אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק הפסיקה להעביר מידע פרטי לחברות? לא בדיוק

פייסבוק הפסיקה להעביר מידע פרטי לחברות? לא בדיוק

ברשת החברתית התנצלו על פרשיות חשיפת המידע הפרטי שהתגלו לאחרונה, אך עתה עולה כי למרות זאת היא המשיכה להעביר מידע זה לחברות שאיתן היה לה הסכם שיתוף מידע מיוחד - כך עולה מתביעה שהוגשה נגד החברה

09.06.2018, 11:41 | רפאל קאהאן
פייסבוק העבירה לחברות איתן היה לה הסכם שיתוף מידע מיוחד פריטי מידע אישי, הרבה אחרי שאמרה פומבית שחדלה מכך. על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל מהיום (שבת), המידע נחשף במסמכים משפטיים במהלך תביעה שמנהל מפתח מול החברה בטענה שמפתחים אחרים זכו לתנאים משופרים במהלך שיתופי הפעולה מול פייסבוק.

קראו עוד בכלכליסט

בין פריטי המידע שהועברו היו מידע על חברים של משתמשים וכן מספרי טלפון ודרגת קרבה בין חברים למשתמשים. בין החברות שזכו ליהנות מהמידע היו הבנק של קנדה, יצרניות המכוניות ניסאן ופיאט-קרייזלר וכן ניואנס, מפתחת סירי של אפל. רוב המידע שימש לצרכים שיווקיים או להפעלה של שירותים אישיים כגון הזרמת חדשות במקרה של פיאט וניואנס.

 , צילום: משאטרסטוק צילום: משאטרסטוק  , צילום: משאטרסטוק

מדובר בחשיפה חמורה בהתחשב בכך שפייסבוק ביצעה את העברת המידע לאחר שפומבית הודיעה שהיא הפסיקה לעשות זאת ב-2015. בפועל היא המשיכה בכך מול לקוחות מסוימים שעימם היו לה הסכמים פרטניים שחרגו ממסגרת הסכמי שיתוף הפעולה שהיו לה עם מפתחים או לקוחות מהשורה. החשיפה העלתה שוב שאלות קשות לגבי היקף החשיפה של מידע המשתמשים ברשת החברתית ואילו פריטים מועברים לצד שלישי. עד 2014, מפתחים קיבלו גישה לכ-30 סוגים שונים של פריטי מידע אישי של משתמשים, אם כי לא ברור מהם.

פייסבוק טוענת להגנתה שמדובר בהארכה של הסכמים קיימים לתקופה קצובה של "שבועות עד חודשים" לבקשתם של לקוחות מסוימים. עם זאת לא ברור באיזה שלב הסתיים תוקפם של הסכמים אלו או כמה מהלקוחות של פייסבוק נהנו מהם. בנוסף מומחים העריכו שבפייסבוק עצמה לא ידעו לאיזה מטרות משמש המידע שהיא מעבירה לחברות האלה, כך הסביר בין השאר, דייויד ולאדק, לשעבר הממונה על משרד ההגנה של רשות הסחר הפדרלית, ה-FTC.

ניכר שפרשת קיימברידג' אנליטיקה הפכה לטריגר לכל הפרשיות האחרונות שהתגלו על היקפי החשיפה של מידע פרטי בפייסבוק. במהלך פרשה זו נודע שהחברה השתמשה במידע על 87 מיליון משתמשי פייסבוק בדרכים מפוקפקות. מיד לאחריה נחשף שפייסבוק העבירה מידע אישי לכ-60 יצרניות של סמארטפונים באופן שוטף וביניהן אפל, סמסונג ומיקרוסופט. כעת מדובר בחשיפה שלישית שמעמיקה את היקף הפרשות. זה כנראה המחיר שהיא כנראה תיאלץ לשלם על מעורבותה העמוקה כל כך בחיי משתמשיה.

תגיות