אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כלכלת בחירות מקומיות: אכלוס הרצליה הילס עוכב, היזמים צפויים להיפגע צילום: גיא מדור־סקיילנס

כלכלת בחירות מקומיות: אכלוס הרצליה הילס עוכב, היזמים צפויים להיפגע

העירייה נעתרה לדרישת התושבים למנוע אכלוס המשרדים עד שייפתח מקטע של נתיבי איילון ב־2019. אזורים ועופר השקעות יפסידו כ־3 מיליון שקל בחודש

27.06.2018, 08:13 | דותן לוי

עיריית הרצליה החליטה לאחרונה לעכב את אכלוס פרויקט הענק הרצליה הילס שבונות החברות אזורים ועופר השקעות בסמוך למחלף הסירה בעיר. זאת לאחר שבישיבה בשבוע שעבר התנתה ועדת התכנון המקומית, בראשותו של ראש העירייה משה פדלון, את האכלוס בהשלמתו של פתרון תחבורתי שנקבע במסגרת התוכנית, אך בוטל לפני כשנה. התניה זו התקבלה מחדש בעקבות לחץ שהפעילו בנושא תושבי שכונת הרצליה ב’ הסמוכה.

תוכנית הפרויקט המקורית כללה סעיף המחייב את פתיחת התנועה לכיוון דרום במקטע החדש והצפוני של נתיבי איילון, המחבר את מחלף הסירה לכביש 531, כתנאי לאכלוס המשרדים וחנויות המסחר בפרויקט, כדי למנוע עומס תחבורתי בשכונת הרצליה ב’. סעיף זה בוטל לפני כשנה על ידי הוועדה המקומית הרצליה, לאחר שיועץ תחבורה ששכר היזם שכנע אותה שהשכונה לא תסבול מבעיות תחבורה, גם ללא פתיחת המקטע החדש באיילון. אלא שבעקבות מפגש שערך פדלון ב־19 ביוני עם תושבי השכונה, כאשר ברקע מתקרבות הבחירות המוניציפליות, הוחזר הסעיף הזה בלחץ תושבי שכונת הרצליה ב’. כבר למחרת הפגישה אישרה הוועדה את החזרת ההתניה, כך שכעת שוב תלוי אכלוס שטחי המשרדים המסחר באופן ישיר במועד סיום העבודות על כביש איילון. משיחות עם גורמים בחברת נתיבי ישראל, האחראית על העבודות, נמסרה הערכה כי הכביש ייפתח בתחילת 2019.

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה. תושבי הרצליה ב’ לחצו, צילום: נמרוד גליקמן משה פדלון, ראש עיריית הרצליה. תושבי הרצליה ב’ לחצו | צילום: נמרוד גליקמן משה פדלון, ראש עיריית הרצליה. תושבי הרצליה ב’ לחצו, צילום: נמרוד גליקמן

עבור אזורים ועופר השקעות מדובר בהחלטה שמשמעותה אובדן הכנסות בהיקף של מיליוני שקלים, ואולי אף עשרות מיליונים. השתיים כבר השכירו חלק משמעותי מהפרויקט, ועם החברות ששכרו בפרויקט נתח משמעותי נמנית חברת נובל אנרג'י, ששכרה תשע קומות בשטח של 13 אלף מ"ר. היזמים ביקשו לאכלס את מבנה המשרדים כבר בספטמבר הקרוב, אך כעת נראה שייאלצו להמתין עד לפתיחת המקטע החדש של נתיבי איילון.

אנשי נדל"ן באזור מעריכים כי היקף ההכנסות משכירות, משטחי המשרדים והמסחר היה אמור לעמוד על כ־3 מיליון שקל בחודש. בהנחה כי לא יתאפשר לאכלס את הפרויקט עד ראשית 2019, צפוי העיכוב בן חצי השנה לגרום ליזמים אובדן הכנסות של 15 עד 20 מיליון שקל.

הרצליה הילס. חזר הסעיף שהתנה אכלוס בהשלמת הפתרון התחבורתי, צילום: גיא מדור־סקיילנס הרצליה הילס. חזר הסעיף שהתנה אכלוס בהשלמת הפתרון התחבורתי | צילום: גיא מדור־סקיילנס הרצליה הילס. חזר הסעיף שהתנה אכלוס בהשלמת הפתרון התחבורתי, צילום: גיא מדור־סקיילנס

הרצליה הילס הוא פרויקט רחב היקף המשתרע על קרקע בשטח 70 דונם ממזרח לכביש החוף, אשר צפוי לכלול עם השלמתו שישה מגדלי מגורים בני 18 קומות ו־600 דירות, מבנה משרדים בן 30 אלף מ"ר, מרכז מסחרי של 3,500 מ"ר וכן מבנה ציבור וקאנטרי לשימוש תושבי השכונה.

מאזורים נמסר בתגובה: “למיטב ידיעתנו וההבנות שלנו מול העירייה, המועד המתוכנן של פתיחת הכביש לא אמור לעכב את אכלוס הבניין, התעסוקה והמסחר”. מעופר השקעות לא נמסרה תגובה.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
פדלון - חבל על ההתמודדות. אין סיכוי שנבחר בך שוב
הרסת את העיר, ואתה עוד מתכנן לבנות בה מגדלים שיחרבו אותה לחלוטין. תקנה כרטיס לאוטובוס לך ולמהנדס מייק סקה, ואם אפשר את הכרטיב הכי יקר שייקח את שניכם כמה שיותר רחוק. בניית מגדלים של 27 קומות ומעלה בשכונות תהרוס אותן לחלוטין. פדלון הביתה!!!
יום הבוחר  |  27.06.18
לכל התגובות