוב, מנהלת את הפיתוח העסקי של החברה בתל אביב, מספרת על הארנק הדיגיטלי שמעודד צריכה בעסקים מקומיים, מבוסס בלוקצ'יין. "אנחנו נותנים דגש על המגוון ובעיקר על כך שכולם עסקים קטנים", היא מספרת. "בקולו אי אפשר לקנות ברשותות גדולות וזה חלק מהאג'נדה. הבחירה היתה מתוך רצון לחזק כלכלות מקומות על בסיס מיקום גיאוגרפי.עשינו לנו כלל אצבע ואנחנו מצרפים רשתות קטנות, עד ארבעה סניפים. קיבלנו בהחלט פניות מעניינות גם מרשתות גדולות אבל אנחנו שומרים על הקו הרעיוני שלנו".

בלוקצ'יין היא רשת מבוזרת שעל גביה ניתן לבצע עסקאות בלי גוף פיננסי מתווך: "חברות בלוקצ'יין הן כמו המהפכה של האינטרנט", אומרת וינטרוב, "הבלוקצ'יין מחזיר את הכוח הפיננסי לאנשים.המטרה – להשאיר את הכסף בקהילה. אנחנו רק מביאים את הבשורה הטכנולוגית. וכשיש רעיון מאד חדשני וחזק בבסיסו, זה עובד".

הגיוס לקולו היה מורכב - "הכל היה התחלתי, עברנו בפלורנטין ויפו והסברנו מה זה בלוקצ'יין. כיום קיימים אצלנו 400 עסקים בתל אביב, 700 בכל הארץ ו-70 אלף משתמשים בכל רחבי העולם. צריך לזכור שכל דבר הוא תהליך. זה משהו שבהחלט מצריך חינוך שוק, אנחנו כן רואים שיש יותר ויותר אנשים שמשתמשים בזה גם כמגמה עולמית. המטרה: לצאת מהבית ללא הדבר המיושן הזה, ארנק".

"יש בית קפה קרוב אלינו, מעבר לכביש, שהגיע לשווק את הקפה שלו – ואנחנו קפצנו עליו והתחלנו לשווק את עצמנו. כשהוא סיפר את זה לשותפים הם אמרו 'עזוב אחי, זה נשמע פישי, אין סיכוי שזה יעבוד'– אבל הם עובדים איתנו צמוד מאד היום שמספרים יותר ויותר לקוחות שמשלמים בטכנולוגיה. זה רק מראה כמה צריך לתת אמון וצ'אנס".

האזינו לשיחה המלאה וגלו מה הקשר לשטרות בדמותו של דיוויד בואי,כמה שנים לקח לפייסבוק לראות את הדולר הראשון ומדוע מיושן לשאול "מה המודל העסקי שלך".

האזינו לפרקים נוספים בסדרת הפודקסטים "שיחה מהעתיד " של בזק.

תגיות