אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת הכספים בדיון מיוחד על הסדרת ביטוחי צד ג' צילום: pixabay

ועדת הכספים בדיון מיוחד על הסדרת ביטוחי צד ג'

ועדת הכספים קיימה דיון בזק בנושא ביטוחי צד ג' בעקבות התגברות התלונות על סירוב חברות הביטוח לבטח בעלי רכבים. יו"ר הוועדה משה גפני לחברות הביטוח: "אם לא תייצרו מדרג נקדם את הנושא בחקיקה"

19.06.2018, 19:39 | תומר הדר

ועדת הכספים קיימה היום דיון בזק בנושא נהגים שחברות הביטוח מסרבות לבטחם בביטוחי צד ג'.

קראו עוד בכלכליסט

בניגוד לביטוח מקיף מלא שמכסה את הרכב של הפוגע וגם את הרכב של הנפגע (או רכוש הנפגע) ביטוחי צד ג' הם ביטוחים המכסים נזק שהמבוטח גורם לרכוש של אדם אחר. בדרך כלל, מדובר בביטוחים שנרכשים בנפרד עבור מכוניות ישנות יחסית שאין טעם לבטח בביטוח מקיף.

עם זאת , מכיוון שעדיין מדובר בביטוח אשר נמכר על ידי חברות הביטוח, הן רשאיות לסרב לבטח את מי שהן רואות כלא כדאי לביטוח. וכך נוצר מצב בו בעלי רכבים רוצים לשאת באחריות עבור רכוש בו הם עלולים לפגוע - אך אינם מסוגלים לעשות זאת מכיוון שחברות הביטוח סירבו לבטחם. במהלך הדיון מתחה ועדת הכספים ביקורת על רשות שוק ההון לנוכח העדר הסדרה של התחום וקראה לקביעת מדרג שיסדיר את דרישות חברות הביטוח בהתאם למספר תביעות - כך שיהיה ניתן לבטח כל אדם.

 , צילום: shutterstock צילום: shutterstock  , צילום: shutterstock

איגוד חברות הביטוח מתח ביקורת על החלטה זו מכיוון שחברות הביטוח אינן גופים ממשלתיים ואינן מחויבות לבטח. בין היתר טענו נציגי האיגוד כי "גם בנק לא חייב לתת לכל לקוח הלוואה". לדברי חברת הכנסת עליזה לביא שנאמרו בדיון: "הבטיחו לנו הבטחות בדיון הקודם לפני מספר חודשים ואלה לא ממומשות, הנושא הזה הוא נושא משותף לכולנו, נדהמנו מהקיף התופעה. מדובר בהתנהלות שערורייתית של חברות הביטוח, שמסרבות לבטח נהגים באופן שרירותי גם במקרים של שתי תאונות בלבד, קלות כחמורות, לעיתים אף שלא באשמת הנהג זה מצב אליו עלול להיקלע כל נהג במהלך שלוש שנים. לכולנו יש ילדים, נהגים צעירים ועוד, אין פה אלטרנטיבה למבוטח ומרבים נמנע ביטוח צד ג'".

לדברי אלעד אלקובי, נציג רשות שוק ההון: "גם אנחנו מקבלים לא מעט פניות, גם חברינו מהחברות יסכימו שיש מבוטחים שלא מקבלים אותם לביטוח. השאלה איפה הקו שהוא הגיוני. בשיחות עם החברות אין חברה שאומרת אני מסרבת לכל אחד עם שתי תביעות ומעלה, אבל יש מצבים שמסרבים למבוטחים חדשים להיכנס עם שתי תביעות, יש חברות שמקבלות גם עם שלוש תביעות. ביקשנו להוסיף נדבך נוסף להר הביטוח ולאפשר למבוטחים לקבל את היסטוריית התביעות שלהם במהירות ובקלות. יש פער בין המידע שמועבר למציאות בשטח, זה יכול לשנות קצת את התמונה. אני חושב שגם החברות החדשות שנכנסות לשוק יתנו פתרונות".

עם תום הדיון הדגיש יו"ר הוועדה, חבר הכנסת משה גפני, כי במידה ולא ימצא פתרון המניח את הדעת, תוך חודש יקודם נושא ביטוחי הצד השלישי לחקיקה. לפי גפני: "אני מאוכזב מאוד. ציפיתי שתעשו דיון עם חברות הביטוח ותעשו מדרג. שהמדרג ידבר על המחירים, מספר התאונות, מה קורה אז, האם הביטוח צריך להיות יקר, האם לחייב באמצעי בטיחות ולצד המדרג הזה גם פתרון לנכים. אין מציאות שלא מבטחים נכה והוא יושב בבית. שהמדרג יציין מה העלות אחרי 2,3,4 תאונות, אם בתוך חודש לא אקבל את זה נקדם לחקיקה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות