אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דקטלון גדלה ברשת ובוחנת שכירת מרכז לוגיסטי צילום: דנה קופל

בלעדי לכלכליסט

דקטלון גדלה ברשת ובוחנת שכירת מרכז לוגיסטי

רשת הספורט הצרפתית החלה להציע באתר שלה שירות הזמנה מקוונת ואיסוף מהסניף בתוך שעתיים. במקביל, בוחנת דקטלון שכירת מרכז לוגיסטי באשדוד

07.06.2018, 06:57 | אורנה יפת

רשת דקטלון הצרפתית מחזקת פעילות בישראל ובוחנת אפשרות לשנות את שירותי הלוגיסטיקה.

קראו עוד בכלכליסט

בשקט יחסי וללא פרסום או יחסי ציבור, העלתה דקטלון אתר אינטרנט מכירתי בישראל. האתר פועל בקונספט של קליק אנד קולקט בלבד, ללא שילוח לבית הלקוח, ומציע ללקוחות שירות חינמי של הזמנה דרך האתר, ואיסוף בתוך שעתיים מהחנות בראשון לציון. בשלב הבא תאפשר דקטלון לקבל את השירות האינטרנטי גם מסניפים חדשים שתקים בישראל. בחודשים הקרובים ייפתח סניף שני של דקטלון בביג קריות, בצמוד לאיקאה, ולקוחות מאזור הצפון יוכלו לקבל את השירות האינטרנטי גם מהסניף הצפוני.

בתוך כך, ל”כלכליסט” נודע כי הרשת בוחנת אפשרות לשכור מחסן לוגיסטי חיצוני באשדוד, שידאג לכל השירותים הלוגיסטיים של החנות הפועלת במתחם G בראשון לציון ושל החנויות העתידיות שייפתחו. לא מן הנמנע כי בעתיד ישודרג גם אתר המכירות של החברה ויבצע שילוח לבית הלקוח, כמו שמאפשרת דקטלון במדינות זרות. דקטלון כיום מאפשרת שירותי שילוח לבית הלקוח בבריטניה, הולנד, ספרד ובמדינות נוספות. בצרפת, מדינת־האם של המותג, האתר פועל כמו בישראל בשיטת האיסוף מהחנות אך שם האיסוף מתאפשר בתוך 48 שעות, ובישראל בתוך שעתיים. לשם שילוח לבית הלקוח זקוקה דקטלון לשינוי המערך הלוגיסטי שלה בישראל שכן שילוח מסניף אחד בראשון לציון לרחבי הארץ יהווה בעיה לוגיסטית. תחזוק אתר מכירות דורש לוגיסטיקה מורכבת ומחייב את החברה להחזיק מלאי במחסנים בישראל מהם מתבצע השילוח לבתי הלקוחות בארץ.

דקטלון בראשון לציון
דקטלון בראשון לציון צילום: צחי שדה

עם פתיחת החנות הראשונה בארץ נתקלה דקטלון בקשיים לוגיסטיים באספקת הסחורה לחנות בראשון לציון. רשת ציוד הספורט הצרפתית פתחה חנות ראשונה בישראל באוגוסט 2017, רגע לפני תחילת שנת הלימודים. הישראלים צבאו על פתח החנות והסחורה חוסלה בתוך זמן קצר. ההתלהבות של הישראלים מדקטלון נבעה מהמחירים הנמוכים משמעותית שהרשת הציעה בישראל ביחס לרשתות ציוד ספורט מתחרות.

בשבועות שלאחר מכן נרשם מחסור חמור בציוד בחנות, וברשת לא הצליחו להתגבר על המחסור הן במגוון המוצרים והן במידות של חלק מהמוצרים. כמה ימים לאחר הפתיחה הודיעה הרשת כי היא סוגרת את הסניף למשך ימים ספורים כדי לחדש את המלאי. אך שבועות לאחר מכן ואף שבוצעו הזמנות מחו"ל, עדיין עמדו מדפי מחלקות החנות ריקים מסחורה, ובחברה הסבירו כי הסחורה מעוכבת במכס וזו הסיבה שעדיין קיים מחסור בחנות.

כעת אמנם לא נרשמים חוסרים במלאי, וגם ההתלהבות הראשונית של הישראלים הצטננה, אך נראה כי בדקטלון הבינו כי לא יוכלו להרשות לעצמם אותה בעיה עם השקת החנות השנייה בקרוב בקריות. בעבר הצהירה דקטלון כי בכוונה החברה לפתוח בין 10–15 חנויות בישראל, בתוך שלוש עד חמש שנים מיום כניסתה לישראל.

מדקטלון נמסר בתגובה כי "החברה אינה מגיבה לשמועות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
מרוצה ומפרגן
על מה בדיוק מלינים המלינים. על איכות. שירות. מחיר ובעצם על הכל ביחד. לא הייתי פוסל מצב של ביקורות שתולות של גורמים ש דקטלון כנראה ולא עושה טוב לעסקים שלהם. בטח יהיה מי שגיד שגם תגובה זו מושתלת אז לגמרי לא. מאחר ואני מכיר מבפנים את פעילות החברה בישראל אני יכול להעיד שהם ערים לגמרי לביקורות השליליות ופועלים נמרצות לתקן. יש צוות הנהלה מאוד ממוקד בשירות ורק לאחר מכן בהמשך פתיחת חנויות. אני מאמין מאוד בצוות ובדרך והם פה לעוד הרבה הרבה זמן. בהצלחה להם ולנו
לקוח  |  13.06.18
28.
החנות לא קשורה לחול
מבחר כמעט לא קיים. אלא אם אתה small או 2XL. אין כמעט בכלל LARGE. מה שיש נמצא באיכות לא מעניינת. מבחר אין. בקיצור, בעטתם בדלי. אחרי ההייפ המטורף שהיה סביבכם, הייתם צריכים למנף את זה. זה לא קרה, והיום, די בצדק, מדירים רגלים מכם. אני אומר את זה אחרי כמה ביקורים. מקווה כל פעם להתרשם שהתמלא המלאי. ומתאכזב. זמן של אנשים יקר. אל תזלזלו בו. כדאי שתשנסו מותנים ותראו איך מגדילים היצע, מידות ומבחר.
דוד  |  08.06.18
לכל התגובות