אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר: כ-49% מבני הנוער בארה"ב נטשו את פייסבוק

מחקר: כ-49% מבני הנוער בארה"ב נטשו את פייסבוק

לפי נתוני מכון Pew כמעט חצי מבני 13 עד 17 בארה"ב מעדיפים את יוטיוב, אינסטגרם וסנאפצ'ט על פני הרשת החברתית. בנוסף, רק 10% מהמשתמשים בפייסבוק מגדירים אותה ככלי חברתי עיקרי עבורם

03.06.2018, 11:36 | יואב סטולר

בני הנוער בארה"ב נטשו את פייסבוק לטובת שירותים מתחרים; לפי מחקר של מכון Pew, כ-49% מבני 13 עד 17 ויתרו על הרשת החברתית ורק כ-10% משתמשים בה כרשת חברתית עיקרית.

קראו עוד בכלכליסט

זאת, בעוד שיעור השימוש של יוטיוב עומד על 81%, של אינסטגרם על 72% ושל סנאפצ'ט - 69%. האחרונה מאוד פופולרית בקרב משתמשיה, שכ-35% מהם הגדירו אותה כאפיק חברתי מרכזי. זאת, בעוד רק 15% ממשתמשי אינסטגרם בקבוצת הגיל שנבחנה משתמשים בעיקר בה.

פייסבוק זה לזקנים פייסבוק זה לזקנים פייסבוק זה לזקנים

הנתונים עולים בקנה אחד עם הערכות קודמות, לפיהן הפופולריות של פייסבוק והפיכתה למיינסטרים בצורה כה נרחבת פשוט הבריחה את בני הנוער; הם לא רוצים לפגוש את ההורים, הסבים והמורים שלהם בפיד. זירות המדיה החברתית מהוות מוקד עניין חברתי חשוב עבור מתבגרים, כשעל כל זירה כזו להיות "שלהם" בהגדרתה, ללא השגחה הורית.

מי שפיצחה את הנוסחה הזו מספר פעמים היא סנאפ, שבאופן פעיל דאגה להרחיק את הקהלים הללו. מאז קמה השפיעה רבות על עיצוב ממשק ותכונות גם בפייסבוק, שניסתה להישאר מגניבה ומושכת על אף שהזדקנה כפלטפורמה.  

המחקר של Pew בדק גם את הרגליהם המקוונים של בני הנוער כש-45% מהם השיבו שהם מחוברים למתרחש ברשת "כמעט כל הזמן". נתון שכמעט הוכפל בהשוואה למחקר הקודם של החברה, שנערך ב-2014 עד 2015. רובם המכריע של המתבגרים נגישים לגלישה באינטרנט וכ-95% מהם מחזיקים או נגישים לסמארטפון עם חיבור לרשת.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
יוטיוב?
המירוץ הוא בין פייסבוק וסנאפצאט. יוטיוב אינה רשת חברתית, ולא תהיה. היא תמיד היא תקבל נתח עיקרי משעות הצפיה בוידאו. אינסטגרם=FB. ובתחרות בין FB לבין סנאפ - FB תנצח כי יש לה כסף, ולסנאפ - לא. ילדים צעירים (כאלו שלא מרוויחים כסף, ולא קונים כלום) הם לא קהל שמרוויחים ממנו כסף לא לשכוח,ולכל היותר, אולי אינדיקאטור לטעמים ודפוסים. אבל, וכאן האבל הגדול, הצעירים עדיין לא נחשפים ליתרון הרשתי של FB. רק בפייסבוק ניתן למצוא את כולם. כשיגדלו קצת, הם יבינו שכולם בפייסבוק, וינדדו גם הם פנימה לפייסבוק שם יחפשו בני זוג, ישימו תמונות של תינוקות, יחפשו פרק ב' ויהיו פרות מניבות לבעלי המניות של FB, כמו שצריך.
שני  |  04.06.18
לכל התגובות