אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גורם לשאננות אצל הנהג: “על טסלה לתקן את האוטו-פיילוט”

גורם לשאננות אצל הנהג: “על טסלה לתקן את האוטו-פיילוט”

איגוד הצרכנים האמריקאי דורש “תיקון פגמים” במערכת הסמי־אוטונומית של טסלה בעקבות מעורבותה בתאונות קטלניות בחודשים האחרונים

11.06.2018, 08:16 | תומר הדר

מערכת ה”אוטו פיילוט”, בקרת הנהיגה הסמי־אוטונומית של טסלה, דורשת "תיקון פגמים", טוען איגוד הצרכנים האמריקאי Consumers Union, המהווה מעין זרוע ביצועית של המגזין Consumer Report האמריקאי. זאת לאחר שבמהלך החודשים האחרונים התרחשו בארצות הברית ובמדינות נוספות תאונות שבהן היו מעורבות מכוניות טסלה המצוידות במערכת האוטו פיילוט של היצרנית.

קראו עוד בכלכליסט

טסלה כבר הזהירה נחרצות כי המערכת אינה מערכת נהיגה אוטונומית ועל הנהג להניח ידיים על ההגה ולגלות ערנות למתרחש בכביש, אך למרות זאת תועדו לא מעט מקרים שבהם לקוחות אמריקאים ואחרים החליטו על דעת עצמם להוריד ידיים מן ההגה ולנהוג כאילו מכונית הטסלה שלהם אוטונומית לחלוטין.

אחת מהתאונות הללו התרחשה למשל לנהג בשם וולטר הואנג, שב־23 במרס השנה הסיר את ידיו מההגה של טסלה X שלו, ומצא את מותו בתאונת דרכים. בעת הפגיעה נסעה טסלה במהירות 114 קמ"ש, כאשר רק שלוש שניות קודם לכך נסעה במהירות 99 קמ"ש, כלומר הרכב האיץ פיזית לתוך מכשול.

מכונית טסלה. “אינה מוודאת שהנהג מעורב בנהיגה” מכונית טסלה. “אינה מוודאת שהנהג מעורב בנהיגה” מכונית טסלה. “אינה מוודאת שהנהג מעורב בנהיגה”

מניתוח שביצעה NTSB, המועצה הלאומית האמריקאית לבטיחות בתעבורה, עלה כי הואנג התעלם מהתרעות הרכב תוך כדי הנסיעה. מניתוח המידע שנשמר במחשבי טסלה עולה כי שש שניות בלבד לפני ההתרסקות ידיו של הואנג לא אחזו בהגה, אף שהרכב התריע בפניו פעמיים. הואנג אחז בהגה 34 שניות קודם לתאונה, אך לא בעת התאונה עצמה.

דיוויד פרידמן, יו"ר NTSB: "הדו”ח המפחיד על אודות התאונה מחזק את הסברה שטסלה חייבת להגיב מיידית לטענות המופנות כלפי המערכות. ההתרסקות מדגימה את העובדה שהמערכת של טסלה אינה מסוגלת להתמודד באופן עצמאי עם תנאי דרך נפוצים למדי ואינה מוודאת שהנהג יהיה מעורב בתהליך הנהיגה, דווקא כאשר יש צורך בכך".

תגיות