אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חקירה בצרפת: האם יצרני הרכב המקומיים תיאמו מחירי חלפים? צילום: בלומברג

חקירה בצרפת: האם יצרני הרכב המקומיים תיאמו מחירי חלפים?

לפי דיווחים בתקשורת, PSA, חברת האם של פיז'ו, סיטרואן ואופל וקונצרן רנו העלו את מחיריהם של חלקי חילוף בשיעור של כ-15% - מהלך שהגדיל את רווחיהן השנתיים של החברות בכ-100 מיליון יורו בשנה

31.05.2018, 16:02 | תומר הדר

האם יצרני הרכב הצרפתים תיאמו מחירי חלפים? לפי אמצעי תקשורת בצרפת, PSA, חברת האם של פיז'ו, סיטרואן, אופל ו- DS וקונצרן רנו העלו את מחיריהם של חלקי חילוף מסוגים שונים במשך עשור.

מנכ"ל רנו קרלוס גוסן, צילום: בלומברג מנכ"ל רנו קרלוס גוסן | צילום: בלומברג מנכ"ל רנו קרלוס גוסן, צילום: בלומברג

לפי הדיווחים, PSA ורנו העלו במכוון את מחיריהם של חלקי חילוף בשיעור של כ-15% - מהלך שהגדיל את רווחיהן השנתיים של החברות בכ-100 מיליון יורו בשנה. לפי הדיווחים בצרפת, תיאום העלאת המחירים בין שתי הקבוצות נחשף במסמכי תביעה שהגיש מפתח תוכנה נגד צמד החברות. לפי לשון התביעה, התוכנה שימשה לאיתור חלקי חילוף של PSA ושל קבוצת רנו - שיצרני חלפים אחרים אינם מייצרים עבורם תחליפים - והעלאת מחירם בכ-15%.

בתגובת PSA לתקשורת הצרפתית הכחישה החברה כל קשר להאשמות. רנו ציינה בתגובה כי מעולם לא שיתפה פעולה עם המתחרה PSA בתיאום מחירים וכי החברה פועלת בהתאם לחוק.

הפרשה עצמה נוגעת בעיקר לשוק הרכב הצרפתי - שם מחזיקות רנו ו-PSA בנתח שוק משולב של 55%.

תגיות