אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוצרי התוכן נגד יוטיוב: החזירו לנו את ההתראות צילום: שאטרסטוק

יוצרי התוכן נגד יוטיוב: החזירו לנו את ההתראות

מפעילי ערוצים ביוטיוב טוענים שגוגל גרמה לירידה בכמות הצפיות. לטענתם החברה שינתה את מנגנון ההתראות על פרסומים בערוצים ושמגיעות למשתמשים ואלה לא מקבלים כעת עדכונים על העלאות חדשות

26.06.2018, 17:04 | יואב סטולר
יוצרי תוכן ביוטיוב תוקפים את מדיניות ההתראות של החברה על במת כנס ה- VidCon, שנחשב לאחד המרכזיים בתחום. מנהלי הערוצים אתר הסטרימינג הגדול בעולם טוענים שכמות הציפיות שלהם נחתכה בצורה ניכרת בעקבות שינוי מדיניות שליחת ההתראות למנויים על עמודיהם.

קראו עוד בכלכליסט

יוטיוב הפחיתה בצורה משמעותית את ההתראות שהיא שולחת עבור המנויים, וזאת מתוך חשש שהצפה שכזו תגרום לביטול קבלת הפושים ממנה כליל. זאת מדיניות שמקובלת גם בקרב יישומים אחרים כמו בתחום החדשות, כשכל התראה נבחנת בקפידה כדי שלא ליצור הטרדה בקרב המשתמשים מההודעות שמופיעות ישירות בסמארטפון שלהם.

כוכבי יוטיוב מתלוננים שיוטיוב מסתירה אותם מהמשתמשים, צילום: dailydot כוכבי יוטיוב מתלוננים שיוטיוב מסתירה אותם מהמשתמשים | צילום: dailydot כוכבי יוטיוב מתלוננים שיוטיוב מסתירה אותם מהמשתמשים, צילום: dailydot

עם זאת, מפעילי הערוצים רואים באותה מדיניות בגידה מצד יוטיוב כמי שמזינים את הפלטפורמה בתוכן ויחד איתו בגולשים שנמצאים במרכז המודל העסקי של החברה. העובדה שפחות אנשים נחשפים להודעה על סרטון חדש שהעלו פוגעת באופן ישיר בכמות הצופים ובכך בכיסם של היוטיוברים. יוצרים שפעמים רבות, העמוד הוא עיסוקם ומקור פרנסתם העיקרי ואף הבלעדי.

בעוד שאלו נאחזים באמירה שהמנויים לערוץ שלהם מחפשים לקבל את אותן התראות ולעקוב אחר פועלם, ביוטיוב מסבירים שהיוצרים לא רואים את התמונה המלאה. גם אם ערוץ שיש בו 3 מיליון עוקבים ורק 100 אלף קיבלו התראה ישירה, צריך להבין שכיום לכל עוקב יש לעיתים מנויים לעשרות ערוצים שונים. זאת בעוד שכמות ביטולי המעקב זניחה ביחס לכמות התוכן והערוצים שאליהם נרשמו הצופים.

ביוטיוב מציגים את לחצן הפעמון כאפשרות נוספת, שאם יבחרו בה המשתמשים הם יקבלו התראה באופן קבוע בעבור התוכן החדש בערוץ. מדובר במעין מנוי משודרג שנותן קדימות לאותו ערוץ בין מגוון התוכן שקיים בפלטפורמה.

לדברי יוטיוב, אמצעותו יוכלו הערוצים להתגבר על האלגוריתם החכם של האתר שקובע בעזרת ניתוח דפוס השימוש והעניין של הצופים עבור אילו סרטונים לשלוח התראה. מעין מנגנון משלים לאותו אלגוריתם שבוחר את הסרטון הבא שיתנגן אוטומטית והמומלצים לצפייה.

תגיות