אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטריפל של בזק לא ישתתף בקרב המחיר צילום: ורדי כהנא

הטריפל של בזק לא ישתתף בקרב המחיר

לפי גורמים המקורבים לקבוצה, חבילה שכוללת אינטרנט 100 מגה, שידורי סטינג וקו טלפון תעלה כ־208 שקל. צפויה להיות חבילה זולה יותר של 40 מגה

12.06.2018, 08:11 | אביב גוטר

קבוצת בזק קרובה להשקת חבילת הטריפל הראשונה שלה, ועל פי גורמים המקורבים לחברה, בזק בינלאומי צפויה להציע שתי חבילות: הראשונה כוללת אינטרנט 100 מגה, חבילה משפחתית של StingTV (שידורי האינטרנט של yes) וקו טלפון נייח בעלות של 208 שקל. בנוסף, ייתכן ובזק בינלאומי תציע חבילה עם תשתית אינטרנט 40 מגה, חבילה משפחתית של סטינג וקו טלפון ב־199 שקל.

עם זאת, ייתכן ויוחלט להנמיך עוד יותר את ההצעה הנמוכה יותר מתוך ניסיון להתחרות בחבילות הטריפל של סלקום ופרטנר שנמכרות ב־149 ו־129 שקל, בהתאמה. בנוסף, מאחר שבסטינג מעניקים חודש מתנה למצטרפים חדשים ייתכן ובבזק בינלאומי ישיקו חבילה לתקופת ההשקה שתעלה סביב 60–80 שקל לחודשים הראשונים.

קראו עוד בכלכליסט

הקמפיין של בזק בינלאומי. מתמקד ביתרון הפריסה הרחבה הקמפיין של בזק בינלאומי. מתמקד ביתרון הפריסה הרחבה הקמפיין של בזק בינלאומי. מתמקד ביתרון הפריסה הרחבה

בתחילת השבוע העלתה החברה טיזר לקראת הקמפיין המרכזי להשקת חבילת הטריפל. לשאלת “כלכליסט” משבוע שעבר ענו בחברה: "המידע מוטעה ובזק בינלאומי לא עולים עם קמפיין בימים הקרובים". חבילת הטריפל של בזק מעוררת עניין בשוק התקשורת, משום שקבוצת בזק נאבקה עד כה ברגולטור שיאפשר לה לשווק חבילות, אך ללא הצלחה. על קבוצת בזק מושתתת הפרדה מבנית האוסרת עליה למכור את שירותי הקבוצה בחבילה אחת. הפעם המקרה התאפשר בזכות השקת שירות הטלוויזיה המוזלת של yes, שמועברים על גבי האינטרנט ולפיכך אינם מפוקחים על ידי מועצת הכבלים והלוויין.

במחירים הללו נראה שיהיה קשה לבזק בינלאומי להתחרות בהצעות של החברות המתחרות. מחירים אלה מציבים את החבילה של בזק בינלאומי כטריפל היקר ביותר. בקבוצת בזק מעריכים כי בזק בינלאומי היא הזרועה המתאימה לשווק את חבילות הטריפל, כאשר הנהלת yes אינה מעורבת בתמחור ובשיווק. בפיילוט שנערך בחודשים האחרונים מכרה בזק בינלאומי כל מוצר בנפרד, אינטרנט (ספק ותשתית) 100 מגה וחבילה משפחתית של סטינג, ב־99 שקל כל אחד.

בהסתכלות רחבה יותר נראה כי קבוצת בזק ממשיכה באסטרטגיה שלה המתמקדת ביתרון היחסי שלה והוא הפריסה הרחבה של תשתיות התקשורת הנייחת. בבזק מעוניינים להמשיך ולמצב את עצמם כתשתית התקשורת המרכזית המגיעה למשקי הבית, כאשר כל שירותי התקשורת הנלווים בזק תוכל לספק בעצמה או על ידי ספקים שישתמשו בתשתית שלה.

מדובר באחד מהמהלכים המתוכננים בבזק בתקופה הקרובה, שהחליטה למכור את וואלה ובזק און־ליין, ולהתקדם מול משרד התקשורת בכל הנוגע להפרדה המבנית המושתת עליה. עד לפני כמה חודשים בזק התמקדה בהסרת ההפרדה המבנית לחלוטין, אולם מאז כניסתו של שלמה רודב במקומו של שאול אלוביץ' לתפקיד יו"ר הדירקטוריון הוחלט לשנות אסטרטגיה. בבזק מעוניינים לקדם מהלך שבו בזק תופרד לשתי חברות: תשתית ושירותים.

מדובר בתוכנית הפוכה למה שבזק רצתה כל השנים, שלמעשה צפויה להפריד את היתרון היחסי שלה, הפריסה האוניברסלית, משאר השירותים שהיא מספקת - טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה קווית. אם יוחלט להתקדם לקראת מהלך שכזה, בזק תמצב את עצמה כחברת התשתיות הגדולה בחסות משרד התקשורת, מה שעשוי להניא חברות אחרות מפיתוח תשתיות עצמאיות.

מחברת בזק בינלאומי נמסר: “בזק בינלאומי תשיק את חבילת הטריפל שלה בהמשך השבוע ואז יפורסמו המחירים”.

תגיות