אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כאן כדי להישאר: בעלי המניות של טסלה החליטו - מאסק נשאר היו"ר צילום: רויטרס

כאן כדי להישאר: בעלי המניות של טסלה החליטו - מאסק נשאר היו"ר

אלון מאסק הודיע כי סביר לחזות כי מכוניות מודל 3 יעמדו ביעד הייצור. יצרנית המכוניות מתמודדת עם עיכובים בייצור, תחזיות שיהיה עליה לגייס הון נוסף ושורת פרסומים שליליים

06.06.2018, 11:58 | שירות כלכליסט
מנכ"ל ויו"ר טסלה אלון מאסק הודיע שייצור 5,000 מכוניות מודל 3 בשבוע עד סוף החודש היא "תחזית סבירה ביותר", בעוד קווי הייצור של החברה כבר מייצרים נכון לעכשיו 3,500 רכבים מדי שבוע.

"החודשים האחרונים היו המייסרים ביותר שחוויתי... אבל אני מאמין שאנחנו מגיעים ליעדנו," כך אמר מאסק בפגישה השנתית של בעלי המניות של טסלה במאונטיין וויו, קליפורניה.

דבריו של מאסק נאמרו לאחר שבעלי המניות בחרו מחדש שלושה דירקטורים והצביעו נגד הצעה להעביר את מאסק מתפקיד היו"ר, במה שהיה האתגר המשמעותי ביותר עד כה לשליטתו של מאסק ביצרנית המכוניות מעמק הסיליקון - אשר מתמודדת גם עם עיכובים בייצור ועם תחזיותיהם של אנליסטים רבים שיהיה עליה לגייס הון נוסף.

אלון מאסק ומכונית של טסלה. האתגר המשמעותי ביותר לשליטתו בחברה אלון מאסק ומכונית של טסלה. האתגר המשמעותי ביותר לשליטתו בחברה אלון מאסק ומכונית של טסלה. האתגר המשמעותי ביותר לשליטתו בחברה

מניות החברה עלו ב-1% בעקבות הדברים.

טסלה ומנכ"לה - המצייץ הסדרתי מאסק, נמצאים תחת עיניים בוחנות בחודשים האחרונים. זאת לאחר שורת פרסומים שליליים על תאונות, מצב המזומנים הבעייתי של החברה, וסגנון המנהיגות של מאסק, אשר ויתר על כל מראית עין של דיפלומטיות ביחסו לאנליסטים ולמדיה.

מאסק השתנק כשלקח את המיקרופון כדי לדבר אל המשקיעים, ואמר: "בטסלה אנחנו מייצרים מכוניות באהבה. בהרבה חברות אחרות המכוניות מיוצרות ע"י מחלקת השיווק או הפיננסים, ואין להן נשמה. אנחנו לא מושלמים אבל אנחנו נותנים את כל הלב והנשמה, כי באמת אכפת לנו."

טסלה נאבקה בחודשים האחרונים להאיץ את ייצור המשפחתית מודל 3 שלה, שמהווה גורם קריטי לרווחיות החברה בטווח הארוך. באפריל הודיעה טסלה שהיא מייצרת 2,270 רכבים בשבוע, פחות ממחצית ה-5,000 לשבוע שהיא הבטיחה לייצר עד סוף יוני.

צווארי בקבוק בקווי הייצור של המודל 3 הם שגרמו לעיכוב מסירת המכוניות לקוניהן והסיתו נתח גדול מהכנסות החברה לתיקון וייעול קווי הייצור.

תגיות