אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברות הטכנולוגיה: הרחבת חוקי הגנת הפרטיות תגרור הפסד של חצי טריליון דולר

חברות הטכנולוגיה: הרחבת חוקי הגנת הפרטיות תגרור הפסד של חצי טריליון דולר

פייסבוק, גוגל, אינטל וחברות אחרות השיקו קמפיינים נגד תוכנית האיחוד האירופי להרחיב את תקנות GDPR. במסגרתה, ייאסר שימוש בקובצי קוקיז וכפתורי לייק ללא אישור מראש, כמו גם איסוף מידע מיישומי צ'ט. האם מדובר בקמפיין הפחדה או באיום אמיתי?

29.05.2018, 14:35 | רפאל קאהאן

תקנות הגנת הפרטיות החדשות של האיחוד האירופי, ה-GDPR, נכנסו לתוקפן רק בסוף השבוע האחרון והדירו שינה מעיני ענקיות טכנולוגיה כפייסבוק, גוגל ואחרות; ואולם, באיחוד כבר בונים הרחבה של הרגולציה, דרך חקיקה שתיקרא ePrivacy, ותגביל אף יותר את יכולתן של חברות לשאוב מידע אישי מהמשתמשים.

קראו עוד בכלכליסט

תקנות ePrivacy יתייחסו למעקב שמבצעות החברות דרך יישומי תקשורת כאפליקציות צ'ט, שירותי מייל ושיחות וידאו. התקנות, שנמצאות כעת בדיונים, יחייבו קבלת אישור מפורש מהמשתמשים לפני איסוף מידע דרך היישומים האמורים - ואף דרך כלי מעקב באתרים, כגון קובצי קוקיז או כפתורי הלייק של פייסבוק. בנוסף, לא יוכלו החברות לחסום או להגביל פעילות של משתמשים שבחרו לסרב לאיסוף המידע.

מגבילים את המרגלים מגבילים את המרגלים מגבילים את המרגלים

לפי הניו יורק טיימס, החקיקה היתה אמורה להיכנס לתוקף כבר בשבועות הקרובים, אך מתעכבת בשל חילוקי דעות בין מדינות האיחוד עצמן. התקנות החדשות העבירו את גוגל, פייסבוק, אינטל וחברות אחרות למגננה, כשאיתן גם מפתחים שונים שחברים בארגון המפתחים Developers Alliance. החברות יזמו מהלכי שתדלנות ויחסי ציבור, ואף השיקו קמפיינים טלוויזיוניים שנועדו לעצור את החקיקה המתוכננת.  

לטענת החברות, התקנות החדשות יגרמו הפסד של יותר מחצי טריליון דולר לעסקים באירופה. קולות שונים בתעשייה טענו שהחלת התקנות תעלה הון תועפות ושהיא תחסום השמה של טכנולוגיות חדשות, כגון מכוניות אוטונומיות או חכמות שמעבירות באופן שוטף מידע על השימוש בהן ליצרניות וספקיות השירות.

באיחוד דוחים על הסף את הטענות של החברות ומסבירים שמדובר בקמפיין הפחדה, עמוס תרחישים לא ריאליים: "רוב פעולות הלובינג אינן חכמות ולא מתחשבות בעובדות", אמר יאן פיליפ אלברכט, חבר הפרלמנט האירופי הגרמני שהיה אחד מהאדריכלים של החלת ה-GDPR. "הגנה על הפרטיות הפכה לחשובה ביותר במיוחד בסביבות דיגיטליות", הוסיפה בירגיט סיפל, חברת הפרלמנט שעומדת מאחורי טיוטת התקנות החדשות, "בקליק אחד אתה יכול להשפיע על חייהם של מאות מיליונים בין אם אתה מכיר אותם או לא".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות