אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוסי ורדי על ICQ: "כשנתתי את הכסף חשבתי שזה מגוחך" צילום: עמית שעל

יוסי ורדי על ICQ: "כשנתתי את הכסף חשבתי שזה מגוחך"

אחד מאבות ההייטק הישראלי התראיין לרשת CNBC ודיבר על יזמות, הצלחה, החלטות עסקיות - וגם על ההשקעה ב-1996 במירביליס, שנמכרה שנה וחצי מאוחר יותר ב-407 מיליון דולר ל-AOL: "חשבתי לעצמי, מי ירצה לדבר במסנג'ר כשהוא יכול לשוחח בטלפון"

08.06.2018, 10:05 | שירות כלכליסט

בראיון לרשת CNBC השבוע שנערך בשולי ועידת הטכנולוגיה innovFest Unbound בסינגפור, שוחח יזם ההייטק יוסי ורדי על הסודות שמאחורי השקעותיו המוצלחות. "אני תמיד אומר שהרעיון עצמו הוא לא הדבר המכריע, אלא היכולת לממש אותו", ציין.

קראו עוד בכלכליסט

ורדי הסביר כי בדומה למוזיקאי שמתעורר בבוקר ורוצה לנגן כמו מוצרט, היזם שחולם על המצאת הדבר הגדול הבא חייב גם להחזיק בכישורים הנדרשים כדי להפוך את החלום למציאות. מבין 87 החברות שוורדי סייע בהקמתן במהלך הקריירה שלו, לדבריו הוא נאלץ לסגור 30 שכן המקימים שלהן, למרות שהיו מוכשרים מאוד, "לא הצליחו להרים את הפרויקט".

ורדי סיפר עוד כי בהזדמנויות רבות הוא החליט לקחת הימור על "מצבי אינטרנט" - כלומר, רעיונות שהיו ראשוניים מכדי לקרוא להם חברות - זאת כל עוד הוגיהם היו מסוגלים להציג מבנה ברור ופוטנציאל לרווחיות. "זה תמיד חשוב. אתה חייב להיות אחראי כשזה מגיע לצד הפיננסי", הדגיש.

יוסי ורדי, צילום: עמית שעל יוסי ורדי | צילום: עמית שעל יוסי ורדי, צילום: עמית שעל

עוד אמר ורדי כי החלטתו לעבוד עם הוגה הרעיון שמאחורי החברה תהיה תלויה לעתים קרובות באיכויותיו של אותו אדם. "אני אוהב להשקיע באנשים טובים", אמר בראיון. "החיים שלך הם השתקפות של מי שנמצא בסביבתך. אתה רוצה להיות בטוח שאלה האנשים הנכונים".עם זאת, גם מזל משחק תפקיד בהשקעות, הוא אומר. "אין לזלזל בחשיבות של מזל", הדגיש.

בהתייחסו להשקעתו המוקדמת ב-ICQ אמר ורדי, כי לא היה לו מושג מה קורה שם. הוא השקיע 75 אלף דולר בחברה האם של חברת המסרים המיידיים, מירביליס, ב-1996, לבקשת מייסדה, בנו אריק, אז בן 26. "אני נשבע לכם, כשנתתי את הכסף, חשבתי שזה מגוחך", אמר ורדי בראיון. "חשבתי לעצמי, מי ירצה לדבר במסנג'ר כשהוא יכול לשוחח בטלפון". אך החברה "כבשה את העולם בסערה", ורק 19 חודשים מאוחר יותר היא נרכשה על ידי AOL בעבור 407 מיליון דולר.

"האנשים שהכי הופתעו מזה היו אנחנו", אמר ורדי, וסיפר כיצד בנו ושותפיו במירביליס הימרו האם החברה תגיע ל-3,000 משתמשים. בשיאה, לפלטפורמת המסרים המיידיים היו 100 מיליון משתמשים רשומים.

תגיות