אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החברות בלי סוכנים ממשיכות לככב במדד שירות חברות הביטוח צילום: צביקה טישלר

החברות בלי סוכנים ממשיכות לככב במדד שירות חברות הביטוח

המדד השנתי של רשות שוק ההון חושף שוב את חוזקה של חברת ביטוח ישיר בכל הקשור לתשלום תביעות, שירות וגם קדמה דיגיטלית, על פני החברות הוותיקות. מגדל ומנורה בולטות לרעה בדיגיטל

11.06.2018, 12:20 | רחלי בינדמן

מדד השירות השנתי של רשות שוק ההון למוצרי הביטוח המרכזיים בישראל שהתפרסם היום (ב'), מציב שוב בראש את חברות הביטוח הישירות, ללא תיווך סוכנים.

המדד משקלל מספר פרמטרים ובהם אחוז התביעות ששולמו על ידי חברות הביטוח מתוך אלו שהוגשו, שביעות רצון הלקוחות כפי שבאה לידי ביטוי בתלונות הציבור, זמני מענה, ולראשונה נוסף מדד נוסף של האפשרות לבצע פעולות בצורה דיגיטלית שמהווה משקל של 5% מציון המדד הכולל. נדבך כלים דיגיטליים בוחן את מגוון הכלים הדיגיטליים בערוצי ההתקשרות השונים השלובים במערך השירות של חברת ביטוח ובוחן את התרומה של כלים אלה לקידום ושיפור השירות ללקוחות החברה ועד כמה הוא מאפשר עמידה בסטנדרטים של שירות לקוחות ראוי בעידן הדיגיטלי.

אלה החברות שהגיעו למקומות הראשונים בכל מוצר ביטוח: ביטוח רכב חובה - AIG, ביטוח ישיר, כלל; ביטוח רכב רכוש (נזק עצמי וצד ג') - ביטוח ישיר, AIG, שירביט; ביטוח דירה ותכולתה - ביטוח ישיר , AIG, שומרה; ביטוח בריאות (ניתוחים, השתלות, תרופות ומחלות קשות) - ביטוח ישיר, הפניקס, כלל; ביטוח תאונות אישיות (תאונות אישיות, נכויות) - ביטוח ישיר, AIG, הפניקס; ביטוח סיעודי (פרט) - מגדל, הפניקס, מנורה; ביטוח נסיעות לחו"ל - ביטוח ישיר, AIG, הפניקס; ביטוח אובדן כושר עבודה - הפניקס, כלל, הראל; ביטוח סיכון חיים (ריסק מוות) - הפניקס, AIG, ביטוח ישיר.

שי פלדמן, מנכ"ל AIG , צילום: עמית שעל שי פלדמן, מנכ"ל AIG | צילום: עמית שעל שי פלדמן, מנכ"ל AIG , צילום: עמית שעל

במדד התביעות בביטוח רכב חובה, בולטת למשל כלל ביטוח עם שיעור תשלום של 89% מהתביעות ואחריה AIG עם 84%. בולטות לרעה הפניקס וביטוח חקלאי עם שיעור תשלום של 71% ו-67% בהתאמה.

בביטוח רכב מקיף בולטות לטובה AIG והראל עם שיעור תשלום תביעות של 89% ו-87% בהתאמה לעומת מגדל ומנורה שבולטות לרעה עם שיעור תשלום של 74% ו-71% בהתאמה.

בביטוחי בריאות בולטת לטובה ביטוח ישיר עם 84% ולרעה איילון עם 68%. בביטוח סיעודי, הפניקס משלמת רק 63% מהתביעות בעוד מגדל 86%.

המצטיינת במדד השירותים הדיגיטאלים היא AIG, אחריה ביטוח ישיר. בולטות לרעה מגדל ומנורה.

החברות שהשתפרו באופן המשמעותי ביותר ברמת השירות הכולל בחברה מבין הגדולות הן הפניקס, שמציגה שנה שנייה ברציפות של שיפור משמעותי, ואחריה כלל. בין הקטנות - שלמה ביטוח וביטוח חקלאי.

תגיות