אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"ייעוץ השקעות חשוב יותר מתמיד; משקי הבית הולכים למערב הפרוע של שוק ההון" צילום: עמית שעל

ועידת שוק ההון

"ייעוץ השקעות חשוב יותר מתמיד; משקי הבית הולכים למערב הפרוע של שוק ההון"

יורם סירקיס, ראש חטיבת נכסי לקוחות בבינלאומי: "משקי הבית האמידים מקבלים את השירות הטוב - והשאר צריכים ללכת לחלופות, לגופים לא מפוקחים ומוכרי אפשרויות ל'התעשרות מהירה'"

13.06.2018, 11:58 | תומר הדר

"חשיבות יועץ השקעות גבוהה כיום מתמיד- פרישה מעבודה מביאה ירידה בהכנסה והדרך היחידה למתן אותה היא לייצר חיסכון פיננסי משלים", כך ציין היום (ד') יורם סירקיס, ראש חטיבת נכסי לקוחות בבינלאומי, בוועידת שוק ההון.

לדברי סירקיס: "בעצם, מה הבעיה כאן? הרי את השירות של ייעוץ השקעות מספקים לאוכלוסיה בחינם - אך בשנים האחרונות מוסדות פיננסיים קובעים רף כניסה לשירות, רף של מאות אלפי שקלים שנוסע מהסדרה רגולטורים. הדרישות הן לגיטימיות כמובן – ואני מכבד את תפיסת המציאות של הרגולטור כי אני מבין את הסיכונים שבענף ואת ניגודי העיניינים בערוצי ההפצה. לכן הגיוני שהרגולטור ימוקד בציבור".

קראו עוד בכלכליסט

ייעוץ השקעות איכותי – בעיקר לעשירים

 

לדברי סירקיס: "בפועל התוצאה עגומה - משקי הבית האמידים מקבלים את השירות הטוב - ומי שאינו אמיד הולך למקומות אחרים. בחיים אין ואקום, ולכן משקי בית רבים צריכים ללכת לחלופות - למערב הפרוע של שוק ההון, גופים לא מפוקחים, אופציות בינאריות ושאר מוכרי אפשרויות ל'התעשרות מהירה'. מעבר לכך, הם יכולים להיפגש עם גופים כן מפוקחים- אך כאלה שפועלים בניגוד עיניינים- בין הצד המוצרי לצרכן הסופי, וזה משפיע על המוצר ועל התמחור.

יורם סירקיס, ראש חטיבת נכסי לקוחות הבינלאומי, צילום: עמית שעל יורם סירקיס, ראש חטיבת נכסי לקוחות הבינלאומי | צילום: עמית שעל יורם סירקיס, ראש חטיבת נכסי לקוחות הבינלאומי, צילום: עמית שעל

האלטרנטיבה השלישית היא הלקוחות שיש להם יתרון עו"ש נזילות - והריבית שהם מקבלים נמוכה. כל תרחיש כזה הוא פחות טוב ללקוח, מנגישות לייעוץ השקעות מקצועי. הבנק הבינלאומי איבחן את הבעיה והחליט לשנות את אופן העבודה כדי לוודא שלא יהיה מידור. הדרך היא לבצע שינוי תפיסתי לתפיסה שמשלבת דיגיטל וגורם אנושי - אנחנו השקנו שירות חדש שנקרא ADVIZE NE- יועץ השקעה האישי משדר ללקוח את ההמלצה למכשיר הנייד, הלקוח מאשר את הפעולה בלחיצת כפתור- השירות שלנו מצליח- וראינו שהלקוחות מאשרים שבעים אחוז מההמלצות שלנו".

עוד ציין סירקיס: "במבט קדימה, שאחת מנקודות החולשה המובנות של ייעוץ השקעות היא הזמן- עד שהיועץ מעביר את ההמלצה ללקוח, ההמלצה מאבדת את העדכניות שלה. בשיטה שלנו יש קיצור דרמטי של הזמן - היועץ עובד במקביל עם לקוחות רבים והיועץ נמצא תמיד במרכז. תמיד ניתן להתקשר ליועץ, למרות שהשירות דיגיטלי. לנו יש שירות ייעוץ איכותי באמת".

תגיות