אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חזית ירוקה נגד חולדאי: ארגוני סביבה מתנגדים לתוכנית העירייה בשדה דב הדמיה: משרד אדריכלים- בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים

חזית ירוקה נגד חולדאי: ארגוני סביבה מתנגדים לתוכנית העירייה בשדה דב

החברה להגנת הטבע, גרינפיס וארגונים נוספים טוענים כי תוכנית העירייה, שאינה כוללת את פינויו המלא של שדה דב, מנוגדת לתוכנית המתאר הארצית לחופים

19.06.2018, 12:34 | נמרוד בוסו
הארגונים הירוקים מתנגדים בתוקף לתוכנית שמקדם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, לבניית שכונה חדשה בסמוך לשדה דב, תוך שימור פעילות התעופה במקום. חמישה ארגוני סביבה וחברה - החברה להגנת הטבע, גרינפיס, המועצה לבנייה ירוקה, האיגוד הישראלי לאדריכלי הנוף והשל - פנו לחברי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של תל אביב-יפו לקראת הדיון שיתקיים מחר (ד') בתוכנית, והביעו את התנגדותם לחלופה שמקדמת עיריית תל אביב, ותמיכה בחלופה של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

קראו עוד בכלכליסט

לדברי הארגונים, תוכנית רמ"י טובה יותר מחלופת העירייה, בהיבטים של סביבה, פתרון למצוקת הדיור, זיהום אוויר ורעש. "אנו מתנגדים לתוכנית החדשה, ותומכים בתוכנית הפיתוח אותה מקדמת רשות מקרקעי ישראל", כתבו. "תוכנית שדה דב היא אחת התוכניות בהן הושקעה חשיבה ותכנון בר קיימא ברמה הגבוהה ביותר בתל אביב – נעשה שימוש בעקרונות של שימור טבע והשארת שטחים פתוחים, תכנון רחובות המעודדים הליכה ברגל ומרקם של עירוב שימושים, תמהיל דיור מגוון, ועוד. לנוכח החשיבה הרבה והתכנון הרב שהושקע בשכונה זו, על מנת שתהיה שכונת הדגל של תל אביב. לא ברור מדוע לאחר השקעה כה רבה, ישנה נסיגה לאחור בתוכנית המוצעת וכל העקרונות שהיו לחשובים ביותר, ירדו לטמיון", נכתב.

עוד כתבו הארגונים כי שדה התעופה שמציע חולדאי ממוקם בסביבה החופית: "גדר הביטחון של שדה דב, מוצבת במרחק של עשרות מטרים מקו החוף, ומסלול ההמראה נמצא במרחק של 150 בלבד, מקו המים. קיום השדה במיקום זה, מוביל לכך שהגישה לחוף מצומצמת ורצועת החוף עצמה צרה במיוחד, זאת במציאות של חופים מצטופפים ומצטמצמים. יש לזכור כי שדה דב הינו שדה תעופה שאינו מוסדר סטטוטורית, אשר מזה עשרות שנים מתייחסים אליו כאל שימוש זמני, אשר אמור להסתיים ולהתפנות. אישורה של פעילות שדה התעופה באופן קבוע, במסגרת תוכנית, כמוצע עתה בידי ראש העירייה, נוגד את תוכנית המתאר הארצית לחופים (תמ"א 13), יהיה מנוגד לכל מדיניות תכנונית מקובלת לאורך חוף ימה של ישראל".

הדמיה של התוכנית של עיריית תל אביב הדמיה של התוכנית של עיריית תל אביב הדמיה של התוכנית של עיריית תל אביב
עוד ציינו כי "לפארק החופי (המופיע בתוכנית רמ"י בלבד, נ"ב) ישנן משמעויות חשובות, הן מבחינה ציבורית והן מהבחינה של שמירת טבע. נציין כי בגרסאות מוקדמות שלה, כללה תוכנית רמ"י גם מרינה בחלקה הדרומית, אך בגרסתה העדכנית, התוכנית למרינה הוסרה, ועל כך אנו מברכים. התוכנית החלופית החדשה, המוצעת ע"י ראש העירייה, ממשיכה את הפגיעה בזכותו של הציבור ליהנות מרצף חופי באחד המקומות המבוקשים והעמוסים בארץ".

עוד ציינו כי חלופת חולדאי מפחיתה ב-50% את מספר יחידות הדיור המתוכננת להיבנות - 7,990 לעומת 16 אלף בחלופת רמ"י. "במציאות של 'משבר דיור', במיוחד באזור המרכז, הפחתה כה משמעותית של יחידות דיור היא בלתי מתקבלת על הדעת... אנו מאמינים כי יצירת פתרונות דיור באזורים עירוניים, מופרים ממילא, תוביל להפחתת הלחץ על בנייה בשטחים פתוחים וערכיים, וכי יש למצות ככל שניתן את הבנייה המתוכננת בתוך הערים".

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
חשוב לפרק את השדה המזהם והתקוע הזה
יש מספיק אופציות טובות יותר מאשר להשאיר אותו על קנו. אחת מהם היא אי צף. אחרת היא הוספת חלק בנתבג שיתאים לטיסות פנים. ואני בטוח שיש עוד רעיונות שחשבו עליהן. רצועת חוף מיפו עד אחרי הרצליה שתשמש את כולם תשנה לגמרי את הנגישות לחופים ואת יכולת אחזקתם. כרגע כל אזור המנחת והרבה אחריו אינו נגיש ואינו מתוחזק. וכמובן תוספת חניות ובתים רק תעשה טוב עם העיר הכלואה הזו. למה כלואה? פשוט תסתכלו במפה ותבינו לבד...
אביחי  |  19.06.18
7.
הידעת. רק שעתיים נסיעה ברכבת מאילת לת"א, פחות זמן מטיסה (כולל צ'ק אין ובדיקות ביטחון)
הפתרון הנכון הוא להאריך את מסלית הרכבת לאילת כי: יעזור לתושבי אילת להגיע לכל נקודה במרכז (גם בצפון) בקלות ובמהירות - שעתיים נסיעה מאילת לת"א עוזר לחקלאים ולתעשיינים בנגב - להוביל ברכבת זול ולא במשאיות (יקר ומסוכן על הכביש) יקרב את האנשים שגרים בפריפריה הרחוקה למרכז ולצפון עוקף תעלת סואץ - אפשר להתחרות עם מצרים על מעבר בתעלת סואץ (בנמל אילת פריקה לרכבת והעמסה לאניה בנמל אשדוד) רק צריך לחשוב ויש ועוד הרבה רעיונות יצירתיים שיכולים לתרום לישראל ולישראלים.
יוסי  |  19.06.18
לכל התגובות