אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הדיל שיסייע בעיקר לבנקים דיגיטליים: ירוויחו מהפניית לקוחות לאתרי קניות

הדיל שיסייע בעיקר לבנקים דיגיטליים: ירוויחו מהפניית לקוחות לאתרי קניות

בנקים קיימים וחדשים, לצד חברות כרטיסי האשראי, יוכלו להרוויח מהפניית לקוחות לרכישת מוצר או שירות. כך עולה מחוזר של המפקחת על הבנקים

29.05.2018, 08:13 | רעות שפיגלמן
בנקים קיימים וחדשים שיקומו, לצד חברות כרטיסי האשראי, יוכלו להרוויח מהפניית לקוחות לאתרי קניות ומביצועם של הסכמים מסחריים מול אתרי קמעונאות וחברות קמעונאיות. כך עולה מחוזר של המפקחת על הבנקים חדוה בר שהופץ במרץ. מדובר בהוראה שתשפיע בעיקר על בנקים דיגיטליים שיקומו, ותאפשר להם אפיק הכנסה. איך זה עובד? באפליקציה הבנקאית ניתן לעניין את הלקוח ברכישת שירות או מוצר מסוימים, כשהקלקה של הלקוח באתר הבנק ומעבר אל אתר החברה שמציעה את המוצר או השירות יתגמלו את הבנק בהתאם למודל חלוקת הרווחים שסוכם בין הצדדים. כך, לקוח שמתעניין או שכבר לקח הלוואה מהבנק למימון חופשה למשל, יוכל בו בזמן דרך האתר או האפליקציה של הבנק גם לקבל הצעות לרכישת חופשה וכרטיסי טיסה, ככל הנראה תוך הפניה לאתר של חברת הנופשונים.

קראו עוד בכלכליסט

האפשרות הזו מאוד רלוונטית לבנקים דיגיטליים חדשים שיחפשו מנועי צמיחה ומקורות הכנסה שיבססו אותם – ובייחוד כאשר אין להם מגוון של שיתופי פעולה, מועדוני צרכנות והטבות להציע כפי שיש לחברות כרטיסי האשראי. לבנק דיגיטלי בתחילת דרכו לא יהיה בסיס לקוחות רחב אם בכלל אבל הוא בכל זאת יצטרך לממן תשלום שוטף לתשתית המחשוב החיצונית כמו גם מימון הוצאות תפעול שונות, ופרק הזמן שיוכל לספוג על חשבונו את ההוצאות בלי הכנסות מספקות הוא מוגבל.

קניות באינטרנט (אילוסטרציה), צילום: שאטרסטוק קניות באינטרנט (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק קניות באינטרנט (אילוסטרציה), צילום: שאטרסטוק

לחברות כרטיסי האשראי יש כבר כיום זירת הטבות באתרי האינטרנט המאפשרת למחזיקי כרטיס ליהנות מהנחות ברשתות וממבצעי 1+1 ולכן חלקן לא ממהרות להיכנס לתחום. מבחינת הבנקים הקיימים, חלקם סבורים שלא נכון מבחינה תדמיתית ועסקית לשלב באתריהם הצעות ערך והפניות לאתרי קמעונאות. לעומתם יש בנקים שסבורים שיש כאן פוטנציאל עסקי ובוחנים זאת לעומק – זה המצב בדיסקונט (ובכאל) ובבנק הבינלאומי. בלאומי עדיין לומדים את הנושא.

בעולם הנושא כבר תופס תאוצה, כך למשל בסינגפור, בסין, בארה"ב ובבריטניה. דוראל בליץ ראש תחום פינטק במשרד רו"ח Kpmg סומך חייקין אומר כי "בנקים בעולם מחפשים מנועי צמיחה, ואחת הדרכים שתופסת תאוצה היא שילוב של כפתור תשלום באמצעות חשבון הבנק ישירות דרך אתרי הקניות, סטייל PayPal".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות