אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת טכנולוגיות הרכב Innoviz נכנסת לשוק הסיני צילום: צביקה טישלר

חברת טכנולוגיות הרכב Innoviz נכנסת לשוק הסיני

החברה פיתחה לידאר - סורק לייזר לזיהוי מכשולים עבור מכוניות אוטונומיות - שהוא יעיל, מדויק וזול במיוחד. החברה חתמה על הסכם עם יצרניות מערכות הרכב הסינית HiRain, שתשלב את המוצרים שלה בדגמים של יצרניות מקומיות

06.06.2018, 12:00 | הגר רבט
אינוויז (Innoviz) הישראלית הודיעה היום (ד') על שיתוף פעולה עם ספקית מערכות הרכב הסינית HiRain לשילוב גלאי הלידאר שהיא מפתחת בכלי רכב אוטונומיים של יצרניות במדינה. בעקבות העסקה, מתכננת החברה לפתוח משרדים בסין ואף לחנוך שם מפעל ייצור.

קראו עוד בכלכליסט

באפריל האחרון הודיעה אינוויז שחברת BMW בחרה להטמיע את הגלאים שלה בדגמי הרכב האוטונומי של החברה לשנת 2021 בייצור סדרתי. "BMW זה שחקן מהותי מאוד במובן של הבאת טכנולוגיה לשווקים" אמר היום עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז, ל"כלכליסט". "היא מספקת תעודת הכשר לטכנולוגיה, אבל להיקפים גדולים צריך את החברות הסיניות".

רוצה ללמוד עוד על Innoviz? סטארט אפ ניישן פיינדר מידע נרחב אודות החברה וחברות נוספות בתחום https://finder.startupnationcentral.org/company_page/innoviz-technologies
עומר כילף, צילום: צביקה טישלר עומר כילף | צילום: צביקה טישלר עומר כילף, צילום: צביקה טישלר

"שוק הרכב הסיני הינו מהמובילים בעולם, כאשר רק אשתקד ייצר שוק זה 26 מיליון כלי רכב מתוך 100 מיליון ברמה הגלובלית", מסר כילף בהודעה לעיתונות. "לצוות של חברת HiRain יש ניסיון עשיר בכל הקשור למערכות ADAS וכן מערכות רכב אוטונומי בשוק הסיני".

"השוק הסיני מאופיין בגישה מאוד תחרותית שנובעת מסובסידיה ממשלתית בהיקף רחב" הוסיף כילף בשיחה. "הממשל הסיני החליט שעד 2020 לחצי מהרכבים יהיו יכולות למידה אוטונומיות".

המעורבות וההשקעה של הממשל הסיני מגיעה לרוב יד ביד עם דרישה לקבל גישה למידע, איך זה עובד אצלכם?

"אנחנו מפתחים את הסנסורים ואת הכלים שמאפשרים איסוף וניתוח של המידע, אבל השותפים שלנו הם אלה שבסוף בונים את האפליקציה, וברוב המקרים אנחנו לא שומרים אצלנו מידע של אנשים או מכוניות. הממשלה לא מאפשרת למשל להוציא מידע מסין וכשאתה מפתח טכנולוגיה לרכב אוטונומי וצריך לייצר מפות אתה חייב לעבוד עם שחקן סיני. בנוסף, אין אף מדינה בעולם חוץ מסין שיש לה היום כל כך הרבה ערי-על ושש כאלה כבר הודיעו שהן הולכות להיות ערים חכמות עם תוכנית השקעה ממשלתית בתחבורה של שני טריליון דולר: כל רכב חכם מתוקצב על ידי הממשלה ב-8,400 דולר".

הפתרון הטכנולוגי שפותח באינוויז מאפשר יכולת סריקה מתקדמת ומיפוי תלת ממדי בדיוק גבוה של סביבת הרכב ומאפשר לפעול ביעילות גם בתנאי מזג אוויר קשים. גלאי הלידאר של החברה מציג ביצועים טכנולוגיים מתקדמים, תוך שיפור משמעותי בטווח וברזולוציה לצד הוזלה משמעותית במחיר. אינוויז אף מספקת מעטפת אלגוריתמית מבוססת למידה עמוקה שמנתחת את הסביבה ומזהה את האובייקטים, המכשולים ותוואי הנסיעה.

אינוויז, שהוקמה ב-2016, צומחת בקצב יוצא דופן; היא השלימה עד כה גיוסי הון של 82 מיליון דולר, בין השאר מחברות כמו דלפי, מאגנה וסופטבנק והיא מונה היום 150 עובדים.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות