אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תחזית מדאיגה: השנה ייהרגו 22 איש בתאונות אופניים חשמליים צילום: יאיר שגיא

תחזית מדאיגה: השנה ייהרגו 22 איש בתאונות אופניים חשמליים

בדיון בוועדה לביקורת המדינה אמר קובי פלג מהמרכז לחקר הטראומה כי מתחילת השנה נהרגו 10 אנשים בתאונות כאלה. משרד התחבורה: מתכננים 8 שבילים בין עירוניים בעלות של 550 מיליון שקל

13.06.2018, 17:42 | תומר הדר

בשנת 2018 ייהרגו 22 רוכבים בתאונות אופניים בישראל. תחזית קודרת זו נמסרה היום (ד') במהלך דיון של הוועדה לביקורת המדינה בנושא מחדל האופניים החשמליים, בה, כך נדמה, היו הצדדים עסוקים בעיקר במתן הסברים המפנים את האחריות לגורמים אחרים.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי פרופסור קובי פלג מהמרכז הלאומי לחקר הטראומה: "כרגע יש 10 הרוגים, רק מהשנה, מתאונות אופניים חשמליים. אם זה יימשך ככה יהיו פי 3 הרוגים השנה מבשנה שעברה. לגבי העברת הנתונים למשטרה אמר פלג: "יש לי בעיה אתית להעביר נתונים שמיים לגורמים שאינם רפואיים. המשטרה צריכה למצוא דרך לעבוד עם הנתונים הסטטיסטיים הקיימים".

זירת תאונה של אופניים חשמליים, צילום: יאיר שגיא זירת תאונה של אופניים חשמליים | צילום: יאיר שגיא זירת תאונה של אופניים חשמליים, צילום: יאיר שגיא

על פי הנתונים שהוצגו במהלך הדיון שהתקיים בוועדה, בכבישי ישראל נוסעים כיום לא פחות מ-210 אלף זוגות אופניים חשמליים. לדברי חן כהן, נציג משרד התחבורה, המשרד נמצא בימים אלה במהלך תכנון של 8 שבילי אופניים בין עירוניים בעלות של 550 מיליון שקל - אך דווקא בתוך הערים הבעיה מחמירה. "אין לנו סמכות לתכנן שבילי אופניים בתוך הערים, אלה נמצאות בסמכות של כל עיריה בנפרד. אחוזי הניצול של תקציבי העיריות לנושא - העומדים על כ100 מיליון שקלים הם נמוכים ביותר".

לדברי אבנר פלור, סמנכ"ל תנועה בכיר במשרד התחבורה: "אנחנו רוצים רגולציה מינימלית על האופניים החשמליים. ללא חובת רישום ורישוי. הבעיה היא בעיית אכיפה: בני נוער שרוכבים מתחת לגיל המותר, ורוכבים שלא מצייתים לכללי התנועה. בתוך 3 חודשים נסדיר את סמכויות הפיקוח בין משרד התחבורה ומשרד הכלכלה בכל הנוגע ליבוא הכלים ופיקוח עמידתם בתקן הישראלי. אין מחלוקת לגבי האחריות על מתן התקן עצמו - הנושא באחריות משרד הכלכלה".

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
חוצפה שאין כדומגתה של קובי פלג
הוא מקבל את הנתונים שלו מכספי המיסים שלנו - בגלל שמשרד הבריאות מחייב את בתי החולים להעביר את הנתונים אליו. אבל הוא עומד בראש גוף פרטי שלא מחוייב לשיתוף פעולה עם אף אחד - לא עם חוקרים של גופים אזרחיים , לא עם המשטרה לא עם הרשות לבטיחות בדרכים. צריך גוף ממלכתי שירכז את הנתונים על נפגעים ועל תאונות ויתן נתונים פתוחים על התאונות כדי שאשפר יהיה לחקור ולמנוע אותן. ולא - רופאים הם לא חוקרי תאונות טובים. הם אומרים למה האדם מת או נפצע אבל לא מבינים הרבה בעיצוב עירוני , עיצוב רכב ושיקולים נוספים. תלמדו משוודיה והולנד.
אלון  |  19.06.18
9.
ל-7 התשתית לא מתאימה
אל תשתמש באופניים חשמליים, הולכי הרגל יותר חשובים מרוכבי האופניים החשמליים, ולא מענייינת אותי עוצמת הפגיעה הולך רגל לא מחליט לסכן את עצמו בזה שהוא הולך במדרכה רוכב אופניים כן. לא מתאים לך על תקנה מתאים לך תדע את הסיכונים וקבל אותם, מאז ומתמיד מקומם של האופניים לא היה על המדרכה - פשוט מאוד רק עכשיו התחילו לאכוף את זה.
ggg  |  16.06.18
לכל התגובות