אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיריית סן פרנסיסקו תוקפת את הבטן הרכה של אובר וליפט צילום: yahoo

עיריית סן פרנסיסקו תוקפת את הבטן הרכה של אובר וליפט

שתי חברות שיתוף הנסיעות הואשמו לא פעם בעשיקת הנהגים שלהן, בתואנה שמדובר בעובדי קבלן ולא בעובדים מן המניין; פרקליט העיר דורש עתה מהשתיים להראות אילו תנאים מקבלים הנהגים, כדי לוודא שאינן פוגעות בזכויותיהם

30.05.2018, 23:40 | יואב סטולר

עיריית סן פרנסיסקו שמה את חברות שיתוף הנסיעות על הכוונת: היא דורשת מאובר וליפט, שפעמים רבות הואשמו בתשלום בלתי הולם לנהגים, להוכיח שאינה עושקת אותם - או שיהיו חשופות לתביעות וקנסות.

קראו עוד בכלכליסט

פרקליט העיר הוציא צו זימון לשתי החברות, בדרישה שיחשפו את רשומות השכר לנהגים מ-2015 ועד היום, כמו גם את ההטבות שקיבלו. הרעיון הוא להבין האם הועסקו הנהגים כקבלני משנה או עובדים מן המניין להגדרת העירייה - ולאו דווקא להגדרת החברות עצמן.

אפליקציית אובר, צילום: רויטרס אפליקציית אובר | צילום: רויטרס אפליקציית אובר, צילום: רויטרס

לטובת הכרעת אותו דיון, לפחות לבינתיים, דרש פרקליט סן פרנסיסקו מאובר וליפט למלא את החלטת בית המשפט העליון של קליפורניה, לפיה עליהן להוכיח שהנהגים בשירות שהן מציעות הם אכן קבלנים, וכי קיבלו מהן הטבות מתאימות לכך אם לא.

"העיר לא מתכוונת לקבל חברה שמתנערת מאחריותה ופוגעת במשלמי המסים שצריכים לכסות את ההוצאות הציבוריות", נמסר ממשרד הפרקליט בהודעה לעיתונות. לדברי הפרקליט, שוויה של אובר מוערך ב-62 מיליארד דולר, כך שאין לה בעיה להרשות לעצמה לדאוג לזכויות הנהגים. מאובר וליפט לא נמסרה תגובה בנושא.

שתי החברות נלחמות בשיניים בניסיונות לייחס להן את העסקת הנהגים כעובדים מן המניין והגדרתן כעוסקות בהסעות ולא בטכנולוגיה. מדובר בקרב רגולטורי, משפטי ותדמיתי ששתיהן מנהלות בארה"ב - ואובר גם במדינות רבות בעולם. אם הוא יוכרע נגדן, עלויות התפעול של אובר וליפט צפויות לגדול משמעותית משום שעליהן יהיה להבטיח שכר מינימום, כיסוי בריאותי, חופשת לידה והטבות נוספות הנהוגות במוקדי הפעילות שלהן. ההוצאות הללו ישחקו מהותית את היתרון שהן מציעות לצרכן לעומת מונית רגילה.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות