אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועד עובדי רמ"י החל בעיצומים: לא תתקיים קבלת קהל היום צילום: אוהד צויגנברג

ועד עובדי רמ"י החל בעיצומים: לא תתקיים קבלת קהל היום

לפני מספר שבועות הכריזה הנהלת רמ"י על הגדלת מספר ימי קבלת הקהל השבועיים מ-2 ל-3. בוועד העובדים הארצי מתנגדים: "צעדים חד צדדיים ייענו בצעדים חד צדדיים"

03.06.2018, 11:44 | נמרוד בוסו

יו"ר ועד העובדים הארצי של רשות מקרקעי ישראל גיל אייזנשטיין-קנה הודיעה הבוקר (א') על פתיחה בצעדים ארגוניים. זאת במחאה על צעדים חד צדדיים שאשר ננקטו לטענתה לאחרונה בידי הנהלת רשות מקרקעי ישראל. הצעד הראשון עליו הכריזה הוא סגירת משרדי רמ"י לקבלת קהל הבוקר. ימי ראשון אמורים היו להיות הימים שבהם ייפתחו משרדי הרשות לקבלת קהל, בהתאם להחלטת ההנהלה, בנוסף לימים ב' ו-ד'.

במייל ששלחה הבוקר יו"ר הוועד, גיל אייזנשטיין-קנה לעובדי רמ"י כתבה: "למרות מאמצים לדבר עם ההנהלה במטרה למצוא פתרון למשבר אליו נקלענו, ההנהלה נשארה עיקשת בעמדתה להתחיל עם השינוי הארגוני מהיום, זאת מבלי לנהל מו"מ עם העובדים". עוד כתבה כי בשל "חוסר רצון של ההנהלה לעצור את כל צעדיה החד צדדיים, אנו נאלצים לנקוט צעדים ארגוניים. לפיכך, החל מרגע, זה לא תתקיים קבלת קהל".

קראו עוד בכלכליסט

הסיבה בגינה החליטה ההנהלה על הצעד להוספת יום קבלת קהל, היא סגירתו הצפויה של מוקד השירות הטלפוני החיצוני של רמ"י בהתאם לפסק דין שניתן לאחרונה. פסק הדין ניתן בתביעה שהגיש ועד העובדים נגד ההנהלה, בדרישה כי מיקור החוץ של שירותי המוקד הטלפוני ייפסק, ופעילות המוקד תוכנס לתוך הרשות, כפי שהתחייבה הנהלת רמ"י לפני מספר שנים, בתקופה שבה נוהלה הרשות על ידי בנצי ליברמן.

עדיאל שמרון, מנהל רמ"י, צילום: עמית שעל עדיאל שמרון, מנהל רמ"י | צילום: עמית שעל עדיאל שמרון, מנהל רמ"י, צילום: עמית שעל

לפני מספר שבועות ניתן פסק דין לטובת הוועד והמוקד הטלפוני החיצוני צפוי להיסגר. בעקבות חשש של ההנהלה כי סגירת המוקד, וחודשי ההיערכות להקמת מוקד פנימי, יביאו לעלייה במספר הפונים שיגיעו פיזית למשרדי הרשות, הוחלט על הוספת יום קבלת הקהל. בוועד הארצי רואים בכך הרעה בתנאים, ובעקבות זאת פתחו בצעדים. יש לציין כי בתוך הוועד עצמו שוררים חילוקי דעות בנושא, כאשר חלק מיושבי ראש הוועדים המרחביים (אזוריים) דווקא הביעו תמיכה בצעדי ההנהלה.

אייזנשטיין-קנה סיימה את מכתבה בפניה למנהל הרשות עדיאל שמרון: "גם ברגעים אלה עדיין לא מאוחר להגיע להסכמה. אם ההנהלה תחזור בה מאיומיה ותודיע שהיא עוצרת את כל צעדיה החד צדדיים תהיה הדדיות, הכל בידיים של מנכ"ל הרשות".

מהנהלת רשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "במסגרת מאמצי הנהלת רמ״י לשפר ולייעל את השירות לקהל, ובמסגרת ההיערכות הנדרשת לקראת סגירת המוקד הטלפוני החיצוני, אותה יזם ועד עובדי רמ"י, הוחלט על הוספת יום קבלת קהל במשרדי הרשות, בנוסף לשני הימים הקיימים כיום. הודעה על כך פורסמה לקהל במהלך השבועות האחרונים.

"ועד עובדי רמ״י מתנגד לכך ללא כל סיבה הגיונית ומוצדקת, למרות שהוא יזם את סגירת המוקד החיצוני. החלטת הוועד שלא למלא אחר הוראות ההנהלה בלתי נכונה ופוגעת בציבור הרחב ובעובדי הרשות. הנהלת הרשות תמשיך לפעול על מנת לשפר את השירות, לייעל את תהליכי העבודה ולממש את מטרות הרשות למען אזרחי מדינת ישראל".

תגיות