אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הפרילנסרים הטובים בעולם זמינים דרכנו - כולל מי שעיצב את הלוגו של אפל" צילום: עומר הכהן

"הפרילנסרים הטובים בעולם זמינים דרכנו - כולל מי שעיצב את הלוגו של אפל"

מיכה קאופמן, מנכ"ל ומייסד פייבר, מסביר מתי ולמה נטשה החברה את המחיר האחיד של 5 דולרים, איזה שירותים היא עצמה רוכשת בפלטפורמה שהקימה ואיך גילה במקרה שיש להם משרדים גם במיאמי

10.06.2018, 10:14 | שירות כלכליסט

"לא יכולת להגיע בעבר אל הפרילנסרים הטובים בעולם - אנחנו שינינו את זה. האיש שעיצב את הלוגו של אפל נמצא כיום בפלטפורמה שלנו", כך מספר מיכה קאופמן, מנכ"ל ומייסד פייבר בשיחה בפודקאסט "30 דקות או פחות".

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

פייבר החלה את דרכה בתור שוק מקוון שבו אפשר לקנות שירותים שונים כשכולם מתחילים באותו מחיר - חמישה דולרים. מאז היא גדלה וצמחה וקאופמן מסביר למה ומתי החליטה החברה לוותר על הדרישה למחיר מינימום אחיד, מה אפשר למצוא בשירות הפרימיום שנקרא "פייבר פרו" ומגלה כי בכל חודש מתבצעות בפלטפורמה של החברה מיליון עסקאות. 

קראו עוד בכלכליסט

בשנים האחרונות מדברים הרבה על כלכלת החלטורות, או באנגלית "גיג אקונומי". על התנאים הבעייתיים והמשכורות המצטמצמות. קאומפן חושף כי פייבר היתה מי שהמציאה את המושג (כל שירות בשוק המקוון שלה הוא gig) והחברה אפילו רשמה את כתובת האינטרנט gigeconomy.com - אבל הוא לא אוהב את התרגום ל"חלטורה".

מנכ"ל ומייסד פייבר מיכה קאופמן. אל תקראו לזה חלטורה, צילום: עומר הכהן מנכ"ל ומייסד פייבר מיכה קאופמן. אל תקראו לזה חלטורה | צילום: עומר הכהן מנכ"ל ומייסד פייבר מיכה קאופמן. אל תקראו לזה חלטורה, צילום: עומר הכהן

פייבר הוקמה לפני 8 שנים בלי לגייס שקל, ומאז כבר גייסה 110 מיליון דולר ומעסיקה מאות עובדים, כולל משרד שנפתח במיאמי ב"טעות משמחת", כפי שמספר קאופמן. בשיחה עם אביב פרנקל ונבות וולק מספר על הקושי לגייס עובדים בעידן תחרותי, השינויים שעברה החברה ואיזה שירותים היא עצמה רוכשת בפלטפורמה שהקימה.

מראיינים:

נבות וולק, מנכ"ל האקסלרטור של מיקרוסופט בישראל.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

תגיות