אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: אפל תרחיב משמעותית את פעילותה בתחום הפרסום במובייל צילום: שאטרסטוק

דיווח: אפל תרחיב משמעותית את פעילותה בתחום הפרסום במובייל

החברה מנהלת מגעים עם סנאפ ופינטרסט לקראת הקמת רשת פרסום משותפת, שתתבסס על החיפושים שמתבצעים בשירותיה. רשת פרסום ממוקד אמנם תכניס לאפל הון רב, אך עשויה להרתיע את האייפוניסטים - שכן עד כה, סלדה מאיסוף נרחב של מידע אישי

03.06.2018, 16:31 | רפאל קאהאן
אפל מתכננת להרחיב משמעותית את פעילותה בתחום הפרסום המקוון. מקורות המקורבים לנושא מסרו לוול סטריט ג'ורנל שהחברה מנהלת פגישות עם חברות כסנאפ ופינטרסט; כדי לבחון הקמת רשת פרסום בשיתוף עמן.

קראו עוד בכלכליסט

המודל העסקי יתבסס על שיתוף הכנסות בין אפל לבין מפעילי האפליקציה או השירות. הנתח שלה ישתנה בהתאם למבנה הפרסום; אך ככל הנראה שמדובר במודל שדומה למה שהיא כבר מיישמת בחנויות התוכן והאפליקציות שלה. עסקי הפרסום של אפל הכניסו לה כמיליארד דולר בשנה שעברה; כשהם מתבססים על מילות חיפוש שמזינים המשתמשים בחנות היישומים של החברה. אם תבשיל העסקה; יוכלו משתמשי סנאפ ופינטרסט לקבל פרסומות שיוצגו להם בהתאם לפעילותם בחנות אפל. 

מכשיר אייפון X, צילום: שאטרסטוק מכשיר אייפון X | צילום: שאטרסטוק מכשיר אייפון X, צילום: שאטרסטוק

הרחבת שירותי הפרסום מהווה צעד גדול עבור אפל; כיום היא מתבססת על הפצת תוכן ומכירת מכשירים. כניסה לזירת הפרסום תציב אותה בתחרות ישירה מול גוגל ופייסבוק, שמחזיקות 35% ו-25% בהתאמה משוק הפרסום במובייל. המטרה של אפל היא להגדיל את ההכנסות מעסקי השירותים והתוכן לכ-50 מיליארד דולר בתוך כשנתיים. כיום אלה מכניסים לה כ-30 מיליארד דולר בשנה.

אמזון לא תפרסם יותר בגוגל ותפתח כלי שיווק מתחרה אנליסטים מעריכים כי עד 2021 יעמוד נתח הפרסום המקוון על 50% מכלל שטחי הפרסום. אמזון רוצה למצב עצמה כשחקנית משמעותית בתחום ולנגוס במקור ההכנסה העיקרי של ענקיות כמו גוגל ופייסבוק. פיילוט של כלי הפרסום יושק בסוף החודש שירות כלכליסטלכתבה המלאה

השינוי בגישה מגיע במקביל לירידה שחווה שוק הסמארטפונים העולמי; אפל לא הצליחה למכור את מספר האייפונים שהיא ציפתה לו בשנה האחרונה. במקביל, גם גוגל וגם פייסבוק נכנסות לתחומי החומרה והשירותים המקוונים. לא ברור כמה אפל תצליח להיכנס בגאון לשוק בו היא רחוקה מלהיות מנוסה. גם גוגל ופייסבוק מנסות מזה שנים לפצח את הנוסחה למוצרי חומרה ולקח להן הרבה שנים של ניסוי וטעייה עד שהחלו לייצר הכנסות מהתחומים האלה.

לזכותה של אפל עומדת אקוסיסטם שמבוססת על גן סגור ושליטה מוחלטת בפעילות שמתבצעת בה, כך שלפחות עבור משתמשי האייפון, האייפד ושאר מוצריה, היא עשויה להיות מונופול פרסומי. ואולם, יהיה על אפל לשבור בחדות ממדיניות הפרטיות שלה: החברה מפורסמת בכך שהיא נמנעת מאיסוף קיצוני של מידע פרטי - רכיב חיוני להפעלת רשת פרסום ממוקד. בהתחשב במחיר היקר של מוצריה ובהצהרות בכיריה בנושא הפרטיות בעבר, לא בטוח שהמשתמשים ישמחו לשתף עמה את המידע שלהם.

תגיות