אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשות ההגבלים אישרה: שטראוס תפיץ בלעדית את מוצרי מחלבת "ארלה" הדנית צילום: דנה קופל

רשות ההגבלים אישרה: שטראוס תפיץ בלעדית את מוצרי מחלבת "ארלה" הדנית

במשך שנים חברת וילי פוד הפיצה את מוצרי החברה מדנמרק ו-80% מהמכירות היו של מממרח החמאה "לורפק". זכיון ההפצה יאפשר לשטראוס להרחיב את פעילותה לקטגוריית החמאה, בה לא פעלה מעולם

30.05.2018, 18:36 | נורית קדוש

מחלבת שטראוס מתרחבת. כחצי שנה לאחר שקיבלה ממחלבת "ארלה" הדנית את הזכיון הבלעדי להפצת מוצרי החלב שלה בישראל, אישרה רשות ההגבלים העסקיים את ההסכם. אישור ההסכם ניתן לאחר בדיקה ממושכת, שהתארכה נוכח התנגדויות מצד גורמים שונים בענף החלב והמזון.

קראו עוד בכלכליסט

זכיון ההפצה יאפשר לחברת המזון השנייה בגודלה בישראל, להרחיב את פעילותה לקטגוריית החמאה, בה לא פעלה מעולם ובכך להעמיק את התחרות עם תנובה וטרה. מדובר בקטגוריה המגלגלת כ-230 מיליון שקל בשנה ומבוססת בעיקר על חמאה המצויה תחת פיקוח מחירים. שטראוס, תיכנס לקטגוריה מבלי להיות כפופה לצו הפיקוח על המחירים, כיוון שממרח החמאה לורפק, אינו מוצר דומה לחמאה רגילה ואינו מפוקח.

את הפצת מוצרי ארלה, קיבלה שטראוס אחרי שהמחלבה הדנית שמוצריה הופצו לאורך שנים על ידי חברת וילי פוד, החליטה באוקטובר אשתקד לסיים את ההתקשרות עמה. מאז, נעשו פניות מצד גורמים רבים בשוק המזון בישראל למחלבה, בנסיון לקבל את הזכיון להפצת מוצריה. חודשיים אחר כך החליטה ארלה לבחור בשטראוס.

לורפק, צילום: דנה קופל לורפק | צילום: דנה קופל לורפק, צילום: דנה קופל

ניתן להעריך כי ההחלטה התבססה בין היתר על רקע הנסיון של שטראוס בשותפויות עם חברות רב לאומיות דומת השותפות עם דנונה השותפה (20%) במחלבה ופפסיקו בתחום החטיפים המלוחים. זאת לצד היכולות השיווקיות שיש לשטראוס, צפויות להגביר את החשיפה של הצרכן הישראלי למוצרי המחלבה וכן מערך ההפצה הארצי המצונן שיש לחברה המגיעה לאלפי נקודות מכירה ותרחיב את פריסת מוצרי ארלה בישראל.

מבחינת שטראוס מדובר בתוספת משמעותית לפעילות המחלבה ופוטנציאל צמיחה עתידי רב יותר. מדוחות ויליפוד, המפיצה הנוכחית בישראל של מוצרי ארלה, הסתכמו מכירותיה בכ-46.8 מיליון שקל (עלייה של 20%)  והרכישות של החברה מהמחלבה היוו 15% מסך רכישותיה מספקים.

כ-80% ממכירות ארלה בישראל, הושגו מממרח החמאה "לורפק", הנחשב למותג הדגל של החברה. מדובר בפיתוח של החברה, שאין כמעט דומים לו בעולם ויתרונו בהפיכת החמאה שמתקשה בקירור, למוצר שניתן למרוח בקלות. לורפק מהווה המותג השני במכירות החמאה בישראל. על פי נתוני סטור נקסט, מכירות החמאה ב- 2017 הסתכמו ב-227 מיליון שקל.

תנובה שולטת בקטגוריה עם החמאה שמחירה מפוקח ומחזיקה בנתח שוק של 59% ואילו לורפק, במקום השני עם 19% מהמכירות. נתח השוק הכמותי של לורפק עומד על כ-14% בלבד, מה שמעיד על הרווחיות הגבוהה שמשקפות מכירות מוצר זה לחברה. בנוסף לממרח לורפק, ארלה משווקת בישראל גם גבינות מלוחות ובראשן "פטינה", את מותג "דנבלו" (גבינה עם עובש), וגבינות קסטלו מסוג קממבר וברי. גבינות אלו יוכלו להקנות לשטראוס, אם תזכה בהסכם ההפצה, דריסת רגל בקטגוריות בהן לא פעלה עד היום במעדניה ובמדף הגבינות. הערכות הן כי במחצית השניה של השנה תועבר ההפצה לידי שטראוס. מדובר במהלך שיפגע מהותית בתוצאות וילי פוד שציינה בדוחותיה כי "לסיום ההתקשרות עם ספק זה (ארלה - נ"ק), צפויה להיות השפעה שליליתמהותית על תוצאות פעילות הקבוצה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה