אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ישראל כץ: "עובדי הנמלים רוצים כסף בלי לעבוד, אבל לא נגדיל במילימטר את רשת הביטחון" צילום: עמית שעל

ישראל כץ: "עובדי הנמלים רוצים כסף בלי לעבוד, אבל לא נגדיל במילימטר את רשת הביטחון"

לדברי שר התחבורה, האינטרס של משרד התחבורה הוא לשדרג את הנמלים הקיימים ולא להחליש אותם". יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור: "אנו בוחנים השקעה משמעותית בנמל כדי להכינו לתחרות"

20.06.2018, 17:35 | ליאור גוטמן

המשא ומתן התקוע לגיבוש רפורמה בנמלי הים מביאה את שר התחבורה ישראל כץ להציב "קווים אדומים" בכל מה שקשור לדרישות עובדי הנמלים.

בכנס PORT 2 PORT שנערך היום (ד') הזכיר כץ את ה"סוכריה" שהמדינה העניקה לנמלים בזכות רשת ביטחון מפיטורי התייעלות ל-10 שנים, דרישה שהפכה לאחרונה בחסות דיוני הרפורמה לרשת ביטחון לתקופה של 15 שנה, בקשה שנפסלה מצד המדינה על הסף.

קראו עוד בכלכליסט

"המדינה קבעה רשת ביטחון שלא עתידה להתממש, זו רשת ביטחון נכונה. מאחר והזמן חולף, ברור שנגיע לזה. העובדים רוצים להגביה את רשת הביטחון (מ-10 ל-15 שנה - ל"ג) כדי שלא נגיע ליעד והם יוכלו לקבל כסף חינם בלי לעבוד - התשובה היא לא. לא נגדיל במילימטר את רשת הביטחון. זה בדיוק המקום שמוכיח שצדקנו בתחזיות", אמר כץ.

בהתייחסו לתוכנית להכנסת משקיע אסטרטגי לכל נמל העריך שר התחבורה כי אם וכאשר יסוכם על הליך שכזה "חברות יעמדו בתור להשתלב בפעילות הנמלית במדינת ישראל. האינטרס של משרד התחבורה הוא לשדרג את הנמלים הקיימים ולא להחליש אותם, וחברת נמלי ישראל (חנ"י) מונתה לקדם את הפיתוח והעמקת הרציף בנמל אשדוד, כדי שיוכלו להתחרות בצורה הוגנת בנמלים החדשים המוקמים כיום בחיפה ובאשדוד. יש שמועות כי המדינה ויתרה על העמקת הרציפים הקיימים – לא דובים ולא יער. המטרה היא לאפשר ללקוחות לבחור בין הנמלים ולקבל את השירות הטוב ביותר", אמר.

אורנה הוזמן-בכור, יו"ר מנל אשדוד, צילום: אוראל כהן אורנה הוזמן-בכור, יו"ר מנל אשדוד | צילום: אוראל כהן אורנה הוזמן-בכור, יו"ר מנל אשדוד, צילום: אוראל כהן

יצוין שההצהרות של כץ מגיעות בתזמון רגיש משום שהמו"מ על הרפורמה בנמלים תקוע, ובשבוע הבא אמורה להתקיים ישיבה בביה"ד הארצי לעבודה שם יבקשו נציגי ההסתדרות להשבית שנית את העבודה ברציפים.

יו״ר נמל אשדוד: בוחנים השקעה משמעותית בנמל כדי להכינו לתחרות

יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור, התייחסה לפתיחה המיועדת של שני נמלים פרטיים כבר בתחילת העשור הבא. היא סקרה בכנס את אתגרי הנמל בעידן התחרות ואמרה: "אנו מתמודדים כעת בשלוש זירות מרכזיות וצריכים להרכיב את הקוביה ההונגרית כדי שתתאים לנמל. יש את אתגר המוכנות לתחרות, שמחייב השקעות חשובות בהיקף של כ- 1.5 מיליארד שקל בטווח המיידי, אתגר משא ומתן עם העובדים המתקיים בימים אלו, ואתגר שיפור השירות".

בתחום ההשקעות אמרה הוזמן-בכור שהדירקטוריון דן בימים אלה בהשקעה משמעותית ביותר ברציף 21 באשדוד כדי שהנמל יהיה ערוך לתחרות ב-2021. רציף זה מועמד לקלוט השקעות של כחצי מיליארד שקל עם הקמת מנופים חדשים ומסוע גרעינים. הבעיה היא שרכש ובניית הרציף מחדש ידרשו 24 חודשי עבודה בהם הרציף יהיה מושבת, ולכן הדילמה של הוזמן-בכור היא האם להקריב את ההכנסות השוטפות שם כדי להתכונן לעתיד, או להכין את הרציף בשיטת הסלאמי - השקעה אחרת כל פעם - ולאורך שלוש שנים ויותר, אבל עם פגיעה נמוכה יותר ביכולת העבודה שם. ההחלטה תתקבל בשבועות הקרובים.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
אמינות
השילטונאים למיניהם ולדורותיהם מאז ומתמיד נטו לרמות את הצבור. איפה שיש כוח לציבור, לקבוצה , שם זה נעצר. איפה שאין לקבוצה כוח הפקידים (מ. האוצר) מרמים ומוליכים שולל בלי להניד עפעף. מי קבע שח"כ ומנכ"לים צריכים להשתכר מעל 50,000 ש"ח לחודש? בנוסף להטבות מפליגות ! יש פנסיות חודשיות של 70,000 ש"ח 80,000 ש"ח ועוד. למה ? כי אף אחד לא בולם אותם. עובדי הנמלים כמו עובדי חב' חשמל צריכים לכרות ברית להגן על זכויותיהם ובעיקר להוות סמן ימני לעובדים כולם בכל המגזרים במשק.
יצחק  |  21.06.18
4.
איך נמאס לי לשמוע על עובדי הנמלים המסכנים שבס"כ רוצים לשמור על הפרנסה שלהם !
כאילו אנחנו לא זוכרים את השנים של: סגירת הנמל כי לא קיבלו סטקים חינם. סגירת הנמל כי לא העסיקו בת\בן של לתפקיד שקר כלשהו. סגירת הנמל כי למישהו יש ארוע בערב. משכורות גבוהות יותר מרופאים הייטקיסטים הרמטכל וראש הממשלה, והכל מהכסף של כולנו כמובן.
הייטקיסט  |  21.06.18
לכל התגובות